Alikzus
Twin Power Ranger
- Gick med
- 21 Sep 2003
- Hoj
- Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ja det jag menade var att jag tror inte själva headsetet är så avgörande i den meningen. Ljudnivån i högtalarna är nog i de flesta system på samma nivå. Där är min uppfattning efter att ha monterat headsetet i lite olika hjälmar att det är mycket beroende på vilken och vart i hjälmen det placeras som avgör.
Något som hade varit skyst hade varit om det fanns ett headset system där man kan koppla in in-ear hörlurar, jag tror det hade varit det perfekta. Kanske finns?
Jo, jag förstod det. Det var hastigheten som en begränsning som jag försökte att "filosofera" lite runt. Jag monterade aldrig mitt själv -- de fixade det på Lelles -- men det vore kanske alltså värt att kika på om man kan flytta runt elementen lite.
Jag kan inte ha in-ear-lurar i hjälmen, det blir alldeles för omständigt att dra av och på och försöka peta in dem igen et cetera. Det var därför som jag köpte ett headset till att börja med; annars så finns det ju betydligt billigare BT-lösningar för navigator och musik åtminstone. Så för dem/er som det fungerar så är det ju ett alternativ. Om man har fast kostnad på mobiltelefonen så behöver man ju inte ens köra intercom.