Speed Triple-tråden Sthlm

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Tamme f-n, zebraöronen skulle räddat mig! :D
Gick helt ok, hade inte stället på mig (men ryggskydd å skor, puh!), så det blev ju lite blåmärken å bulor, that's all :)

:) Ja bullor å blåmärken får du ta om du inte har ställe på dej. Men de är skönt att höra att det inte var värre än så.
Mmmmm få se till att du får dom där zebraöronen så du inte vurpar mer ;)
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Tjena! Hög tid att även jag gör entré i Tripletråden och på forumet. Har en gul 06 med titanslipon från wolf och fatbarstyre. Mer pimpning ska ske i vinter.

Noterbart är att få Stockholmare inser den gula kulörens storhet men jag slog alltså till på en sprillans förra året. Roligare bakhjulsbest finns fan inte!

Är gärna med på lite kollektiv tripleåka innan vintern tvingar en till att parkera för säsongen.

Välkommen! Kul, kul!! :yoparty Den gula är sjukt snygg med lite pimpning...har dock hört att det är den långsammaste färgen. :D

Välkommen :tummenupp
Blir säkert tid för lite mer åka i oktober, bara vädret tillåter!
Hörs på forumet, eller pm:a om/när du planerar åka ut.

// Fröken Lelle (som klant-klotade med nedlägg å kalla däck vid gullmars 17.30 idag :huvet ska vi byta namn? :hihi )

Damn gosse...va' fan håller du på med?
Ja ja...bättre där en på bulten i 190

Skönt att du är hyfsat hel och ren iaf...sån't där kan ju gå åt helvete även i låga farter.
Vad fick hojen ta för stryk då?
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Välkommen! Kul, kul!! :yoparty Den gula är sjukt snygg med lite pimpning...har dock hört att det är den långsammaste färgen. :D

Damn gosse...va' fan håller du på med?
Ja ja...bättre där en på bulten i 190

Skönt att du är hyfsat hel och ren iaf...sån't där kan ju gå åt helvete även i låga farter.
Vad fick hojen ta för stryk då?

F-n skotten, har du oxå hört att den gula e lite seg... :hihi

Hrm...jo dina speglar som jag tog över...ehe.... du hade extraglas till dom va? :rolleyes:
Å nya blinkers ska vi ju köpa ändå... :D ...får nog beställa ny motorkåpa, fotbroms, frambroms... äh, lika bra å ta nytt svart fatbar-styre på en gång... :tummenupp
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
F-n skotten, har du oxå hört att den gula e lite seg... :hihi

Hrm...jo dina speglar som jag tog över...ehe.... du hade extraglas till dom va? :rolleyes:
Å nya blinkers ska vi ju köpa ändå... :D ...får nog beställa ny motorkåpa, fotbroms, frambroms... äh, lika bra å ta nytt svart fatbar-styre på en gång... :tummenupp

Öh....vänta här nu..körde inte du i rondell sa du??:va High-sida du ut ur den eller?

Japp...extraglas finnes :tummenupp
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Tjena! Hög tid att även jag gör entré i Tripletråden och på forumet. Har en gul 06 med titanslipon från wolf och fatbarstyre. Mer pimpning ska ske i vinter.

Noterbart är att få Stockholmare inser den gula kulörens storhet men jag slog alltså till på en sprillans förra året. Roligare bakhjulsbest finns fan inte!

Är gärna med på lite kollektiv tripleåka innan vintern tvingar en till att parkera för säsongen.

Välkommen!:tummenupp

F-n skotten, har du oxå hört att den gula e lite seg... :hihi

Hrm...jo dina speglar som jag tog över...ehe.... du hade extraglas till dom va? :rolleyes:
Å nya blinkers ska vi ju köpa ändå... :D ...får nog beställa ny motorkåpa, fotbroms, frambroms... äh, lika bra å ta nytt svart fatbar-styre på en gång... :tummenupp

Aj aj, Skönt att allt gick hyffsat bra dock. 17.30 mitt i rusningen? - bästa timingen!

ps. Vill tacka för leendet som jag fick när du så fint hälsade på blåljuspolisen och eskorten på E4, i torsdags? :D

Den gula är sjukt snygg med lite pimpning...har dock hört att det är den långsammaste färgen. :D
?

Ja en kompis' kompis sa precis samma sak till mig. Var nått med att den gula färgen sög upp mer luftmotstånd samt att fotonerna studsade hårdare mot den gula lacken vilket gör ca 30km/h i lägre toppfart...:D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
F-n skotten, har du oxå hört att den gula e lite seg... :hihi

Hrm...jo dina speglar som jag tog över...ehe.... du hade extraglas till dom va? :rolleyes:
Å nya blinkers ska vi ju köpa ändå... :D ...får nog beställa ny motorkåpa, fotbroms, frambroms... äh, lika bra å ta nytt svart fatbar-styre på en gång... :tummenupp

Krashpuckar ?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus

tack paPs...lägger till det på min lista på en gång :D
...och zebraöronen så klart! Fast leverans av dom blir väl tidigast till våren... :7peta

ps. Vill tacka för leendet som jag fick när du så fint hälsade på blåljuspolisen och eskorten på E4, i torsdags? :D

