Snabbast någonsin på Anderstorp?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Banrekord, satt 1978.
1:24,836 Niki Lauda, Brabham-Alfa Romeo

Källa: Scandinavianraceway.se & Wikipedia

Rekordet avser kanske snabbaste varv i loppet?

/ Jens
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
om jag inte minns fel så kevin swantz på 1.31 eller 1.33 men då såg banan annorlunda ut och start och mål bla var i andra änden av banan.dessutom så hade de fräsch asfalt då.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
om jag inte minns fel så kevin swantz på 1.31 eller 1.33 men då såg banan annorlunda ut och start och mål bla var i andra änden av banan.dessutom så hade de fräsch asfalt då.

Rainey 1.30,x , Kevin ska ha åkt fortare på kvalet. 1990 banan ska ha varit likadan som idag, däremot var väl starten den gamla, men det gör ju inget på varvtiden direkt. Asfalten såklart bättre också, men ingen ursäkt till varför det gått så långsamt här hemma ända till i år ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kevins ryktade tid på 1.29 var från warm up. Jag har mailat ARC och frågat men inte fått svar öht.
OM jag minns rätt har Rainey banrekordet på 1.31.7x
John Koscinski snabbaste 250 på 1.34. Bägge tiderna 1990.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Kevins ryktade tid på 1.29 var från warm up. Jag har mailat ARC och frågat men inte fått svar öht.
OM jag minns rätt har Rainey banrekordet på 1.31.7x
John Koscinski snabbaste 250 på 1.34. Bägge tiderna 1990.

Ska se om jag inte kan hitta archivesidorna från en lirare som hade en väldig massa resultat från mossen. Postade dem ju här innan för ett tag sen..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3211648 Ska se om jag inte kan hitta archivesidorna från en lirare som hade en väldig massa resultat från mossen. Postade dem ju här innan för ett tag sen..
Det vore grymt.
Det fanns ju en tysk sida med i princip alla resultat som man kan tänka sig. De tog dock bort infon för att så många länkade/tog material från dem. Har inte kvar länken heller men den var guld annars.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det vore grymt.
Det fanns ju en tysk sida med i princip alla resultat som man kan tänka sig. De tog dock bort infon för att så många länkade/tog material från dem. Har inte kvar länken heller men den var guld annars.

Det finns ju webarkiv, så det mesta som försvinner brukar gå att hitta igen, så vet du vad man kan söka på så..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3211658 Är det snabbare än 1:22.058?
Banrekord kan bara sättas på race. Snabbaste varv är en annan sak så ni har rätt båda två. :)

3211661 Det finns ju webarkiv, så det mesta som försvinner brukar gå att hitta igen, så vet du vad man kan söka på så..
Kommer inte ihåg vad jag ska söka på och tyska är inte min specialgren direkt, sidan va rhelt på tyska.
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Banrekord, satt 1978.
1:24,836 Niki Lauda, Brabham-Alfa Romeo

Källa: Scandinavianraceway.se & Wikipedia

Rekordet avser kanske snabbaste varv i loppet?

/ Jens

rekorden gäller för varv i lopp, men snabbast någonsin kan vara kvaltid, men de brukar inte gälla enligt FIA reglementet. har iaf vart så på senare år (typ senaste 20 åren)
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
bättre asfalt säger ni, men det borde väl även ha hänt lite med däcken på 17 år:rolleyes: :)

Om Rossi och pojkarna hade kommit hit med sina MotoGp-cyklar så hade ju dessa rekord inte stått sig länge till förmodligen.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
rekorden gäller för varv i lopp, men snabbast någonsin kan vara kvaltid, men de brukar inte gälla enligt FIA reglementet. har iaf vart så på senare år (typ senaste 20 åren)

Ok, sitter o suger in all information jag kan. :)
Lärt mig otroligt mkt under året som jag varit medlem här!
 

sandstream

Guest
Om Rossi och pojkarna hade kommit hit med sina MotoGp-cyklar så hade ju dessa rekord inte stått sig länge till förmodligen.
Öhlins som gör så mycket ihop med Yamaha och andra MotoGP-team borde ha en Öhlins-dag på Anderstorp där de bjuder in 1 st MotoGP-förare med hoj som får visa vart skåpet ska stå.
De kan även ta med någon bra bil som tävlar med Öhlins (finns Öhlins med i F1?).

Ska du eller jag kontakta Öhlins? :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top