SonyEricsson T610 - Låsa Upp?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Funderar på att slå till på en T610, problemet då är bara att jag med min dåliga budget inte har råd att köpa den utan ab. Så jag hade tänkt göra någon deal med någon av mina föräldrar, så att de kan ta abonnemanget (föredrar kontant efterssom jag vill ha lite pejl på vad jag gör av med) Problemet då är att telefon jag funderat på är operatörs låst. Någon som vet/har ngt program man kan låsa upp telefonen med? Vore oerhört tacksam ifall någon kunde hjälpa mig då jag inte är så insatt i just telefoner. (Ja, jag har sökt o tittat runt på nätet, men utan någon framgång:()

Tack på förhand.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Har du bara en datakabel till den eller möjlighet att koppla upp den via ir så ska vi nog kunna lösa det. Måste bara kolla så att alla prylar jag behöver ligger kvar i min gamla dator. Annars blir det kärvt. :(

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Estremo skrev:
Har du bara en datakabel till den eller möjlighet att koppla upp den via ir så ska vi nog kunna lösa det. Måste bara kolla så att alla prylar jag behöver ligger kvar i min gamla dator. Annars blir det kärvt. :(
Jodå, datakabel har jag :) Vill bara ha klart för mig att det finns ngt sådant program som antingen generar koden eller crackar låset på annat vis ute innan jag inhandlar telefonen. :)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Spiken skrev:
Jodå, datakabel har jag :) Vill bara ha klart för mig att det finns ngt sådant program som antingen generar koden eller crackar låset på annat vis ute innan jag inhandlar telefonen. :)
Jodå, det finns. Men är verkligen telefonen låst till abonnemanget? Det brukar det ju inte vara, vanligtvis är det bara när man köper mobil med kontantkort det fungerar så. Och även då kan man ju byta kort så länge det är samma företag som den är låst till, abonnemangsform spelar ingen roll. Ska försöka fixa en länk där du kan få tag i ett sådant program om den nu trots allt är låst till abonnemanget. Tyvärr var min gamla dator formaterad så jag har det inte några av de programmen kvar längre.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Otee: Tack, även om det inte riktigt var det som jag är ute efter.

Finns det inte någon som vet om något program eller dyl.?

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
köpte en Nokia 6100 för 2 veckor sedan med Vdafoneabbonemang och den var inte låst.
Kanske inte hjälper dig mycket, men är du säker på att telefonen är låst?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Otee skrev:
Tror nog du kan hitta lite hjälp på detta forum.

http://beam.to/gsmforum
Hehe, precis där jag suttit o läst hela kvällen ;) Dock verkar det inte bättre än att man måste köpa någon dyr programvara med en dongle för att få det att funka :3freak

Jaja, får väl gå och höra med telia om den verkligen är låst till dem. Såg det bara på en affish dom hade satt upp "12 månaders bindningstid till operatören, telefon kan därefter låsas upp..." nånting i den stilen stod det. Men men, förhoppningsvis så kanske det bara är jag som har läst fel... :)

Tack iaf för alla svar :)

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Cresent
Det går att låsa upp dom.

Fast varför köpa den åperatörs låst? Jag säljer telefoner och vi spärrar aldrig telefoner... Dom är det från fabrik. En så där där dyr telefon finns sällan med kontant kort... Nästan bara dom som är låsta, om inte operatören har köpt upp ett lager och sedan skickar.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eddie: Som sagt, har blivit lite osäker på om det verkligen stod att den avr operatörs låst. För vilket företag säljer du telefoner? Denna var ju från telia och det skulle inte förvåna mig om de jävlas genom att spärra den på ngt vis. ;)

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Cresent
Om det är teliabutiken så är den säkert låst!

Jag jobbar för Power. Vet att vi tar 1095:- för den med 24 mån telia abb. Vet att telia kommer med nått erbjudande till alla stora kedjor nu i sommar på den telefonen.. Så den blir nog nån krona billigare!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Låter intressant :) Så den är alltså inte låst hos er? Vad är det för ab., classic eller? När tror du att de kommer börja att köra med det där erbjudandet, det kanske lönar sig att vänta ett tag eller?

Tack för svaren :tummenupp

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Cresent
Vet inte om det är värt att vänta.. det beror. Vet inte hur billig den kommer att bli. Det rör sig inte om så mycket pengar..

Telia har bara 3 st olika abonemangsformer nu.
Talk, Talk5 och Flat. Talk är den jag rekomenderar om man ringer "normalt" Talk5 är det halvpriset på efter 5 minuter men högre minuttaxa än Talk. Flat är det samma avgift hela tiden. 2.95:- eller nått sånt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...