sota ur rör

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Gasa? :7peta

Bensin brukar man höra skall gå bra, har dock ej någon egen erfarenhet.

Solid snake

Guest
Ta en stålvajer o sätt i borrmaskinen, den ska vara uppspretad om du fattar vad jag menar, tryck in den i röret sen är det bara att gå lös med den.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
hm asså en vajjer te tx rc ventilen
funkar de=)?

bensin funkar fan inte. inte för mej .
men spreta upp den typ som den är i änden när den e pajj., ska ja göra så över hela?

Solid snake

Guest
crm skrev:
hm asså en vajjer te tx rc ventilen
funkar de=)?

bensin funkar fan inte. inte för mej .
men spreta upp den typ som den är i änden när den e pajj., ska ja göra så över hela?

Hade nog INTE gått loss på ventilen med den, hade tagit o skrapat av den med nåt.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
va menar du solid?

ja har en vajjer te rc ventilen som är pajj som ja bötit men har kvar gamla. täntke om den funkade

Solid snake

Guest
crm skrev:
va menar du solid?

ja har en vajjer te rc ventilen som är pajj som ja bötit men har kvar gamla. täntke om den funkade

Aha =)

Jag trodde du skulle gå lös på själva RC ventilen med vajern. :hihi

Kör i vind o pröva med den vajern, kanske i klenaste laget, du ska helst ha en 5mm tjock vajer eller lite tjockare.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
men ja tar altså vajjern å försöker spräta isär eller va heter de spreta isär kanske de heter. överallt
den är ju readn pajj där framme så bara fortsätta att dra upp det så de pajjar överallt. hm vad finns det för vajjrar som är tjockare. har säkert nån traig bromsvajjer te cykel

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
har du testat att ta bensin eller diesel häll i i röret och tänd på. Det brukar försvinna då.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
DJM skrev:
har du testat att ta bensin eller diesel häll i i röret och tänd på. Det brukar försvinna då.

Var med när en polare skulle göra detta på sitt avgassystem. Halva hans gräsmatta var på väg att brinna upp.

Det "sprutar" ut eld under en längre tid.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Var med när en polare skulle göra detta på sitt avgassystem. Halva hans gräsmatta var på väg att brinna upp.

Det "sprutar" ut eld under en längre tid.

haha!! sant.. samma för mig :)

Solid snake

Guest
Om man ska sota med bensin så ska m,an inte hälla i så mycket så att det brinner, man ska hälla i lite o sen skaka systemet tills det inte låter nåt, sen tänder man på o springer utav bara helvete. (smäller jäääävligt högt!!!)

Men jag gillar inte o springa så jag kör med vajer o borrmaskin. :D

In på en järnhandel o köp nån vajer, du ska typ ha en vinsch eller något liknande, cykelvajer e för klent. :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tzr_kim skrev:
Jag använde kasutiksoda när jag sotade ur avgasystemet till min Tzr. Det blandas med vatten och sen fyller man hela avgasystemet, men ljudämparen kanske man ska undvika. Låt sen stå några timmar och spola ur med vatten.
fick du ut mycket skit då? :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...