Spam popups via msn?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hallå,

Jag har msn, använder det i stort sett aldrig, men trots att det alltså är avstängt så får jag ibland upp reklam pop-ups. Oerhört irriterande, särskilt när jag har CS igång eller något.

Lika jobbigt är att hälften av pop-upsen handlar om hur man skall få bort dom, om jag bara pröjsar $5 (as if!).

Så, någon som vet vad som behöver göras?

/SSB

rob

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV4R
har inte med msn o göra snarare med tjänsten messenger
gå in i command och skriv: "net stop messenger" :tummenupp

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
SSB skrev:
Hallå,

Jag har msn, använder det i stort sett aldrig, men trots att det alltså är avstängt så får jag ibland upp reklam pop-ups. Oerhört irriterande, särskilt när jag har CS igång eller något.

Lika jobbigt är att hälften av pop-upsen handlar om hur man skall få bort dom, om jag bara pröjsar $5 (as if!).

Så, någon som vet vad som behöver göras?

/SSB
Eller så kör du ctrl + alt + del o rensar den på onödiga program som ligger o körs... som till exempel msn.. har du även problem med autostart på msn så gå in i kör och skriver "msconfig". Tryck sedan på fliken "autostart" och sedan avmarkerar du bara msnmsgs alt. msnmsgr :)

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
finns det något annat sätt att få slut på spamet?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Olika skräpposts-filter finns det ju. Men det absolut bästa sättet att bli av med reklamen är att aldrig klicka på ngn av länkarna i mailen, för på det sättet så kan de inte se om din mail är aktiv eller ej. Vilket, du kanske förstår, resulterar i mindre spam. :)

Last edited:

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
rob skrev:
har inte med msn o göra snarare med tjänsten messenger
gå in i command och skriv: "net stop messenger" :tummenupp

Eller så går du in under "tjänster" på kontrollpanelen och ser till att tjänsten "Messenger" inte startas automatiskt.. sen stoppar du den också.

Det är alltså precis som rob säger.. inget med MSN att göra utan med funktionen att kunna skicka meddelande över ett nätverk.. problemet är ju att internet också är ett nätverk.. :(

Eller så har man en brandvägg som ser till att spärra dessa.. vet dock inte vilket protokoll/port de går på, men det är nog enkelt at ta reda på.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...