Snart är det klart

Status
Ej öppen för fler svar.

Canoly

Guest
Hej alla i Sydskanes Emse

Ett sista inlägg från mig som medlem, om jag fortfarande är medlem.

Jag har skrivit till styrelsen och bett att dom plockar bort mig ur medlemsregistret.

Nu väntar jag endast på bekräftelsen.

Jag kan se tillbaka och minnas alla roliga möten med hojåkare som jag har haft, men nu är det slut.

Om vi ses någon gång får det bli i vimlet på gatan eller något varuhus etc.

Jag har besökt Knutstorpsbanan och Sturup Raceway för sista gången och lägger allt om sporthojar och bankörning bakom mig.

// Jan

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Beklagligt att du reagerar som du gör över en sak som inte har med sydskanes att göra.

Canoly

Guest
I en förening stöttar man varandra i med och motgång. Du får nog läsa HMS tråden en gång till. Här finns ingen stöttning utom möjligen undansparkning av stöttor.

Beklagligt att du reagerar som du gör över en sak som inte har med sydskanes att göra.

Som person behöver du inte ta åt dig, du är en av dom genomtrevligaste grabbar jag har träffat.

Jag har läst, men vet ännu ej om jag skall svara.

Last edited:

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Jo jag har läst tråden.

Men det verkar ju mer som att det är en enskild medlem som du har något otalt här med (eller vad man nu ska kalla det)

Det blir väl inte bättre av att gå ur föreningen som medlem?

Tråkigt tycker jag iaf.

Robz

Guest
I en förening stöttar man varandra i med och motgång. Du får nog läsa HMS tråden en gång till. Här finns ingen stöttning utom möjligen undansparkning av stöttor....

Stötta varandra i en förening, jaa du Jan, det var nog inte riktigt vad du och en annan i gamla styrelsen heller alltid gjorde… :rolleyes:
Vidare har både du och denne samme andre personen figurerat här i diverse gnäll- och tjaffs-trådar senaste tiden, alltid väldigt noga med att poängtera att ni är 1/7 som startade föreningen.
Att ev. stöttning då uteblir är kanske inte så konstigt?

Jag ser det såhär:
Förra styrelsen gjorde ett mycket bra jobb.
Nuvarande styrelse gör ett mycket bra jobb.
Man kan sällan leva på gamla meriter.

Jag har också reagerat på trådar här som verkade ämnade för att undergräva den nya styrelsen, helt i onödan. Vissa saker behöver inte debatteras offentligt då de är självklara!
Din omättliga begäran att få ett offentligt uttalande kring STCC-biljetterna ter sig mest som bitterhet över att den nya styrelsen har ett gott samarbete med HMS, vilket den tidigare styrelsen aldrig sökte. Du kunde ringt vederbörande istället för att ställa till med offentlig cirkus, när det nu verkar så viktigt.
Heueh gjorde en personlig reflektion på sitt eget deltagande som flaggis och ville inte bli uppfattad som en missnöjd flaggvakt (därmed inte företrädd av någon).
Vad var det för fel i det??
Vad är det som gör att du offentligt vill lägga skulden för ditt avhopp på honom?
....jag kanske har missförstått allt...?

Trist att du lämnar SSEMSE… de många fina bilder du tagit genom åren kommer bestå, även så mitt minne av dig - men du verkar ha förändrats till någon jag inte längre känner.

Hälsningar
Robin

Canoly

Guest
Ni skjuter på budbäraren

….Jag kanske har missförstått allt…. ( citat från Robs )

Det tog lite tid men nu börjar jag förstå. Det handlar inte ett dyft om vad som hände utan uteslutande om styrelsen då och nu.

Att ni skjuter på budbäraren beror helt på att budbäraren tillhör då-styrelsen.
Det är alltså helt meningslöst för mig att än en gång beskriva händelseförloppet eftersom ingen är intresserad, kanske med undantag av Sydskanes ordförande som ringde igår och frågade hur jag mådde och då berättade jag hela händelseförloppet och jag fick känslan av att han fattade.

Varför skulle jag som frivilligt lämnade styrelsen ett år innan den nya tog över och totalt saknar insyn ha synpunkter på ett ev. samarbete med HMS. Den nya styrelsen får för mig innehålla hur många stolpskott som helst det är inte mitt problem.

Det har tydligen blivit mitt problem eftersom ingen ( läs RR_06 ) vågar bekräfta det jag skulle förmedla eftersom detta skulle kunna skada det nya förhållandet mellan styrelserna eftersom ursprungsfelet ligger hos den andra styrelsen läs ( HMS ) där någon glappat för mycket utan att ha täckning.

Tvist mellan medlemmar som Tsunami var inne på är något helt annat. Trovärdighet är ledordet, min trovärdighet i detta forum har sakta men säkert pressats ner till noll. För att återfå trovärdigheten krävs det omöjliga nämligen att RR_06 bekräftar det som hände, men det går ju inte eftersom han tillhör den nya styrelsen etc.

Robs kände inte igen mig och det är ju trist eftersom jag endast är ute efter upprättelse. Robs får vara neutral på forumet för han har inte tillhört någon styrelse, hur gärna han än ville.

Säg FÖRENING högt och lyssna, där finns en innebörd som förpliktigar, i en förening håller man ihop mot omvärlden, det bör inte vara så att omvärlden och föreningsstyrelsen håller ihop mot en enskild medlem. Kanske något att fundera över.

Förvisso har Outs. 812 intygat att RR_06 både kan och vill bekräfta och det låter ju trevligt, men på den vägen är det.

Jag har gjort rätt som lämnar föreningen, det blir jag mer och mer övertygad om för varje nytt inlägg i forumet.

Corben : Eftersom jag endast försöker försvara mig är det väl dags igen att stänga tråden.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Säg FÖRENING högt och lyssna, där finns en innebörd som förpliktigar, i en förening håller man ihop mot omvärlden, det bör inte vara så att omvärlden och föreningsstyrelsen håller ihop mot en enskild medlem. Kanske något att fundera över.

Förvisso har Outs. 812 intygat att RR_06 både kan och vill bekräfta och det låter ju trevligt, men på den vägen är det.

Jag har gjort rätt som lämnar föreningen, det blir jag mer och mer övertygad om för varje nytt inlägg i forumet.
Jag tillhör den skara av människor som tycker att var och en bestämmer över sig själv och därför bryr jag mig inte om du eller någon annan vill vara kvar i eller lämna nån förening eller styrelse, det är upp till var och en.

Jag sitter inte med i föreningsstyrelsen så tro inte detta inlägg har något med dem att göra, jag skriver detta som medlem.

Vill härmed bemöta ditt inlägg ovan, ditt uttalande här rimmar nämligen illa mot ditt inlägg i tråden om flaggvakten som vallade sin hund. Om nu föreningen är så viktig och man i föreningen skall hålla ihop, hur kan man då ha denna attityd?

Lite trist och kanske typiskt svenskt att ständigt finna ursäkter för en felaktig handling. Alla spekulationer om att hundpromenaderna endast skedde under körningsuppehåll är rent nonsens.

Flaggvakten ifråga hade noll koll på vad som hände på banan vid dessa tillfällen och det var ett flertal tillfällen. Jag och Fröken satt som åskådare på läktarplats och bilderna är tagna sen eftermiddag.

Tanken på att vi under pågående körning skulle leta oss ner i depån för att rapportera till någon fanns inte eftersom vi var där av rent intresse för att kolla körningen. Vi gick en depå och hälsningsrunda innan vi satte oss på läktaren.

Det finns säkert andra än publiken som borde känna ansvar för att allt fungerar en sådan dag.

// Fotografen
Som medlem tycker jag man har samma rättigheter / skyldigheter oavsett om man kör eller ej. Föreningens ledord är ju:

ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME

Jag som medlem tackar för det arbete du lagt ner genom åren, Sydskanes Emse är en fantastiskt bra förening tack vare sina engagerade medlemmar och eldsjälar.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...