Solen värmer mig

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ah! Detta är ett klart tecken på att våren är på väg, för solen värmer genom fönsterrutan. :) Jag ska bara låta lite mer snö smälta sen ska jag slita ut ena hojen för å leka av mig lite. Äre nån som e sugen på att filma när jag kraschar?

Vad rekommenderas för olja för att minska slitage när man gör 12or? Jag vet att Nicl@as här hjälpte mig men jag tappade bort infon... såklart.
Antar det ska vara seg olja som stannar kvar lite längre i hålorna å smörjer.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Kände samma sak när jag klev ur bilen idag. Solen sken och VÄRMDE. Underbart. Snart är det sommar.

..eller nåt. :D

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
När jag gick till bussen hörde jag fåglarna kvittra och kände lukten av tinad mark! Halv fem i morse vaknade jag av att två hankatter "battlade" utanför fönstret. Jag trodde först att någon höll på att bli brutalt mördad...
Våren är på väg!! :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Myyyyyyyyyyyyyys
Solen skiner och himlen är nästan blå. Det blir inte mörkt före klockan 16 och det är 1-2 månader kvar till säsongen :yoparty

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
du får hälla asfalt i motorn, det riner inet undan så lätt:)

mineralolja annars, nån med hög viskositetssiffra, men då går den heller inet lika snabbt ut til smörjpunkterna i motorn när du startar så varmkör jädrigt noga.

mineral 20w-50 kanske funkar eller om det fins nåt ännu segare som går i mc-motorer

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Om det snar är sommar innebär det att det snart är vinter för sommaren i det här landet är förbannat kort. :huvet

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Hur funkar det med stp's tillsatsolja då? Den som är som sirap borde inte den tillsatsen vara perfekt till sådant ändamål? Vet ej hur den påverkar kopplingen dock. Har bara provat på bilar. För att få tyst på hydrauliska ventillyftare som brukar skramla när dom börjar bli slitna. :confused:

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
mmmmmm det gör ont i kroppen utav lycka.... Livet ler mot oss hojåkare, 28 dar kvar till våren

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Japp!! nu är den här,konstgt vad snabbt snön smälte..skall strax på börja min 5km cyckeltur till jobbet och det känns inte ens jobbigt:)

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
"Nu är det snart 1 månad kvar"
Vad snackar ni :7peta snön från asfalten är ju borta och det är flera plusgrader, ut och börja åk ffs :tuttar

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Som den pessimist man är så är jag övertygad om att det blir kallt utav bara h-e väldigt snart igen...

Dock så är det nästan tio grader här hemma och om hojen hade suttit ihop så hade det inte varit omöjligt med en liten tur...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag är rätt glad jag med faktiskt. Efter omständigheterna. Bakfull. Men det är ju snöfritt ute och en härlig vårbris. Ingen sol dock. Ska nog lasta ut hjärtat i helgen. Skönt.

You touch my ta la la, my ding ding dong... Jeflar skön bit den :rolleyes:

:hejkomsi komisi våren!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jaha YamahaJojje, varför titta du upp det ditt freak :freak Det ville ju inte jag veta! Klickade t.o.m. på länken å tydligen ska det börja snö igen på lördag o fortsätta genom nästa vecka.. härligt... fast iofs visste vi ju alla att det här bara var tillfälligt!

På lördag ska jag ändå till Karlstad för o festa...

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Bikerbitch skrev:
Värsta är att det hinner bli vinter 3908 gånger till innan man kan göra..

NEJ jag har bestämt att nu får d va bra med snöandet... senast 28 feb ska hojen ut... jag e alltid optimist på vårkanten...

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...