Spännande värre men jag följer nog strömmen...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Nu börjar det ta sig!

Den där vill jag provköra.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
"På ett år kan det bli mer än motsvarande 6 000 kronor billigare att köra elhojen jämfört med en motsvarande bensindriven MC om minskade kostnader för bränsle och underhåll räknas ihop."

Men försäkringen då? Det är ju ändå den som kostar de stora pengarna i slutändan ...

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Rätt många vita lögner och överdrifter i videon.

Vi som missade detta eller inte har tillräckligt med för att upptäcka sådant skulle gärna vilja att du delar med dig av det du påstår.

6000kr billigare är ju rena bullshiten, men resten då?

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Vi är de enda med en sån här maskin - De måste ha missat t.ex. Brammo, Zero m.fl.
Folk vill inte ha en sån här för att den är elektrisk, de vill ha en ändå - Ja den är så jefla snygg att jag kan tänka mig betala 270 000 kr för en 240 kg tung hoj från en garage-firma. Och så vidare...

Frän hoj men inte riktigt den revolutionen de vill utmåla den till.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Enligt tillverkaren blir underhållskostnaderna låga då vare sig batteri eller motor kräver någon servicetillsyn.

Batteriet behöver alltså aldrig bytas?

Motorn är en vätskekyld induktionsdriven trefas växelströmsmotor som ger en toppfart på 200 km/h och axar till 100 på fyra sekunder.

Batteriet är av typ litiumpolymer på 12 kWh och max körsträcka på en uppladdning anges till 300 km.

30 mil i vilken hastighet?

För att spara energi är bromsarna regenerativa där bromskraften används för att ladda batteriet.

Bromsar gör mesar!

En annan finess är att sadeln på den 240 kg tunga motorcykeln är höj- och sänkbar vilken sägs vara praktiskt när man växlar från landsvägsåkning till stadstrafik.

Say what? :va

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Vi som missade detta eller inte har tillräckligt med för att upptäcka sådant skulle gärna vilja att du delar med dig av det du påstår.

6000kr billigare är ju rena bullshiten, men resten då?

Vettefan med dig, men jag tankar hojen för mer än 6000kr om året, och det var juh bara underhållskostnaderna dom pratade om, alltså inte värdeminskning, så nog ligger det något bakom det dom skriver.

Sedan huruvida det är relevant eller inte är juh en helt annan femma :rolleyes:

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Ja det var en ful rackare..... Känns relevant att snacka om billigare drift när man slipper 6.000:- i serviceavgift när hela ekipaget går lös på 270.000 balubas, på hemmaplan i Canada. Sen ska den hit till lilla Svedala och det genererar säkert lite extra påslag på slutnotan.
Näe, tvi vale :tungan

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Nu kollade jag inte på videon, men jag skulle förmoda en laddtid på typ 7-10 timmar för att få fulladdat. Vilket fortfarande gör den totalt oattraktiv.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Man ska inte lita på allt som sägs på NT men desto fler intressenter i jakten på den elektriska drömmen desto bättre!

Angående laddtiden (jag har egentligen ingen aning) så borde det inte ta så jätte många timmar om man ser till vad man får ut ur väggen. Ett vanligt gristryne levererar ju 2,3kW och dess besläktade kamrat med fem näsborrar 6,4kW.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kan ingen tillverka en elektrisk guldvinge med batteriet på släpvagnen?
En hit aj-tellya!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag är osäker om dagens sporthojskollektiv verkligen kan klara av att hantera en hoj med en tjänstevikt på 240 kilo :tungan

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år