Sommarens största klant??

snakeboy

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
gsxr1000
Jaha.

Då var det nog bekräftat. Gissade att jag inte kan meka. Idag är det bekräftat.
Skulle byta framdäck på min hoj. (gixxer1000 02a). Aldrig gjort det tidigare så jag ringde ett par kompisar för att få lite tips. De antog att man bara skulle slå igenom axeln genom navet på fälgen. Så jag skruvade loss och tog hammaren och ett don och bankade lite. Tyckte efter ett antal slag att inget hände. Kilade in och grävde efter en stunds letande fram manualen.....
Den fan sitter ju gängad!!!!!!
Har nu med all kraft försökt skruva bort axeln men det verkar omöjligt. Om gängorna pajat måste ja byta hela gaffeln då???

Tacksam för svar.

En som skäms..........

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Jaha.

Skulle byta framdäck på min hoj. (gixxer1000 02a). Aldrig gjort det tidigare så jag ringde ett par kompisar för att få lite tips. De antog att man bara skulle slå igenom axeln genom navet på fälgen. Så jag skruvade loss och tog hammaren och ett don och bankade lite. Tyckte efter ett antal slag att inget hände. Kilade in och grävde efter en stunds letande fram manualen.....
Har nu med all kraft försökt skruva bort axeln men det verkar omöjligt. Om gängorna pajat måste ja byta hela gaffeln då???

Tacksam för svar.

En som skäms..........

ja...det är inte lätt inte :tungan

troligen sitter axeln även fast med två skruvar på änden av varje ben. lossa på dom så blir det lättare att gänga ur axeln!
lycka till!

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Jaha.

Tacksam för svar.

En som skäms..........

d kommer säkert vara nån smartass som kommer dra nån löjlig kommentar snart... ja måste bara säga fan va störigt, fan tycker synd om dej... hoppas det löser sej på bästa sätt! ja kan tyvärr inte mycket om sånt annars hade ja gett nåt tips... ha d najs!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Bulten är inte gängad i gaffeln, den sitter i en hylsa som är fastlåst i det andra gaffelbenet, så har du slagit sönder gängorna är det bara att skaffa en ny axel + "mutter", finns gott om såna på skrotarna ;)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA