Johannes_88 skrev:
2214183 är det någon idé att dra ihop fjädern?
Ska man skjusa så kan det kanske vara det (eller om man är väldigt tung) eller bara vill ha den perfekt inställd!
Finns något som geter SAG och det är hänget på motorcykeln
#Static SAG då mäter man från bakaxeln till tex blinkers (så ska det stå obelastad)
#Nu tar man tag och lyfter upp motorcykeln egna vikt, alltså så fjädern blir obalastad sen mäter man återigen mellan bakaxeln och tex blinkers
#Skilnaden mellan måtten på första och andra mätningen är Static SAG och på min motorcykel skulle det vara runt 5mm
#Sen har man Loaded SAG då sätter man sig på motorcykeln(alltså du, så man får rätt kroppsvikt) och mäter igen (krävs så klart 2 personer för att göra (detta)
Så tar man static SAG + måttet från sista mätningen som ska vara runt 25mm på min.
SAG ändrar man genom att jutera vad jag tror heter preload och det är ju den man kan justera på dämparen(fjädern spänn) på en rs125
Om du söker lite tror jag dom brukar sänka rs 125an där framme lite för att få bättre väghållning