Solskyddsfilm på Vindrutan ,hojjen,HJÄLP !

unholy_mooze

Honda d är Power D ;)
Gick med
11 Oct 2007
Hej...

jag planerar att köpa solfilmskydd till hojjens framruta nu..:)
såg en film på öb för 119kr fast den va silver..jag e mest ute efter svart..
men endå.. någon som har ett bra tipps för att montera den och få den att sitta..

Lägger man på 50%vatten/yes på rutan och sedan lägger man på solfilmen
och trycker ut med en vanlig fönsterskrapa eller är verktygen som medfäljer bättre?

några bra tipps önskas tack ! :)

Kåpglaset på hojen är nog en riktig bitch att tona. Köp toningsfilm på mekonomen eller liknande ställe, skär ut en stor bit (+15cm på varje sida), spruta glaset OCH toningsfilmen med VATTEN/SÅPA eller liknande. Det medföljer skrapa i paketen, använd den.

Sen kommer det svåra. Filmen och glaset måste värmas med en hårtork eller liknande för att filmen skall kunna formas. Men å andra sidan, du kommer ha en bra bit toningsfilm att öva på så det är bara att köra på.

Lycka till :pannkyss

Funkar inte å lägga solfilm där,då den är av plast, dessutom konvext,solfilmen måste ju träckas ut,å d gör man med varmluftspistol,värme +plast e inge bra kombination.

Om du nu nödvändigt måste sätta dit en sån film så gör det på insidan av glaset istället. Ska du ändå ta en mörktonad utan spegeleffekt så gör det ju inget att den sitter bakofram.

Tror inte du blir nöjd med resultatet hur du än gör..

köp en tonad ruta från fabrik i stället.. provade tona min ruta men gavupp iden och beställde en ny i stället.. går ganska bra om du har en ruta som är plan men blir lite jobbigare om den är rund åt alla jävla håll :tungan

Jag har tonat kåpglaset på min gamla hoj med spray. Det var svårt att få det jämnt o snyggt men det gick, lägg tunna lager som minskar risken för rinningar. Men jag tror det är lättare att få det snyggt med det än med film.

Köpte en sprayflaska på mekonomen, har för mig att den kosta ca 69:-

Jesus jävlar...några timmar med rutan och man blir idiot..försök er alldrig på detta hemma..helt jävla omäjligt med solfilm..vilket skit..

jag sprayade med mattsvart färg på insidan o det blev KANON bra:)ser precis ut som ett som man köper.se bara till att kåpglaset är rent innan du sprutar på färgen.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick