Man kan ju åka i Bussjö också öppet både lördag och Söndag 11-14.Bandit skrev:Jag tänkte i helgen om vi vart några stycken så kunde vi köra upp ett snöspår i anslutning till banan, så att det blir lite mer utmaning
Kan man köra bara på crossbanan i Bussjö? Såg ju ut att vara bra plogat=körbart...Schvidja skrev:Man kan ju åka i Bussjö också öppet både lördag och Söndag 11-14.
Jag hann inte testa spåret där i Söndags men du var väl ute och spårade ?
RJ skrev:Kan man köra bara på crossbanan i Bussjö? Såg ju ut att vara bra plogat=körbart...
Honken skrev:Det kommer att bli körning i sörfors på Lördag på en välpreparerad bana. Jag vet inte om det är så vettigt att vara och köra upp nåt spår i skogen där och ev. reta skogsägare. Tycker vi ska nöja oss med att vi utan problem får vara på banan. Ska man köra snöspår är ju då Bussjö ett bättre alternativ som redan är uppkört samt lämpligt långt och dessutom är "lovligt"...
Du lär inte nöta ut dubben på en tur till Sörfors även om det skulle vara asfalt hela vägen. Ett dubbdäck håller länge, även på asfalt. Jag har däck som gått 4 vintrar med mycket asfalt körning, fram som nytt, bak slitet på mitten men fullt körbart. Framdäcken kör man slut på i smala hårda endurospår då sidodubben ryker. Om man tar en vinkelslip och försöker plana dubben så inser man hur hårda spetsarna verkligen är men flyger den härdade mittdelen bort så nöts resten ned på noll tid. "Besserwisser mode off"Kawarider skrev:Känns drygt att rulla dit på hojen, man är ju rädd om dubben!
Tack för omtanken! Blir ingen körning för mig i morgon däremot på söndag skall det gas(g)asas... Blir Bussjö eller Skellefteå, hur är crossbanan i Bussjö? Lättåkt lät ju bra men det får ju inte vara tråkigt, är det några hopp och ojämnheter eller slätt som ett salsgolv?Honken skrev:
I Bussjö finns det: Platåhopp, trappstegshopp, enkelhopp, hopp med hög landning, hopp med låg landning. Inga spår i hoppen bara i nåra svängar men de har nog tinat bort. Bra träningsarena för alla hojåkare som vill utvecklas.RJ skrev:Blir Bussjö eller Skellefteå, hur är crossbanan i Bussjö? Lättåkt lät ju bra men det får ju inte vara tråkigt, är det några hopp och ojämnheter eller slätt som ett salsgolv?
Hopp, ojämnheter=kul
Spårigt=
Första varvet var det stenhårt och ett smalt spår men detMacket skrev:Hur va bussjös snöspår idag?
Anmäld till imorgon!Schvidja skrev:Första varvet var det stenhårt och ett smalt spår men det
blev bättre efter ett par varv. Svårt att stå hela varvet
Nä det var snarare svårt att stå överhuvudtaget.
Crossbanan var bra som omväxling. 10-15 hungriga åkare på plats i Bussjö.
Det är träning i morgon också. Anmäl dig på http://www.umeaak.se/kalender2.asp?Avd=
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|