snorungar

hojjbjörn

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
07,triumph speedmaster
ute o åkte en skön sväng igår!Lite kall stannar vi till på mc-donalds o beställer lite gött kaffe men efter man druckit ur o ska ta o dra iväg ser ja att vetilhatten på bakdäcket e borta,fan tänkte ja ha skiten vibrerat av.Kikar på framdäcket med,och fattar någon jävel har snott dom.FAN kan ju inte lämna något ifred. :gnissla (tippsa gärna om bra sida för nya sjysta)

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
biltema billiga och bra

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
ja säkert något moppefucko som ville ha tllbaka sina ventilhattar med lull lull....

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
Äh, nån har ju bara varit snäll och trimmat hojen åt dig. odämpad extravikt klarar man ju sig utan ;)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Äh, nån har ju bara varit snäll och trimmat hojen åt dig. odämpad extravikt klarar man ju sig utan ;)

du menar att plupparna på däcken stoppar vindflödet så hojen går saktare? typ som med bakre fotpinnarna då. ahh okej, got it! måste skruva bort mina med. :tummenupp

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC

Du vet väll att ventilhattar gör mer än att hålla smuts ute o se balla ut? Centrifugalkraften gör att ventilen öppnar sig i höga hastigeter så ventilhattar med tätning håller då tätt :)

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
centrifugalkraften gör att ventilen går in i däcket o gör punktering . stålhatt

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Skippa bling bling-ventilhattar om du vill ha dom kvar är mitt tips eller håll hojen under uppsikt jämt och ständigt :tummenupp Det går också att köpa vanliga gummi och spreja dom i valfri färg så har du lite bling bling utan att det kosta särskilt mycket eller köper ett par uppsättningar att ha i reserv :yoparty

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Köp på OK/Q8, där finns de en variant med inbyggd ventilnålsborttagare. Kanske inte så bra om snorungarna är framme för då kanske man är utan ventilnålar också men jäkligt bra om man lägger om däck själv lite då och då.

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Jag slarva bort mina när jag pumpade däcken, gick in på OKQ8 och fick nya gratis =)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
jag satt på biltemas hattar på bilen det blev inte bra. det blev någon sorts reaktion i metallen så att dom gick ej att skruva av, sluta med att ventilerna pajja när jag tog loss dom med våld.:mad:

Jaha, då är man inte ensam om det då. Har 4 st som sitter där de sitter på Toyotan. Blir till att kränga av däcken och sätta i nya ventiler då.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Det är dom inte, du kan ju gå ut och prova att röra ventilnålen i sidled och se vad som händer...

Metallhatt med tätning!

Vet inte, men vanliga raka brukar väl pysa ur litet runt 200-250 km/h, jag har inte haft några problem med de vinklade, men de kanske läcker vid 300+ eller nåt då? Nu kör jag iofs med metallhatt och vinklade, hängslen och livrem skadar inte :)

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Vet inte, men vanliga raka brukar väl pysa ur litet runt 200-250 km/h, jag har inte haft några problem med de vinklade, men de kanske läcker vid 300+ eller nåt då? Nu kör jag iofs med metallhatt och vinklade, hängslen och livrem skadar inte :)

Rent spontant så känns det som att en vinklad ventil skulle läcka snabbare eftersom du får längre hävarm på pinnen, om du förstår hur jag tänker? Jag har nog överanalyserat detta färdigt nu :brinnerup

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring