Spara i .pdf ??

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Har skrivit ett arbete i Word och skulle nu vilja spara dokumentet i .pdf-format. Hur gör jag?

Det fungerar i skolan, så jag vet att det går.

(Har senaste versionen av Word)

jayjay

Jappsen jr
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda CB750 -94, CBR600F -96
Word har den funktionen om du har installerat adobe acrobat. (dvs, det fullständiga programmet, inte reader).

Ibland finns det även möjlighet att printa till en "virtuell" skrivare som genererar PDF-dokument istället, om det ingår i office/word törs jag inte svara på, men jag gissar på nej.

Ett exempel på en fri PDF-skrivare är CutePDF. Efter att du installerat denna, och fått den att fungera, så kommer du ha en ny skrivare installerad på datorn. Om du väljer att skriva ut ditt worddokument, till denna skrivare, kommer den prompta efter var den ska ligga filen, och vips, har du en pdf.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Kan inte word... men på min linux burk som jag kör open office på är det bara att gå till arkiv och sedan export to pdf... Linux är överlägset

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
man kan installera en pdf skrivare. sedan när man skriver ut i vilket prog som helst så väljer man pdf skrivaren så får man en pdf.

Win2PDF.v2.80.WinAll

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Funkade perfekt!!

Tack för hjälpen :Bugar

jayjay skrev:
Ett exempel på en fri PDF-skrivare är CutePDF. Efter att du installerat denna, och fått den att fungera, så kommer du ha en ny skrivare installerad på datorn. Om du väljer att skriva ut ditt worddokument, till denna skrivare, kommer den prompta efter var den ska ligga filen, och vips, har du en pdf.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Coola Ola

Guest
Tobbe_N skrev:
Kan inte word... men på min linux burk som jag kör open office på är det bara att gå till arkiv och sedan export to pdf... Linux är överlägset

Eller MacOS X, där kan alla program som man kan skriva ut ifrån skriva direkt till PDF istället för till skrivaren. Ungefär som CutePDF fast det är inbyggt i operativsystemet. Mycket praktiskt!

jayjay

Jappsen jr
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda CB750 -94, CBR600F -96
Tobbe_N skrev:

förstår inte hur ditt svar kan vara relevant överhuvudtaget. Du anser att det är ett rimligt alternativ att blåsa burken, installera linux och openoffice, och lära sig ett nytt operativ för att konvertera ett worddokument till pdf? Prova med att hjälpa folk istället för att driva propaganda...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024