Sommaren är över i småland!

Therudeboy

Guest
Idag den 6/12 -03 så kom vintern till anderstorp, hoppas det snöar på bra nu så man kan testa nya brädan :) nu ska jag ut och krama första snöbollen :) Ha en underbar lördag folk

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Seså rulla en boll för mig med... Å en ängel oxå kan du skjuta till med... För jag lär väl inte få härja i snön eftersom det är jobbet som kallar HELA jävla dagen...

Jag som skulle montera cykeldator.... Ja ja, vad e en bal på slottet...

Förresten, akta er för flickor, dom är farliga å gör ont...

/H

Therudeboy

Guest
Var precis ute nu och rullade ett par stycken :) Om man ändå hade ett jobb, fast det man kanske har snart in gothenburg :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Helt seriöst så skiner solen här så jag funderar på att dra till stranden ett tag och kanske bada lite :)

Sen kollar man på tempen - 5.0grader säger den.

Hmmm, ingen badvärme precis, men hade jag haft båge idag hade jag dragit ut o giftat lite ;)

Therudeboy

Guest
Solen skinner så vackert över anderstorp. snabbe du är ju skånging vi snackar ju småland ;)

Therudeboy

Guest
Ska hämta en 440 glt senare i eftermiddag, men den är framhjulsdriven tror jag. Handbromsen får göra jobbet :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Therudeboy skrev:
Solen skinner så vackert över anderstorp. snabbe du är ju skånging vi snackar ju småland ;)

SNOOOOOOOOOOWFIGHT!!!!!!!!!!!!!!!! :banana :banana :banana

Therudeboy

Guest
Mavve skrev:
SNOOOOOOOOOOWFIGHT!!!!!!!!!!!!!!!! :banana :banana :banana

Mulade hunden innan :D hon älskar snö, synd att det är så lite snö bara annars kan man slänga runt henne och göra som man vill :)

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
T.o.m här uppe är det barmark...fast inget vidare hojväder...

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Här i stokholm har det oxå snöat, det är -3,8 och ca4-5cm snö

Bifogat

• whosetiredofsnow.jpg
    whosetiredofsnow.jpg
    16.8 KB · Visningar: 26

RedBlackbird

Utan stödhjul
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CBR1100XX SuperBlackbird (min), Honda VFR800 Vtec (frugans), KTM 450 EXC (min), Suzuki 125 (dottern)
Idag har det varit en kanondag här uppe i Norrbotten och Luleå. De senaste dagarnas regnande har inneburit nu när det har blivit kallare så är våra havsisar helt blanka och hårdfrusna.

På förmiddagen tankade vi fullt i hojarna och drog iväg ut på de blanka isarna. Gissa om vi hade roligt ... låååånga härliga uppställ på en helt blank fjärd. Så småningom körde vi en slinga som allteftersom utformades till en roadracingbana. Kurvtekniken finslipades och olika vägval prövades. Vi hade hjärtans roligt och njöt i fulla drag.

Innan solen dalade helt under horisonten drog jag iväg en bit utåt havet och fann de mest stämningsfulla färger jag sett på länge. Att dessutom månen visade sig lika full som ett vårdike, gjorde inte upplevelsen sämre. Vill bara dela med mig av denna stämning genom följande bild:

dsc00724.jpg

Bifogat

• DSC00724.jpg
    DSC00724.jpg
    46 KB · Visningar: 30

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Visst har vi väl några dm snö i Östersund med, men blir ändå inte riktig vinter förrän Storsjön har fryst tycker jag.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Visst har vi väl några dm snö i Östersund med, men blir ändå inte riktig vinter förrän Storsjön har fryst tycker jag.

Har du sett odjuret i Storsjön nån gång?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Har du sett odjuret i Storsjön nån gång?
Jajemän! Eller ja... Egentligen är det ett optiskt fenomen som uppstår i och med att Storsjön hydrologiskt sett är uppbyggt av tre olika basänger med olika tillrinningsområden. På våren när snön smälter så möts stora vattenmassor på mitten där de pressas mot varandra. Om solen samtidigt lyser i rätt vinkel och s.k. temperaturinversion uppstår så ser det ut exakt som en gigantisk orm med pucklar som slingrar sig fram och tillbaka.

Edit: Jag är ingen äkta jamt, så jag vågar avslöja detta ;). Risken är att de dödar mig nu när jag läckt ut denna informationen.

Last edited:
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...