Snabb, enkel, billig och god hemmamat...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag brukar försöka åka hem på lunchen och laga mat. Kruxet e det att det kan vara lite ont om tid att åka hem, laga mat, diska och åka tillbaka på en timma och man gör lyxmat. Därför ber jag nu om förslag på snabb, enkel, billig och god (nåja..) snabbmat. Äter _INTE_ grönsaker så de kan ni skita i att skriva. Det jag brukar göra är typ.

Spaghetti och Felix Italienska köttfärssås (riktigt bra för att vara burkmat!)
Karins Lasange
Fiskpinnar och snabbmos
Lövbiff och mos
Nudlar

Typ sådan mat. Kom gärna med mer förslag!! ;).. Har tröttnat på att äta ute jämt...

- Johan

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Blodpudding (riktigt gott med lingonsylt)
Fiskbullar (ännu godare)
Varmkorv med bröd
Tunnbrödsrulle :tummenupp (fast det e klart då ska man väll helst ha lite sallad och lite tomat i :näsblod )

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Tjaa om du tar bort snabb så kan du alltid göra grytor.. 10 min förberedelse sen kan du sitta i soffan medans det puttrar..

Sök på grytor bara så hittar du recept..

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Creme fraishe finns i en massa goda smaker, man gör lätt en god sås på det+mjölk+kanske en skvätt ost+kanske chilisås. Ner i stekpannan med korven eller vad du nu lagar och låt det bubbla ihop sig ett par minuter.

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
KTM 950 SUMO
pytt i panna,färillar o fläsk lika med farfelle pasta o rimmat sid fläsk som du strimlar o fräser utan att d får färg sammtidigt som du kokar pastan sedan blandar du bara de på med grovmalen svartpeppar hur gått som helst! eller sphagetti carbonara koka band pasta eller vanlig slå i lite grådde eller creme freiche i typ en wok panna i med s o p sallt o peppar alltså o i med strimlad skinka eller baccon o någon anna god krydda efter egen smak o blanda ihop! obs de finns mer recept att prova om du vill men prova dom här först lycka till mvh dukeIIfbg

mr_rockster skrev:
Jag brukar försöka åka hem på lunchen och laga mat. Kruxet e det att det kan vara lite ont om tid att åka hem, laga mat, diska och åka tillbaka på en timma och man gör lyxmat. Därför ber jag nu om förslag på snabb, enkel, billig och god (nåja..) snabbmat. Äter _INTE_ grönsaker så de kan ni skita i att skriva. Det jag brukar göra är typ.

Spaghetti och Felix Italienska köttfärssås (riktigt bra för att vara burkmat!)
Karins Lasange
Fiskpinnar och snabbmos
Lövbiff och mos
Nudlar

Typ sådan mat. Kom gärna med mer förslag!! ;).. Har tröttnat på att äta ute jämt...

- Johan

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Havregrynsgröt och mjölk. Tillagas i mikron = ingen disk mer än sked och tallrik + ev. Kniv/sax att dela frukten med.

Med torkad frukt (russin, fikon, aprikoser...)
Med banan
Med torkad frukt och banan
Med blåbär
Med sylt
Med äpplemos/äpple
Med valnötter eller solrosfrön på
Med eller utan kanel, kardemumma och ingefära.

Ät ett eller två ägg till också. (Kan kokas i förväg alt. "koaguleras" i mikron.)

Fiberhavregryn ger mer "bukfylla."

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Gör soppa som du fryser portionsförpackad.
På morgonen plockar du upp soppan och lägger den frösna klumpen i en tallrik, när du kommer hem på lunchen är det bara att kämma ur soppan ur påsen och micra!
Soppa blir godare om man kokar mycket.

KIRE

Guest
Laga en jävla massa god mat på helgen och frys in i portioner sen. Bara att ta fram och värma i micron :)

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Jag vet att det här låter konstigt: ris, senap och räkor.

Men det är gott!!!

Koka lite basmatiris, ta på lite dijonnaise (en senaps- och majonnäsblanding) och så lite räkor till det. Finns skalade i i någon slags lake eller liknande i såna där små rosa plastbyttor. Jättegott! :tummenupp
(Och fort går det!)

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...