Ja det var en jäkla shysst em-repa norr om stan, grymt kul mba! :tummenupp Hoppas det kommer några fler sånna dagar innan det är stängningsdax :)
...och mnjao, när farbror blå lägger upp bollen sådär kan man ju bara inte låta bli den :tungan ...fick mitt straff för det igår antar jag :hihi
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
tack paPs...lägger till det på min lista på en gång :D
...och zebraöronen så klart! Fast leverans av dom blir väl tidigast till våren... :7peta

:6surkart Jäkla pöjk å gnälla, men vi kan ta en zebraöronbytar dejt så kan du få dom :såjaponken :tungan









:gnissla Ska bara hitta ett par först :rolleyes:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Zebra öron och passande Jide kam, check ! :hihi

MB_Zebra.jpg


Funkar nog lika bra som turbo i 267 :D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
För att inte riskera att bli beskylld för könsdiskriminering.

Kakan_Zebra.jpg


Zebra, anyone ? -Nu när jag ändå är igång !:)
 
Last edited:

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Ja det var en jäkla shysst em-repa norr om stan, grymt kul mba! :tummenupp Hoppas det kommer några fler sånna dagar innan det är stängningsdax :)

Onsdag eftermiddag visar förnärvarande sol. Skulle kunna funka för min del. :yoparty

Vad säger trippelkollektivet? Någon som är på?

ps. Lelle, det var ett riktigt schysst inhängnat område vi hittade förresten... :D
 

Prins Blåbär

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Inomtulls
Hoj
06, Triumph Speed triple
:yoparty :yoparty
Välkommen! Kul, kul!! :yoparty Den gula är sjukt snygg med lite pimpning...har dock hört att det är den långsammaste färgen. :D


Damn gosse...va' fan håller du på med?
Ja ja...bättre där en på bulten i 190

Skönt att du är hyfsat hel och ren iaf...sån't där kan ju gå åt helvete även i låga farter.
Vad fick hojen ta för stryk då?

Prexis, den gule är plågsamt trött - det är priset man får betala för att åka flott. Tail Tidy och däckspenna lär dock sätta snurr på bitarna. :gnissla
 

Prins Blåbär

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Inomtulls
Hoj
06, Triumph Speed triple
Inte för att jag vill störa i ert drägglande över nya projekt men...:)

I dag när jag hämtade ut triplen från MC-Experten så såg jag en !gul! triple som jag snabbt hälsade på innan den drog i väg åt Solna hållet - Någon här på forumet?

Kan ha varit jag. Åtminstone om bågen röt lite extra och föraren hade samma kruka som du själv.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ey Boys and Girls! Shit nu har jag been out of the loop hör jag! (ni kommer ihåg att jag nämnde en tjej tidigare va?) Jaja Nog om det!:tuttar
1, WTF Magif? Vad gör du? Jag blir inte helt förvånad så galet som du kör:arsele men att klota. Och varför inte med snygghondan när du hade chansen isåfall? Jaja, skönt att du klarade dig och att skönheten får ett par nya blinkers. Det var på tiden ändå!:tungan
Förresten, Tail-tidyn tog typ tre-fyra dagar har jag för mig. Var ett tag sen men jag vet att det gick väldigt väldigt snabbt! Bilder så fort du kopplat in det!
2, Gul triple? Hey Hombre! Välkommen till nöt-huset!! Synd att du tog den långsamma men den är iallafall snyggaste hojen..efter svart..och mattsvart...och vit...och kanske blå då..:arsele :arsele :tuttar
Kul att det kommer fler och joinar!!!
3, Jag mötte också någon jätte-farbrorblåkaravan härromdagen. Vart var ni killar?
4, Åka snart? Innan vintern kommer? Allihopa?
5, Hmm, nja det var nog allt än så länge.

FORZA FRÖLUNDA!!!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Onsdag eftermiddag visar förnärvarande sol. Skulle kunna funka för min del. :yoparty
Vad säger trippelkollektivet? Någon som är på?

ps. Lelle, det var ett riktigt schysst inhängnat område vi hittade förresten... :D

Sorry, onsdag fonkar inte för mig, har en date med Gwen Stefani då... :hihi
Men det ser ju ganska bra ut idag oxå....


FORZA FRÖLUNDA!!!

...fick inte frölunda stryk av SKELLEFTEÅ AIK den 29 sept :FU
Åsså tvålade vi dit Brynäs igår med 6-3 :arsele
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
E4 Mellan Kista och järva krog. Tordag kväll runt 18.30-19.00 (tror jag):va

Men shit..då måste vi precis missat varandra! Jag mötte den vid helenelund. Eller ja, mellan helelund och järva krog!

Nja men det är inte bra att börja för hårt. Då tror man att man är allt det, och så får man stryk i slutet av säsongen. Dom vaggar in de andra lagen i att underskatta dem! :tungan

Äh...HEJA BLÅååVITTTTT!!!! dårå för fan.

Hear hear!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top