Snyggast allväderställ?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Vilket allväderställ tycker ni är snyggast?
Lindstrands Capricorn byxa+jacka eller Lindstrands Gecko jacka+Lizard pant
Kolla på www.jofama.se
Jag tycker att Geckon och Lizarden e supercoola men man kanske är totalt ute om nått år? Vilken tror ni på?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Byxorna verkar väl ok men se till att få med skydd. Jag hade helt klart köpt brallor av hängslemodell för värmens/regnets skull och skydden är en extrakostnad att köpa till.

Jackan verkar vara framtagen för att gå på stan i. Inga skydd? Midjejacka gör att du, i kombination med de låga byxorna kommer frysa brutalt om kaggen då vattnet kommer forsa in där.

Ska du inte köra i regn finns det ingen anledning att köpa den typen av ställ.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Mingves skrev:
Kolla på www.jofama.se
Jag tycker att Geckon och Lizarden e supercoola men man kanske är totalt ute om nått år? Vilken tror ni på?

finns inga snygga allväders-ställ.... :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Alla har inte päls som värmer.

...och du kallar mig "Stalker"... :rolleyes:
...tror du är lite smått avundsjuk för att du inte fått hår där de övriga pojkarna i duschen fått hår..! :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
...och du kallar mig "Stalker"... :rolleyes:
...tror du är lite smått avundsjuk för att du inte fått hår där de övriga pojkarna i duschen fått hår..! :hihi

Att du vet var jag är på fritiden kan knappast jämföras med att Chewie upplyses om sin kroppskonfiguration. :mattias
Än värre blir det när du nu börjar intressera dig för min kroppsbehåring. :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Än värre blir det när du nu börjar intressera dig för min kroppsbehåring. :mad:

Nu är det inte jag som snöat in på kroppsbehåring! Jag påpekade bara det lilla återkommande ämne som vi alla lagt märke till i dina inlägg senaste tiden!! :mattias

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Nu är det inte jag som snöat in på kroppsbehåring! Jag påpekade bara det lilla återkommande ämne som vi alla lagt märke till i dina inlägg senaste tiden!! :mattias

Alltid oroande med folk som skriver om sig själv i plural. :5sure
Nåväl, hade det varit du på din avatar hade du också fått dig en kenga, eller ketting slag. :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Fan vad den här tråden spårade förresten. :)

Jorusåatte........

...men å andra sidan.. Mingves startar så många trådar så han har råd med att en å annan av dem spårar ur! :tungan

Mary

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
KTM 690 Duke
Jag har ett par Lizardbyxor, dom är jättesköna! Blir nog inte omoderna så fort, skydden kostar 300 spänn.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Vad kostar ruckastället? Nån som vet?

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Oj, dyrare än jag vill komma ihåg. Runt 10 pannor tror jag.... så det vill till att man får det slängt efter sig. Paketpris med matchande byxor hamnade på... 16-17 ?

Men hittar man 50% rea nånstans så....

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Gecko/Lizard kommer nog inte att bli omodern så särskilt fort, för åtminstone byxan har ju funnits i ett par år.

Capricorn/CC Pants är nog både varmare, torrare, säkrare och tidlösare än Gecko/lizard.

Rukkas grejjer är svindyra, men samtidigt bra också.

Jag tycker inte att du ska köpa några hängselbyxor. Personligen så tycker jag att de är bökiga att ta på sig.

Ett alternativ till kombinationen Gecko/Lizard skulle kunna vara att köpa ett par Shift Squadron byxor från t.ex. ridegear.se och sedan köpa till ett par rejäla knäskydd och en snygg jacka från något annat ställen. Arlen Ness jacka Nomad kanske vore ett alternativ till det. Eller så kanske du hittar några snygga brallor på iceman.se.

Annars så finns det ju ett gäng med ganska schysta kläder från Alpinestars också.

Kombinera vilt och fundera ett litet tag så hittar du nog något som är snyggt och passa dig. Kanske kombinera ett par crossbyxor med en schyst skinnjacka?

Fundera också på hur mycket du kommer att köra när det regnar. Ska du bara köra när det är soligt så fungerar etrt par crossbrallor bra men vill du kunna köra i alla väder så kan det vara bra med ett par byxor som har någon slags membran (dryway, gore-tex, etc).

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Esquire skrev:
Gecko/Lizard kommer nog inte att bli omodern så särskilt fort, för åtminstone byxan har ju funnits i ett par år.

Capricorn/CC Pants är nog både varmare, torrare, säkrare och tidlösare än Gecko/lizard.

Rukkas grejjer är svindyra, men samtidigt bra också.

Jag tycker inte att du ska köpa några hängselbyxor. Personligen så tycker jag att de är bökiga att ta på sig.

Ett alternativ till kombinationen Gecko/Lizard skulle kunna vara att köpa ett par Shift Squadron byxor från t.ex. ridegear.se och sedan köpa till ett par rejäla knäskydd och en snygg jacka från något annat ställen. Arlen Ness jacka Nomad kanske vore ett alternativ till det. Eller så kanske du hittar några snygga brallor på iceman.se.

Annars så finns det ju ett gäng med ganska schysta kläder från Alpinestars också.

Kombinera vilt och fundera ett litet tag så hittar du nog något som är snyggt och passa dig. Kanske kombinera ett par crossbyxor med en schyst skinnjacka?

Fundera också på hur mycket du kommer att köra när det regnar. Ska du bara köra när det är soligt så fungerar etrt par crossbrallor bra men vill du kunna köra i alla väder så kan det vara bra med ett par byxor som har någon slags membran (dryway, gore-tex, etc).

Bra tips :tummenupp
Jag kör ju inte när det regnar. Jag har undvikit regn eftersom jag har haft skinnställ fram tills nu, KRILLE gjorde ett kap och köpte mitt Spyke 4 race. Hoppas att han kommer gilla det:)
Men nu ska jag ha ett ställ som man kan köra i regn med om man vill.
Troligen kommer jag inte köra speciellt mycket i regn ändå, men textilstället kommer passa min typ av körning så mycket bättre än skinn. Jag är ju mera typen glida runt på stan bränna gummi låta mycket och sedan ta en fika i solen eller kanske åka och bada lite. Då passar skinn mycket dåligt.

En jacka typ bering chrome skulle kunna va snygg med...men vad för byxor passar till dem??

//Mats

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Mingves skrev:
Kolla på www.jofama.se

Jag köpte Lizard och är helnöjd!!! :tummenupp :tummenupp

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Rasorblade skrev:
Jag köpte Lizard och är helnöjd!!! :tummenupp :tummenupp
Jag var och kolla på Lizrdbrallan idag :yoparty Den e ascool! Jag har lagt undan dem nu i citycammo, skall testa både den och den svarta. Pascayabrallan verkar fin med.
Dock blev jag grymt besviken på Capricorn, kändes billig i tyget, dessutom sladdrig:gnissla
Så nu blir det nog lizard och geckon, ev nån annan jacka men brallorna blir det! Ev kanske det blir halvarsson Mufti eller magic jackan...måste testa lite...
Är det stor skillnad om man kan koppla med dragkedja ihop bralla och jacka?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...