Spännband

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag skulle spänna upp bågen på släpet idag. Upp med bågen, fram med spännbanden, dra banden runt nedre styrkronan, dra dem genom spännmekanism... Men va fan, spännmekanismen såg alldeles mosad ut! Lustigt. Fram med nästa - man är ju en rik jävel som har råd att ha flera - och... Samma skit där. Även den gav ett mosat intryck. Vad som hänt med dem har jag inte den blekaste aning om - jag lastade av släpet när det var mörkt senast - men jag är jäkligt glad att bågen kom hem i ett stycke den gången.

Illa, illa men inte värre än att jag kunde dra till Överskottsbolaget och köpa rejäla doningar istället. 189 spänn styck. Men vilka grejer! Riktigt breda och tjocka band och en spännmekanism med ett riktigt handtag att spänna i. Fyra ton skall de klara enligt texten på förpackningen. Att ta loss dem när resan var över var busenkelt eftersom grejerna var så rejält tilltagna. Inget mer "försöka få in fingrarna i ett minimlat utrymme med skarpa metalkanter och svårt som faen att frikoppla bandet".

Aldrig att jag spänner fast bågen med såna där billiga skitspännband igen. "Skiten" är såna där vanliga spännband med separat spännmekanism, som man köper på vilken bensinmack som helst. De duger till MC-transport nio gånger av tio men den tionde gången blir man förmodligen riktigt, riktigt ledsen. För att skrämma upp er lite kan jag berätta om en kille jag känner vars spännband gick av på ena sidan varvid motorcykeln ramlade ur släpet, ner på vägen och sedan släpade efter bilen i det kvarvarande bandet.

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Det är viktigt med sjyssta spännband.
Jag har själv tappat en hoj från släpvagnen efter att spännbandet
nötits av mot lemkanten. :mad:
Inget kul att höra hojen släpas efter bilen.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!