Snökedjor för MC?

ExxJay

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
VTR1000F -02
Så var det då dags att äntligen hämta hojen efter vinterförvaringen hos farsan, in på service i fredags och sen hem till Götet igår. Då kan man ju hoppa upp och sätta sig på att efter en och en halv månad med strålande solsken och utan hoj så nog fasen börjar det snöa och jävlas i torsdags när det äntligen var dags att få köra lite MC igen!

Verkstan ville att jag skulle komma in med hojen vid åtta på fredagsmorgonen, inga problem med det, men som vädret såg ut... :( På torsdagen såg det inte ut som om det skulle lägga sig, men jodå, nog fasen låg snön på fredagsmorgonen! Bara att bita ihop och hoppas på att det var uppkört ute på vägarna så man kunde ta sig fram.

Från farsans garage i Vänersborg till Bike i Trollhättan är det 18 km. Inte kul att köra i snöstorm, även om väglaget var hyfsat om man höll sig ur de värsta slasksträngarna. Alternativet hade varit att fixa en kärra och hålla på och böka med det, så det var rätt skönt att det gick ändå. Men jäklar vad kallt det var!

Så jag kände mig rätt så värd det när jag skulle tillbaka ner till Götet med hojen igår och solen inte bara lyste, den värmde till och med! :cool: Äntligen kan säsongen börja! Min svarta pärla är nyservad och nybesiktigad, skatten är betald och solen skiner!

Vi ses på vägarna!

/ExxJay - :rock

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...