Snowracer efter bil! =)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ja fan va kul vi hade polarna å ja ikväll..80 blås efter en sladdande bil är kul...=)..om ni inte gjort det PROVA!!..glöm inte hjälmen bara..vi har film kanske får upp den här om ett tag..nu var vi bara på en stor parkering men i helgen ska vi ut på vägar me mycke snö på kanske man kommer upp i lite fart.....inga bilar på dom vägarna ska jag nog tilläga..så vi är inte idioter....=P

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Jocke W skrev:
Ja fan va kul vi hade polarna å ja ikväll..80 blås efter en sladdande bil är kul...=)..om ni inte gjort det PROVA!!..glöm inte hjälmen bara..vi har film kanske får upp den här om ett tag..nu var vi bara på en stor parkering men i helgen ska vi ut på vägar me mycke snö på kanske man kommer upp i lite fart.....inga bilar på dom vägarna ska jag nog tilläga..så vi är inte idioter....=P

Film :)

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
:Bugar

Haha .... fan va kul ...

Det har jag oxå gjort ... över tio år sedan ... då man kunde komma in o köra på torslanda flygfält ....

Jag fegade .. :D och pallade med upp till strax under hundra men en polare drog vi i strax över 120 km/h ...

Vi körde med hockeyskydd och stora dunjackor .... det gör ont när man ramlar av kan jag erkänna ... :rolleyes:

Snowboard är oxå att rekommendera ...

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
jo det gör hyffsat ont men..det roliga väger tyngre..vi åkte på fötterna bara oxå..jävligt häftigt..men rätt jobbigt..man orka inte så mycket..

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Jocke W skrev:
jo det gör hyffsat ont men..det roliga väger tyngre..vi åkte på fötterna bara oxå..jävligt häftigt..men rätt jobbigt..man orka inte så mycket..

Spark efter cross med nya isdäck var också en upplevelse.

Sparkar är inte byggda för att framföras i över 100km/h vet jag nu..

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
zykl0n skrev:
Spark efter cross med nya isdäck var också en upplevelse.

Sparkar är inte byggda för att framföras i över 100km/h vet jag nu..

haha...gick den i bitar eller wobblade den som en tok?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vi åkte pulka efter bilen på isen men en av dårarna (vi) fick för sig att det var roligare i stan så en timme senare spände vi fast och startade på torget och åkte genom hela stan. Men sen fick farbror blå för sig att så fick man inte göra så då försvann vi illa kvickt. Några vådliga vurpor blev det och ingen botten kvar på pulkan efter att ha åkt på ren asfalt......

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
ja det är skoj som fan har en del film som jag och Bad Toy spela in när vi åkte :hihi

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
vi höll på och åkte som fan sådär förut vi med.. jävlar så kul man hade förr... :yoparty jag tyckte att det var roligast att åka på föterna men fan va man slog på skalle när man tappa taget i höga farter.. när vi fick slut på snowracers så tog vi en stor snöskyffel och åkte på!! fan, måste börja hålla på med sånt igen.. :Bugar

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förra grannen körde mig och polarn efter snöskoter med snowracer på en stor åker. Fy fan i helvete va roligt de va! Gick ruggigt fort! Va typ 7-8år sen men :)

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Jocke W skrev:

Håhå, grabbar, ni ligger lite i lä ;)

Vi har, förra året, kört med pulka bakom bil och vi var som mest uppe i 100... Var skräckblandad upplevelse enligt åkarna, jag körde som "tur" var ;)

De var lite jobbigt o bromsa då de i pulkan (ja de var två i pulkan) åkte in mot bilen. En gång kom de upp jämsides med bilen när jag bromsade, höll på o skratta på mig...

Men lite farligt var det.

Om ni ville veta... ;)

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
i helgen blir det fart rekord..får försöka satsa på 150!! =)

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Lustigt vilket sammanträffande.. hade precis tänkt att lägga upp en tråd om förra nattens strapatser... :) Var ute innan saltbilen hunnit komma, så vägarna var nästan perfekta för lite snowracer :) Kom som mest upp i 90-95blås mätarhastighet...

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Fantômas skrev:
:Bugar

Haha .... fan va kul ...

Det har jag oxå gjort ... över tio år sedan ... då man kunde komma in o köra på torslanda flygfält ....

Jag fegade .. :D och pallade med upp till strax under hundra men en polare drog vi i strax över 120 km/h ...

Vi körde med hockeyskydd och stora dunjackor .... det gör ont när man ramlar av kan jag erkänna ... :rolleyes:

Snowboard är oxå att rekommendera ...

Jaså, Du har besökt Torslanda Flygfält? :banana
Man kunde köra så ända tills för ca 3-4 år sedan... Då la dom upp stora grushögar på banan för att man inte skulle kunna köra Streetrace.. det var ju rätt rejäla race där ett tag... :tummenupp

Men till tråden... Vi drog också snowracer efter bilen.. Fast då på asfalt... Strax under hundra tror jag det gick... Med crosskydd och sånt då... :tummenupp
Men snowboard är nästan roligare... Har en film på allt detta nånstans... kanske kan fixa upp...

HA DE GÔTT

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Gjorde detta för 10 år sedan grymt skoj........
Vi byggde om en större fulka klädde undersidan med plåt
satte dit 2 st styrhantag på vardera sida ..........

Körde i Kolmårdsskogarna på små grusvägar .......
När det fanns tillräckligt med snö ........ så att man kunde åka på vallarna i kurvorna.

Vi körde med Cross skydd och hjälm.

Grymt kul ..............

Vi åkte långfärdsskriskor efter en cross på blank is också ........

dj.... va de gick undan..............

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
på isar kan man sätta de mest vansinniga rekorden! I vinter ska jag upp i motorvägsfart med isjakten! måste dock kunna klocka den på nåt sätt. Isjakten är grymt kul att ha race med. Sen kan man ju alltid plocka fram farsans V70 och öva 2varvs pirruetter :p

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hehe, skulle precis skriva till meissner och säga att han låg i lä :D Vi har det ju på film dessutom, frågan är vem som har skivan med filmerna på...?
Fina vurpor blev det också, lite halvlånga rullningar :D

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife