Snälla poliser lika sant som tomten?

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Först och främst vill jag klargöra en sak för M:et - tomten finns, det spelar ingen roll vad alla säger! :rolleyes:

För det andra: JA, snälla poliser finns. :Bugar

Jag körde från Sundsvall till Uppsala idag och vid utfarten i Armsjön passerar jag en kontroll utan att bli stannad! Puh tänkte jag. Jag som inte har godkänd skylt osv... Men, som om det skulle sluta så... Efter någon minut står två mc-poliser vid vägkanten och den ena drar iväg när den ser mig medan den andra står kvar och stoppar mig. Jag stannar. Får lite gliringar om blinkarna, och kraschmärkena, däcken och skylten. Får ombesiktning på skyltplaceringen och skyltbelysningen, men ingen bot (antar jag iaf., det borde jag ha märkt :tungan).
Det tycker jag var bussigt. Tror faktiskt att jag ska fixa skylten både för deras skull eftersom de var så trevliga hela tiden, men också för att slippa bli stoppad igen.

Nere i Uppsala blir jag blinkad på och slår av gasen, rullar igenom en E4:a-kontroll igen. Möter en polishoj strax efter kontrollen, men han vänder efter mig och stoppar mig. "Är det skylten?" frågar jag, och "ja" svarar han... Plockar fram papperna och går igenom samma procedur igen. Fast turbo-modellen då. Han var trevlig han med... :tummenupp

Betänk sannolikheten för detta. Jag har aldrig blivit stoppad på hoj, och så blir jag stoppad två gånger på tre timmars åkning. Och däremellan klyver jag en pippi med min nya backspegel... Vafals?! :3freak :gnissla

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Tjoho!!! Tomten finns :tomten
Då har mamma lurat mig genom alla år när jag inte fått några julklappar alltså :(

Nursen, åk och köp en trisslott.....

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Var det kul väder att vara ute och cruisa i igår?

Jävla tur jag måste ha eftersom jag sällan ser några poliser när vissa verkar träffa dem jämt.

Får se hur det går ikväll då för nu ska det lekas :yoparty

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Men vinkar gör dom fan inte i Gbg omr. brukar heja så snällt på dom men rör inte en fena.. :kocko

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Uppsalapolisen som jag mötte hejade jag på, och han hejade i alla fall tillbaka. :hej

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Har hälsat på uppsala polsen flertalet ggr faktiskt o de hejjar tillbaka glatt!
Men mot sthlmshållet åt gör dem det då inte!?!

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
ReDan skrev:
Har hälsat på uppsala polsen flertalet ggr faktiskt o de hejjar tillbaka glatt!
Men mot sthlmshållet åt gör dem det då inte!?!

:fakta instämmer!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...