Ok, men vet du vilka lager det var i sådana fall? Jag är beredd på att riva motorn i molekyler, men det e ju skönt att iaf ha något som man kan börja titta på då. Det jag e orolig för är kostnaden, men några lager bör väl inte göra en bankrutt?Hadde en Speed Triple och den lät exakt likadant, inte när jag köpte den utan jag hadde kört med den ett tag, lagren i motorn gav upp.
Jag hade tur och hade fortfarande garanti på den när det hände, annars hade det varit en dyr historia.
Evventuellt kan du kolla om avgaskrökarna sitter ordentligt, dra åt skruvarna om dom skulle vara lösa men jag tror inte på det.
Sorry!!!!
Om det är staklager/ramlager så blir det tyvärr ganska dyrt, du kan räkna 10k iaf.Ok, men vet du vilka lager det var i sådana fall? Jag är beredd på att riva motorn i molekyler, men det e ju skönt att iaf ha något som man kan börja titta på då. Det jag e orolig för är kostnaden, men några lager bör väl inte göra en bankrutt?
Byt alla lager till veven när du ändå har det nere, mät med plastigauge innan du sätter ihop helt så du har rätt spel, annars håller det inte länge.
På min var det ramlager som gav sig. Om jag minns rätt så bytte verkstaden veven och stakarna med.
Vilken årsmodell var det du hade då?
Förlåt ett dumt förslag, men ni har väl kollat så kamkedjan kuggar rätt?
Finns några små pilar och streck man kan följa.
EDIT:
OK.
Om det pyser mer än det slamrar, kolla alla vakumslangar mellan topp och insug.
Jag hade, när jag tagit isär hela skiten, kopplat lite illa och då lät det typ så.
Kolla alla små jävla elaka cylinderformade saker där det går in slangar och se till att de går in på rätt ställe!
Kan ju kanske....
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |