Speed Triple-tråden Sthlm

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Vore kul att dra ut en sväng! :tummenupp Enl väderprognos just nu, lördag uppehåll, molnigt, 10-13grC. Lite svalt, men får se hur det ser ut närmare helgen helt enkelt... Får jag tillbaks hojjen kommer jag definitivt snigla ut & köra lite, fröken måste ju testa nya utväxlingen... :tuttar

PS. Tog sin tid, men NU har jag beställt Tail tidy'n....

Hur vart hojen nurå?? Blev det nå'n skillnad med ny drevet??
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Hur vart hojen nurå?? Blev det nå'n skillnad med ny drevet??

Den bidde lite busigare...inte tokigt, men det märks :D
Har inte testat av den så hårt, men det blev några vändor på nynan :tummenupp

Uppdaterade med senaste programvaran i den oxå, men av nån jvla anledning lyser fck'n tankmätaren HELA TIDEN nu... :mad: Han kunde inte hitta felet, men kl va ju 21 så jag tog hojjen å drog, får kolla upp det senare. :va
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Den bidde lite busigare...inte tokigt, men det märks :D
Har inte testat av den så hårt, men det blev några vändor på nynan :tummenupp

Uppdaterade med senaste programvaran i den oxå, men av nån jvla anledning lyser fck'n tankmätaren HELA TIDEN nu... :mad: Han kunde inte hitta felet, men kl va ju 21 så jag tog hojjen å drog, får kolla upp det senare. :va

Jag undrar om de inte var fabbror Magnif jag såg krypköra runt i sergelrondellen vid 23 tiden :D
Och inte vinka han heller :tungan :rolleyes:
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag undrar om de inte var fabbror Magnif jag såg krypköra runt i sergelrondellen vid 23 tiden :D
Och inte vinka han heller :tungan :rolleyes:

FCK...ja det stämmer nog :gnissla ...krypköra var ordet, kan tyvärr inte vinka i så låga farter kakan, då klotar jag... :crash

Dom jeflarna hade ju stängt tunneln när jag skulle hem från donken svea så man fick ju irra runt som en blind höna på småvägar genom innerstan... :huvet

EDIT: Tail tidy'n beställd idag (jaaa, det drog ut lite på tiden men va f-n) :yoparty Fenster, hur lång tid tog leveransen för dig?
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
FCK...ja det stämmer nog :gnissla ...krypköra var ordet, kan tyvärr inte vinka i så låga farter kakan, då klotar jag... :crash

Dom jeflarna hade ju stängt tunneln när jag skulle hem från donken svea så man fick ju irra runt som en blind höna på småvägar genom innerstan... :huvet

EDIT: Tail tidy'n beställd idag (jaaa, det drog ut lite på tiden men va f-n) :yoparty Fenster, hur lång tid tog leveransen för dig?

:D Tänka sig den stänger dom rätt ofta på sena kvällar och nätter :tungan
Vad då jag trodde du kunna allt :rolleyes: mmm ja nästan i alla fall :D
Men nästa gång får du väll stanna då och vinka ;)
Hade funderingar på att köra upp bakom dej och se hur du reagera men insåg att jag vill inte riskera att du kör omkull ;) Så jag fortsatte att jobba :)
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
:D Tänka sig den stänger dom rätt ofta på sena kvällar och nätter :tungan
Vad då jag trodde du kunna allt :rolleyes: mmm ja nästan i alla fall :D
Men nästa gång får du väll stanna då och vinka ;)
Hade funderingar på att köra upp bakom dej och se hur du reagera men insåg att jag vill inte riskera att du kör omkull ;) Så jag fortsatte att jobba :)

Få' man fråga vad Kakan jobbar med?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
:D Tänka sig den stänger dom rätt ofta på sena kvällar och nätter :tungan
Vad då jag trodde du kunna allt :rolleyes: mmm ja nästan i alla fall :D
Men nästa gång får du väll stanna då och vinka ;)
Hade funderingar på att köra upp bakom dej och se hur du reagera men insåg att jag vill inte riskera att du kör omkull ;) Så jag fortsatte att jobba :)

Bra nattväktar'n, säkerheten för hojjåkare i första hand, särskilt vingliga nattsuddande fröknar som jag i sergelrondellen... :D Lovar vinka nästa gång! :tummenupp

EDIT MASCOOT: Shit, ny programvara å 1 kugg mindre mannen! Toppade min triple före service, 238 km/h. Igår när mba & jag var ute i solen å finåkte gav den 267 km/h, sen tog rakan slut... :mad:

...errr...om KJECOP har lurarna på, alltså det här va ju på avspärrat område då, såklart. :rolleyes:
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Bra nattväktar'n, säkerheten för hojjåkare i första hand, särskilt vingliga nattsuddande fröknar som jag i sergelrondellen... :D Lovar vinka nästa gång! :tummenupp

EDIT MASCOOT: Shit, ny programvara å 1 kugg mindre mannen! Toppade min triple före service, 238 km/h. Igår när mba & jag var ute i solen å finåkte gav den 267 km/h, sen tog rakan slut... :mad:

...errr...om KJECOP har lurarna på, alltså det här va ju på avspärrat område då, såklart. :rolleyes:

:D Ja man måste tänka på att ni tanter är lite vingliga och sköra :tungan
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
:D Ja man måste tänka på att ni tanter är lite vingliga och sköra :tungan

å inte så lite heller... :gnissla

Nåja, blir f-n 100 % åka av imorrn vid fint väder, frulle rosenhill runt 10-11, vidare 11-12 nånstans...who knows :D Nån som vill haka?

Däremot 70 % chans att jag missar mina zebraöron imorrn.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
å inte så lite heller... :gnissla

Nåja, blir f-n 100 % åka av imorrn vid fint väder, frulle rosenhill runt 10-11, vidare 11-12 nånstans...who knows :D Nån som vill haka?

Däremot 70 % chans att jag missar mina zebraöron imorrn.

:7peta nä vänta nu du tänker väll inte missa öronen heller :D
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003

EDIT MASCOOT: Shit, ny programvara å 1 kugg mindre mannen! Toppade min triple före service, 238 km/h. Igår när mba & jag var ute i solen å finåkte gav den 267 km/h, sen tog rakan slut... :mad:

...errr...om KJECOP har lurarna på, alltså det här va ju på avspärrat område då, såklart. :rolleyes:

Ha ha ha ha...du bör nog kalibrera den där programvaran några vändor till....ha ha ha!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Hoppas den fixar till tankningslampehelvetet...börjar bli trött på att den lille fan ska tändas efter 11 körda.

Gnäll inte, du får väl ge f-n i å gasa som en galning helt enkelt... :D ...å min lyser ju för i h-vete HELA TIDEN nu!!! :huvet

Men det blir åka av idag direkt efter nertankning av ny programvara, så jag pm:ar dig från rosenhill om utvecklingen av tankningslampehelvetet... :hihi :hihi :hihi
 

Prins Blåbär

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Inomtulls
Hoj
06, Triumph Speed triple
Tjena! Hög tid att även jag gör entré i Tripletråden och på forumet. Har en gul 06 med titanslipon från wolf och fatbarstyre. Mer pimpning ska ske i vinter.

Noterbart är att få Stockholmare inser den gula kulörens storhet men jag slog alltså till på en sprillans förra året. Roligare bakhjulsbest finns fan inte!

Är gärna med på lite kollektiv tripleåka innan vintern tvingar en till att parkera för säsongen.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tjena! Hög tid att även jag gör entré i Tripletråden och på forumet. Har en gul 06 med titanslipon från wolf och fatbarstyre. Mer pimpning ska ske i vinter.

Noterbart är att få Stockholmare inser den gula kulörens storhet men jag slog alltså till på en sprillans förra året. Roligare bakhjulsbest finns fan inte!

Är gärna med på lite kollektiv tripleåka innan vintern tvingar en till att parkera för säsongen.

Välkommen :tummenupp
Blir säkert tid för lite mer åka i oktober, bara vädret tillåter!
Hörs på forumet, eller pm:a om/när du planerar åka ut.

// Fröken Lelle (som klant-klotade med nedlägg å kalla däck vid gullmars 17.30 idag :huvet ska vi byta namn? :hihi )
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.


// Fröken Lelle (som klant-klotade med nedlägg å kalla däck vid gullmars 17.30 idag :huvet ska vi byta namn? :hihi )

:rolleyes: Du skulle ha haft dina Zebra öron då ;) så hade du säkert klarat dej bättre :D

Hur gick det med dej då?

Nytt namn mmmmmmm kanske snigelkurvan ;)
 

Prins Blåbär

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Inomtulls
Hoj
06, Triumph Speed triple
Välkommen :tummenupp
Blir säkert tid för lite mer åka i oktober, bara vädret tillåter!
Hörs på forumet, eller pm:a om/när du planerar åka ut.

// Fröken Lelle (som klant-klotade med nedlägg å kalla däck vid gullmars 17.30 idag :huvet ska vi byta namn? :hihi )

Jävlar vad surt men det blev inga större skador då? Själv har jag inte kraschat på några år men det kommer väl igen. Hehe.

Funderar på om jag ska välja tail tidy-kitet eller Mad doctor för att slippa kyrkfönstret arslet, var beställde du tail tidy och vad går det på?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
:rolleyes: Du skulle ha haft dina Zebra öron då ;) så hade du säkert klarat dej bättre :D

Hur gick det med dej då?

Nytt namn mmmmmmm kanske snigelkurvan ;)

Tamme f-n, zebraöronen skulle räddat mig! :D
Gick helt ok, hade inte stället på mig (men ryggskydd å skor, puh!), så det blev ju lite blåmärken å bulor, that's all :)

Jävlar vad surt men det blev inga större skador då? Själv har jag inte kraschat på några år men det kommer väl igen. Hehe.

Funderar på om jag ska välja tail tidy-kitet eller Mad doctor för att slippa kyrkfönstret arslet, var beställde du tail tidy och vad går det på?

Tja, hojjen måste fixas å gås igenom lite, men går iaf att köra :tummenupp
Jävla klassisk klant-vurpa, så de e väl bara rätt åt mig :gnissla

Pm:ar info om tail tidy-kitet. Går lös på runt 1800kr inkl frakt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top