Snus

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Jag trodde general toppade i försäljning idag. Men det är fortfarande ettan tydligen.

Det där nya Rocker kan dom ju ta och stoppa var dom vill för de smakar ju gammal strumpa.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Haha... finns det nått svenskare än snus? :D
Rätt bra/intressant textsammling faktiskt :tummenupp

/kajlyl, med en general under läppen ;)

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Grovsnus (portion) 4 ever! :)

Har snusat i 15 år.... :rodnar

Rätt intressant läsning på
www.tobaksfakta.org åxå..

Har försökt sluta 3 gånger, men det har inte funkat, har aldrig velat själv, bara tjejer man varit ihop med som tjatat :D

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Har snusat i snart 5 år nu. Och jag vill inte ens tänka på den dagen jag försöker sluta.

För några år sedan lurade jag på min dåvarande flickvän en snus. Hon tjatade om huvudverk och då sa jag att en prilla skulle göra susen. Inte trodde jag att hon skulle tro på det. Men det gjorde hon. Och sen spydde hon. Jäklar vad sur hon vart :notme

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har funderat en hel del fram och tillbaka och kommit på att jag inte har nån lust att sluta. Från att ha snusat mer normalt för ett par tre år sen, en dosa varannan dag, kan jag numera ha samma dosa i 8, 9, 10 dar.... helt ok. För de flesta andra går det ju åt andra hållet med tiden.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
berggren_martin skrev:
Har funderat en hel del fram och tillbaka och kommit på att jag inte har nån lust att sluta. Från att ha snusat mer normalt för ett par tre år sen, en dosa varannan dag, kan jag numera ha samma dosa i 8, 9, 10 dar.... helt ok. För de flesta andra går det ju åt andra hållet med tiden.
Njutningsfördröjning kallas det väl när man håller sig så länge som möjligt? :cool:

Lithium

Guest
Alla snackar omm att det inte finns nåt bevisat fall där snus orsakat cancer.. är det så?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Out_Spinner skrev:
Njutningsfördröjning kallas det väl när man håller sig så länge som möjligt? :cool:
Precis, ofta klarar man sig hur bra som helst om man lämnar dosan hemma oftare. Sen ska man inte använda portion för de är så smidiga att det lätt händer att både en och två smurfblöjor extra slinker in under läppen i tid och otid.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Lithium skrev:
Alla snackar omm att det inte finns nåt bevisat fall där snus orsakat cancer.. är det så?
Klart det ökar riskerna för cancer något lite i exempelvis mage och mun. Så ofarligt ska man inte säga att det är. Men allt är mer eller mindre carcinogent, tom luften du andas just nu. När det gäller rökning är det inget snack om saken, det plockar år från ditt liv.

BOLLE

LEKSAND STARS
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
ZX10 SÅLD GSX1100 EF
General

Jag har snusat sen 1982 och general :rock hela tiden förutom att man bryter med en ettan eller grov ibland ,kommer inte att sluta bara för att frugan vill det :p jag har försökt själv ett par ggr får sån djävla abstinens och må dåligt i flera dar :zpy :zpy taskigt humör nej det är det inte värt.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Sluta inte snusa om du inte känner mycket starkt för det!
Jag slutade snusa i januari och har sedan dess gått upp 6-8 Kg! Under mina 15 år som snusare hade jag ungefär samma vikt hela tiden. Samtidigt som jag slutade snusa så slutade även min kollega på jobbet att snusa. Han gick oxo upp i vikt. Han började snusa igen under semestern som var och har redan tappat mer än 4 Kg... :finger

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
JoS skrev:
Sluta inte snusa om du inte känner mycket starkt för det!
Jag slutade snusa i januari och har sedan dess gått upp 6-8 Kg! Under mina 15 år som snusare hade jag ungefär samma vikt hela tiden. Samtidigt som jag slutade snusa så slutade även min kollega på jobbet att snusa. Han gick oxo upp i vikt. Han började snusa igen under semestern som var och har redan tappat mer än 4 Kg... :finger
Men det värsta av allt: kaffe blir inte lika gott längre :skrämd

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jasså?! :3freak Det har jag inte märkt.

Däremot har jag inte spytt på fyllan sedan jag slutade snusa (om nu det är en merit! :rolleyes: )

Tyvärr så har mitt humör blivit hetsigare. Underhuggarna märker det...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy