Som hittat...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag håller helt med Kristina Axén Olin i det hon säger:
Kristina Axén Olin skrev:
Dessa lag är inga exempel på en ideell folkrörelse, bakom finns såväl riskkapitalbolag som aktiebolag. Visst, klubbarna har på senare år tagit ett större ansvar vad gäller matchvärdar och liknande, men frågan om ersättning till polisen är lika aktuell ännu

Varför ska samhället i övrigt både dräneras på poliser under matchdagarna och bekosta hela ordningshållandet när klubbarna är vinstdrivande sportföretag? För att använda en sliten klago-klyscha så är det fan inget som jag vill att mina skattepengar ska gå till.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Betala SL är ju larvig. Vad som sker ute i samhället långt från arenan är inte klubbarnas ansvar.

Men klubbarna ska betala för polisinsatserna på och utanför arenan.
Helt rätt anser jag. Varför inte?
Dom får väl få ordning på sina supportrar så kan dom minska kostnaden för polisen rätt rejält.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Finns massor betydligt dyrare verksamheter som jag heller ej vill slanta, men visst - vansinnigt.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Allkorpen - av idioter, för idioter.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Äh, gnäll...

Idrott förbrödrar! Det är idioterna (läs: huliganer, Hammarbypack) som ska knäppas till, inte hela fotbollen.
 

Gabor

Guest
WestW skrev:
2488757 Betala SL är ju larvig. Vad som sker ute i samhället långt från arenan är inte klubbarnas ansvar.

Men klubbarna ska betala för polisinsatserna på och utanför arenan.
Helt rätt anser jag. Varför inte?
Dom får väl få ordning på sina supportrar så kan dom minska kostnaden för polisen rätt rejält.


Att jämföra med mc träff på High Chaparall, där polisen kostade 1, 2 miljioner plus,,, för att dom själva ville vara där, inte för att det behövdes...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
hållundan skrev:
2488794 Äh, gnäll...

Idrott förbrödrar! Det är idioterna (läs: huliganer, Hammarbypack) som ska knäppas till, inte hela fotbollen.


Du som är hockeyintresserad, är det lika mycket bråk vid hocketarenorna som vid fotbollsarenorna? Jag tycker man hör bara om fotbollshuligani.

Finns hockeyhuliganer? Om inte, varför inte? Vad är det som gör att nötterna samlas runt fotbollen och ignorerar hockeyn?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Zee skrev:
2488810 Du som är hockeyintresserad, är det lika mycket bråk vid hocketarenorna som vid fotbollsarenorna? Jag tycker man hör bara om fotbollshuligani.

Finns hockeyhuliganer? Om inte, varför inte? Vad är det som gör att nötterna samlas runt fotbollen och ignorerar hockeyn?
Det är några få stackare som försökt bråka inom hockeyläkteriet. Linköpings"fans" kastade någon stol, och svängde lite arm i Karlstad för nåt år sedan om jag inte missminner mig. Det är säkerligen avdankade fotbollshuliganer som kommit över till hockeyrinken.

Men nej, övergripande finns det ingen hockeyhuliganism. Vilket är oerhört skönt.

Varför det är så kan jag faktiskt inte svara på. Kanske beror på att huliganerna (fotbollen) inte förstår sig på alla "svåra" regler inom hockeyn. Fast nej, jag har inget bra svar på frågan.
 

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
Zee skrev:
2488810 Du som är hockeyintresserad, är det lika mycket bråk vid hocketarenorna som vid fotbollsarenorna? Jag tycker man hör bara om fotbollshuligani.

Finns hockeyhuliganer? Om inte, varför inte? Vad är det som gör att nötterna samlas runt fotbollen och ignorerar hockeyn?

De senaste 10-15 åren har jag gått på de flesta av AIKs matcher på Råsunda och har aldrig sett ett slagsmål utanför arenan. Den enda större skadegörelsen jag sett var det året som Skansen använde Råsunda som hemmaarena då de slog sönder delar av Solna. Så jag undrar lite vart tidningarna ser alla dessa huliganslagsmål.
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Zee skrev:
2488810 Du som är hockeyintresserad, är det lika mycket bråk vid hocketarenorna som vid fotbollsarenorna? Jag tycker man hör bara om fotbollshuligani.

Finns hockeyhuliganer? Om inte, varför inte? Vad är det som gör att nötterna samlas runt fotbollen och ignorerar hockeyn?

På 80-talet var det minst lika mycket bråk på hockeymatcher som det är i samband med fotbollsmatcher idag. Anledningen till att det inte bråkas så mycket vid hockeymatcherna nu för tiden beror väl på att hockeyn inte är så het i Stockholm, där de största firmorna finns. Skulle AIK spela elitserien och vara lite bra och Djurgården vara lite bättre, bortsett från deras start i år, så skulle det säker vara bråk.

/I
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Joe Schmoe skrev:
2488865 De senaste 10-15 åren har jag gått på de flesta av AIKs matcher på Råsunda och har aldrig sett ett slagsmål utanför arenan. Den enda större skadegörelsen jag sett var det året som Skansen använde Råsunda som hemmaarena då de slog sönder delar av Solna. Så jag undrar lite vart tidningarna ser alla dessa huliganslagsmål.


Kan vara så. Jag (med andra som är mindre intresserade av allsvenskan) kanske har missuppfittat det pga kvällspressen och övrig mediabevakning. Oavsett hur det verkligen är, så måste vi nog endå alla vara överens om att fotbollshuliganin hörs och syns (mer).
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
korvgubbe skrev:
2488697 Fan vad billigt! :4skrika

"Varje derbymatch i fotboll kostar samhället långt över en miljon kronor. Utöver kostnaden för Stockholmspolisen och klubbarnas bevakning drabbas SL-trafiken av stor skadegörelse. "

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=575&a=575591&previousRenderType=6

Ta lite från alla som vab:ar :mad:

650 miljoner kronor. Så mycket pengar har betalats ut till föräldrar som felaktigt anmält sitt barn som sjukt för att få ersättning.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Vilken sport är störst i sverige? Här känns det som att hockeyn är betydligt större än fotbollen. På hockeymatcher runt om i landet så går det lugnt och fredligt till, varför kan inte fotbollspuckona vara supportrar civiliserat?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
morlock skrev:
2489140 Vilken sport är störst i sverige? Här känns det som att hockeyn är betydligt större än fotbollen. På hockeymatcher runt om i landet så går det lugnt och fredligt till, varför kan inte fotbollspuckona vara supportrar civiliserat?


Man kan tolka inlägg #12 som att Hockeyn är fredlig för att fotbollen inte är "het" i Stockholm. Mao finns fotbollspuckona i hufudstaden. :duckar

Hence, puckona är inte intresserade av hockey. :)

Jodåsatt..
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Mr_White skrev:
2488974 Ta lite från alla som vab:ar :mad:

Ja...där ser man. Skylla på ungarna för att få sig en vilodag eller lite extra kosing. Det är väl föbannat lågt.

Hoppas dom nu sätter hårt mot hårt och drar in ersättningen för dom som fuskar. Varför ska det egentligen vara en rätt att få ersättning??

Om man väljer att inte skaffa barn, då går man helt plötsligt miste om bidrag och ersättningar av olika slag. "Lönepengar" som jag skulle kunna använda till annat. Men så får man ju inte tänka. Det är ju ett välfärdssamhälle vi lever i. Välfärd åt alla...även dom som fuskar. :rolleyes:

Men förbannad blir jag.
 

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
Zee skrev:
2489148 Man kan tolka inlägg #12 som att Hockeyn är fredlig för att fotbollen inte är "het" i Stockholm. Mao finns fotbollspuckona i hufudstaden. :duckar

Hence, puckona är inte intresserade av hockey. :)

Jodåsatt..

Nej, det är så att i Danm.. förlåt SKÅNE, när någon står och skriker okvädningsord till någon annan så fattar de inte vad han säger och därför uppstår aldrig någon irritation mellan människorna. :tungan
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Joe Schmoe skrev:
2489161 Nej, det är så att i Danm.. förlåt SKÅNE, när någon står och skriker okvädningsord till någon annan så fattar de inte vad han säger och därför uppstår aldrig någon irritation mellan människorna. :tungan

Det låter som något vi borde kunna göra bättre.

Hemläkcsa till på torsdag:
Läxa_upp_mig


Äditt: Kiolt!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top