Snart uppkörning

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
...och så himla nervös. Har ändå tre, hemska veckor kvar till uppkörningen och bara två lektioner kvar innan dess. Värre är att jag inte har några tillfällen kvar att köra privat, vilket jag flitigt har gjort, när jag kunnat, hittills.
Nå ja jag e iaf ny här igänget och har varit inne och kollat runt några gånger. Har inte hittat nån tråd om uppkörningsvåndor eller tips och trix inför likaledes... Kanske dax att starta en?! Jag känner mig iaf osäker inför uppkörnningen men min lärare säger att jag inte ska oroa mig. Min kille, som jag kör privat med, säger oxå att jag oroar mig i onödan och att det kommer gå såååå bra såååå.
Det är bara det att jag blir helt kallsvettig inför blotta tanken på uppkörningen. Vill ju så gärna ha kortet!!! Några tips någon?

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Mmm!
Välkommen och lycka till, du ske att de går finemang med kortet bara du håller lugnet! :tummenupp

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
ta det lungt. ja körde upp i tisdags. var så jävla nervös innan i 2 dar men det släppte innan uppkörningen. va bara som när du kör lektioner på körskolan. ja välte även en kon i kryp körningen o klara det så.. det kommer gå kanon..
Lycka till !!!

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
I körkort 2007- tråden bör det ju finnas ett par tips:tummenupp

P.S lycka till som faen!

Ok, ska kolla det. Tack!

ta det lungt. ja körde upp i tisdags. var så jävla nervös innan i 2 dar men det släppte innan uppkörningen. va bara som när du kör lektioner på körskolan. ja välte även en kon i kryp körningen o klara det så.. det kommer gå kanon..
Lycka till !!!

Stort Grattis till kortet!!!
Tack för PePP!!

Last edited:

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Välkommen och lycka till, du ske att de går finemang med kortet bara du håller lugnet! :tummenupp

Tack, tack och tack igen.
Lugnet? Jo, det är ju just det... Kanske behöver jag mental träning mer än mer tid i sadeln.
Tack för PePP!!!

:hej HEJ! :hej

Lycka till!

Hej tbax och tack!:)

Mej oj! Jag blir alldeles överväldigad av gensvaret! Tack alla för svar och PePPning.
Nu känns det mycket bättre!!!

Last edited:

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
BuHu! Uppkörning imorgonbitti! Hjälp! kommer jag klara bromsprovet? Har stora problem med det låser bakhjulet nästan varje gång.

Men va f-n! Varför skulle inte jag klara kortet. Håll tummarna för mig i morgon fm så kanske vi ses på vägarna sen...

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag har också färsk lapp. Kan bara säga att inpektören från VV gjorde allt för att lugna nerverna när det var dags. Kastade om några av övningarna på "gården" för att man skulle lugna nerverna. Det gick kanon!

Såg en snubbe som fick köra om i stort sätt alla momenten på "gården" rätt många gånger och klara det...

Sen trafik delen, den kommer gå som vattnet bara du tar det lugnt och tittar på skyltar, etc.

Lycka till!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
BuHu! Uppkörning imorgonbitti! Hjälp! kommer jag klara bromsprovet? Har stora problem med det låser bakhjulet nästan varje gång.

Men va f-n! Varför skulle inte jag klara kortet. Håll tummarna för mig i morgon fm så kanske vi ses på vägarna sen...

lite för sent man sett tråden..
troe man ska försöka gå in med inställningen att missar jag så får jag en ny chans.. visst jag får vänta men de kommer.. känn lugnet..
alltid nervös för nåt likn men man gör mindre misstag om man inte är så nervös.

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös
Det kommer gå kanon, jag fick köra om både krypkörningen och höghastigheten 2 gånger och lyckades ändå ta lappen :tummenupp Uppkörningsmannen tyckte jag "ryckte" hojjen för mycket mellan konerna?:confused: Så gör inte det :tummenupp

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
När jag körde upp så var det några som var så nervösa att dom helt hade glömt av hur en MC skall framföras...:3freak
Öva som en tok, så att du kan alla banor utan och innantill, försök sedan bibehålla ditt lugn så ska du se att det hära kommer att gå hur bra som helst.

Lycka till :tummenupp

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
:yoparty Jag Har Klarat DeT!!! ARHH! Jippiee! Fattar ni hur glad jag är. Har fått köra min killes Ducce i kväll och körde omkring med ett illflin i skallen: Tur att man hade hjälm så att folk inte kunde se hur jag garvade när jag körde, då hade man väl blivit inspärrad. Jag fattar inte hur jag kunde bli godkänd. Jag tycker att jag kör som en kratta!
Men hahaha jag har lappen!

Vi ses "där ute". Vinkvink!

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Grattis å återigen grattis :yoparty :yoparty ,tror dom flesta här vet hur du känner dig,lycka till å tat lugnt därute:)

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Grattis!!

Jag kör upp den 16/8, hoppas att jag lyckas lika bra dom dig. Grattis än en gång!

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Jag kör upp den 16/8, hoppas att jag lyckas lika bra dom dig. Grattis än en gång!

Tack oh tack! Det kommer säkert gå strålande!
Tat bara lugnt. Jag körde upp i värsta ösregnet och tabbade mig på krypkörningen på banan. Fick göra om tre gånger pga (tack vare?) regnet. Vi fick avbryta innan jag var färdig för det börjad åska och blixtra!!! Hölls på halster i ca 30 min innan vi kunde fortsätta.

Krypkörningen fick jag göra om i stadstrafik så han fattade nog att jag faktiskt kunde fast jag var så himla nervös på banan. Jag har faktiskt minnesluckor (Nej, jag var inte full!) Kommer inte riktigt ihåg hur jag klarade höghastighetsprovet!:va Kan man vara så nervös!?

Nåja. Nu har jag lappen iaf och väntar nu otåligt på mitt nya körkort.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...