Snabbast .....

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Beror väll på föraren och förhållandena. Ser mer potential i nya vmax 0-100 än i en gixxer 1100.

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Beror väll på föraren och förhållandena. Ser mer potential i nya vmax 0-100 än i en gixxer 1100.

...precis som alla nyblivna V-max ägare såg potentialen för dragstripen när den först lanserades? :rolleyes:

Vi vet ju hur det slutade... :D

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Jag skulle vilja veta årsmodellerna. Eller borde jag veta hut som inte ser det?:huvet

V-Kamikaze

Gick med
25 Apr 2007
Hoj
...precis som alla nyblivna V-max ägare såg potentialen för dragstripen när den först lanserades? :rolleyes:

Vi vet ju hur det slutade... :D

Vet faktiskt inte hur det slutade. Men påstår du nu att hojjen har dålig potential? Eller handlar det precis som jag sa om förarna?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Rätta mig om jag har fel , men har för mig att jag såg en liknande lista för några år sen o där var Suzuki RF900 i topp o det var en artikel vid sidan som förklarade i stora ord om hur exakt avvägd hojen var i viktförhållande , utväxling , motorstyrka , etc ....o allt detta gjorde att den var klart snabbast 0-100 km/h av alla då tillverkade originalhojar. Kommer ju inte ihåg var jag såg artikeln.... typ nån mc-nytt , bike kanske...för några år sen. O det var senare än -91 , om nu bilden visar en gsxr -91...

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Vet faktiskt inte hur det slutade. Men påstår du nu att hojjen har dålig potential? Eller handlar det precis som jag sa om förarna?

Riktigt dålig potential. Det uppgavs ordentliga glädjesiffror hästkraftsmässigt och de fungerade mycket dåligt på strippen. De flesta körde åttor omkring V-max hojarna på den tiden. Långt ifrån en optimal hoj för snabba tider på strippen. (huruvida den nya V-maxen är lämpad eller ej får framtiden utvisa om det är någon som kommer att rejsa med den framöver)

Men du har absolut rätt i att det i övrigt handlar väldigt mycket om förare. :tummenupp
Sätt tio olika förare på exakt samma hoj så kommer det sannolikt att vara stora skillnader på tiderna.

Man får ta alla siffror man ser i pressen/på internet med en nypa salt ( ibland en riktigt stor nypa...:D ) :)

Smagatusk

Guest
Rätta mig om jag har fel , men har för mig att jag såg en liknande lista för några år sen o där var Suzuki RF900 i topp o det var en artikel vid sidan som förklarade i stora ord om hur exakt avvägd hojen var i viktförhållande , utväxling , motorstyrka , etc ....o allt detta gjorde att den var klart snabbast 0-100 km/h av alla då tillverkade originalhojar. Kommer ju inte ihåg var jag såg artikeln.... typ nån mc-nytt , bike kanske...för några år sen. O det var senare än -91 , om nu bilden visar en gsxr -91...

Det kommer jag också ihåg. Har även sett en stor reklamplansch tiden då det begav sig där det stod 2,7 sek och sen lite fakta att alla andra var sämre.

V-Kamikaze

Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Riktigt dålig potential. Det uppgavs ordentliga glädjesiffror hästkraftsmässigt och de fungerade mycket dåligt på strippen. De flesta körde åttor omkring V-max hojarna på den tiden. Långt ifrån en optimal hoj för snabba tider på strippen. (huruvida den nya V-maxen är lämpad eller ej får framtiden utvisa om det är någon som kommer att rejsa med den framöver)

Men du har absolut rätt i att det i övrigt handlar väldigt mycket om förare. :tummenupp
Sätt tio olika förare på exakt samma hoj så kommer det sannolikt att vara stora skillnader på tiderna.

Man får ta alla siffror man ser i pressen/på internet med en nypa salt ( ibland en riktigt stor nypa...:D ) :)

Hade den dåliga tider på kvartsmilen eller just 0-100? Lite skillnad enligt mig. Nya har ju jäkligt mycket mer hästar än den gamla... Talar bara från vad jag tror, men nya låter som en jäkligt optimal hoj orginal för snabba tider 0-100. Konstigt om den inte presterar bättre än vad du säger.

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC
roligaste är ju detta...

■bazi on March 5th, 2010 11:46 am
kawasaki ninja zx14 can do it in 2.4 sec

■bmw on April 3rd, 2010 8:30 pm
only in ur dreams :D

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tror inte mycket på detta, skall nog till en jäkla optimal start, en snabb startsnabb hoj hänger MER på föraren än effekten i motorn, finns många som med betydligt effektstarkare hojar blivit lämnade bakom en bättre förare med sämre verktyg(hoj)..

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Hade den dåliga tider på kvartsmilen eller just 0-100? Lite skillnad enligt mig. Nya har ju jäkligt mycket mer hästar än den gamla... Talar bara från vad jag tror, men nya låter som en jäkligt optimal hoj orginal för snabba tider 0-100. Konstigt om den inte presterar bättre än vad du säger.

På den tiden jag själv var aktiv med dragracing var iaf V-maxen inget hot. Tror inte heller att den hade mycket att hämta vad det gäller 0-100 km/h då det är en tung koloss. Men å andra sidan är väl 0-100 ganska ointressanta siffror då man ofta gasar på till betydligt högre hastigheter även vid rödljusrace.
2010 års V-max gör tydligen 0-100 km/h på 2,66 s och det måste väl anses vara riktigt hyggliga siffror med tanke på att den väger bly (våtvikt 310 kg), men tror knappast att den blir värst mellan rödljusen då vikten talar emot det. ( snygg var den dessutom verkligen inte :zpy )

Tror inte mycket på detta, skall nog till en jäkla optimal start, en snabb startsnabb hoj hänger MER på föraren än effekten i motorn, finns många som med betydligt effektstarkare hojar blivit lämnade bakom en bättre förare med sämre verktyg(hoj)..

Så är det i mångt och mycket: Skit bakom spakarna=ruttna tider (även om man kan kompensera till viss del med mycket mos i motorn ju längre sträckan är som man tävlar)

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre