Snygga Web-sidor!

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Satt idag och gick igenom alla min Bokmärken (Favoriter).
Jäklar vad man samlar på sig massa "Skit". Men jag hittade oxå ett par riktiga snygga sidor.
Om nu sidan är snygg eller inte, ligger ju i betraktarens ögon. Men jag gillade dessa för designen o ljudet m.m.

Tänkte att ni som har andra "fina/coola" sidor kanske skulle kunna lägga upp dom här.

Chabaphoto

KMX

//Peppe

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
PeppeBus skrev:
Satt idag och gick igenom alla min Bokmärken (Favoriter).
Jäklar vad man samlar på sig massa "Skit". Men jag hittade oxå ett par riktiga snygga sidor.
Om nu sidan är snygg eller inte, ligger ju i betraktarens ögon. Men jag gillade dessa för designen o ljudet m.m.

Tänkte att ni som har andra "fina/coola" sidor kanske skulle kunna lägga upp dom här.

Chabaphoto

KMX

//Peppe

Får bara en svart bild med bägge länkarna.
Själv har jag inget cool sida jag kommer på just

Viktigaste för mig är nog att alla kan se/använda sig av sidan. :tomten

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Flash och "flashiga" :rolleyes: sidor i alla ära, men det viktigaste tycker jag ändå är att sidorna är lättnavigerade. Sen om de ser lite trevliga ut är inte fel! Mitonga Racings hemsida är ett utmärkt exempel på hur det INTE skall vara. Måste vara den mest överarbetade, svårtnavigerade sajt någonsin. :4skrika

edit. Den gamla designen då. De har visst bytt... :tummenupp

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Ogillar "flash"-sidor med för mycket animationer... visst det kan vara snyggt (och coolt första gången) men sen det blir jobbigt att vänta.
kolla www.alkoholprofilen.nu så förstår ni vad jag menar.

Däremot gillar jag tuffa sidor som är designade m.h.a. css:er. Det är bara att kolla in www.csszengarden.com En xhtml-fil, 100-tals olika css:er.

Mitt egna bidrag dit finns här www.linkoping.bonet.se/life/MPT2 (Funkar bäst i IE 6, Firefox och Mozilla. IE5.01 och IE5.5 blir lite anorlunda)

Last edited:

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Kan hålla med om att flash-sidor kan bli lite mycket ibland. Men dom kan bli jäkligt snygga o användbara oxå!

Hittade denna sidan oxå! Inte bara snygg, utan en trevlig liten filmserie oxå!

www.ninjai.com

//Peppe

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Jag föredrar även stilrent före fullt med animationer. Här är en meny jag har knåpat ihop förr i tiden, lättnavigerad!! (Inget innehåll, bara en design med menyn..) :tomten

Se till att ha en hyffsad dator, så den hänger med på rörelserna. Och ett flertal färger är nödvändigt! (Inte 256 som på skolan...)
http://www.frostdesign.se/fd/

/mvh Johan

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Minns nu ett företag som heter www.gabocorp.com . Dom va störst när gick i skolan och det va väl ungefär då flash gjorde entré? (96-97)
Då va man mäkta imponerad av vad man kunde göra med flash, nu är det mest jobbigt, men ändå coooooolt :yoparty

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
mjukis skrev:
Minns nu ett företag som heter www.gabocorp.com . Dom va störst när gick i skolan och det va väl ungefär då flash gjorde entré? (96-97)
Då va man mäkta imponerad av vad man kunde göra med flash, nu är det mest jobbigt, men ändå coooooolt :yoparty

De var faktiskt riktigt grymma! Visst, animationerna slöar ner det lite, men sajten var faktiskt grymt lättnavigerad ändå! Snyggt och funktionellt! :Bugar

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år