Speciella mc frågor vid teoriprov

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Jo jag vet. Det är mycket tjat och trådar om detta. Men jag tycks inte hitta en enda nu när jag letar.

Jag har äntligen beställt en tid för teoriprov A1. Känns kanske lite onödigt när det bara är ett år kvar tills jag får ta mellan. Men ni vet hur det är. En sommar till utan något att åka på kommer inte på tal. Beställde idag och fick en återbudstid imorgon bitti. Aningen tidigt men jag försöker häldre nu än att vänta halva sommaren. Känner mig hyffsat bra på det mesta förutom mc frågorna. Så nu sätter jag mig på knä och ber er hjälpa mig lite.

Ge mig gärna tips på vad som ä bra att veta och eventuella frågor.

En fråga som jag har hört brukar komma är om passageraren ska sitta still eller luta sig inåt eller utåt i kurvorna? Det känns (tycker jag) som om passageraren gärna får sitta still :p Nä skämt och sido. Hjälp mig. Är tacksam för alla svar :hej

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Någon som många tänker är antagligen: Köp böckerna och hål tyst unge!

Men det har aldrig blivigt av att jag köpt någon speciell mc bok. Har alltid hört att de speciella mc frågorna ska vara så enkla och logiska att det räcker med lite hoj intresse. Men nu är jag så orolig :(

Henken

Guest
Slappna av

Det går bra ska du se. Gjorde mc-teorin för 2 veckor sen, kommer dock inte ihåg några frågor spec för mc :eek:

Däremot var det en del cp-frågor som "Hur många procent av den tot mängden utsläppt koldixod står motortrafiken för" Inte fan vet jag & inte kör jag bättre/sämre för att jag vet det?

Du får bla se en bild på en mc och ska ange vart namngivna delar sitter. Inte mycket hjälp kanske men lycka till.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Lite sent kanske, men jag har för mig att det var lite frågor som tex:

Fyra bilder på bromsar. Skiva bak, SKiva fram, Trumma bak och trumma fram. Vilken är mest effektiv? Skiva fram såklart.

Bild på ett regbevis på en mellanklasshoj. Vilken körkortsbehörighet krävs för att framföra detta fordon?

Hur ska passageraren sita för att underlätta körningen?
Så nära som möjligt.

o så ett gäng till som jag inte kommer ihåg just nu.

Lycka till! :tummenupp

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Passageraren ska luta lika mycket som föraren

Av bromskraften tar normalt 70% fram och 30% bak

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Tack så hemskt mycket Henken och Rodentboy! Nu känns det alla fall lite lugnare :)

Trevligt att se att det alla fall finns några som gärna ger en hjälpande hand.

Tack Jonne, CayLe och EBS också för stöd och tips :)

Tack Dez också.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...