Speed Triple-tråden Sthlm

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Kan eventuellt åka lite till helgen om vädret bjuder på något fint! Men jag kan inte lova hundra ännu.

Moi aussi..förutsatt att jag får tillbaka Speedy...orkar inte hålla på med prutten..blir bara sur och bitter på er andra som åker runt på världens coolaste hojar :)
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Vad ar det for sonderkord skitplanka du far aka pa da?

:skrattaåt ...du har PM :tummenupp

Moi aussi..förutsatt att jag får tillbaka Speedy...orkar inte hålla på med prutten..blir bara sur och bitter på er andra som åker runt på världens coolaste hojar :)

Nostalgihojjar i all ära... :D ...jefla dammsamlare, erkänn nu. Å plats i garaget tar den oxå. Sälj skiten så kan vi köpa ett par 250-crossar å busa med istället, det vore ju för f-n skitkul som omväxling! :tungan
 

Prins Blåbär

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Inomtulls
Hoj
06, Triumph Speed triple
Jag är åksugen som fan och ledig i helgen. Men tyvärr gjorde jag klassikern att dra iväg med skivlåset kvar alldeles nyss. Stod och snackade med brorsan och glömde helt enkelt bort att låsa upp. För jävla klantigt.

Det som gick åt helvete var bromsgreppet och alubiten som håller i fotpinnen och bromspedalen.

Ingen som har något sånt liggande va? Jag snackade med Triumph Center i Länna och de kunde beställa i morgon. Men då är det ju tvärkört att gasa i helgen.

Så om någon som bytt pinnar och grepp vill sälja sina originalgrunkor är det bara att hojta. Pengar pronto och hämtning på stört. Magnif har numret.

/Krille
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jag är åksugen som fan och ledig i helgen. Men tyvärr gjorde jag klassikern att dra iväg med skivlåset kvar alldeles nyss. Stod och snackade med brorsan och glömde helt enkelt bort att låsa upp. För jävla klantigt.

Det som gick åt helvete var bromsgreppet och alubiten som håller i fotpinnen och bromspedalen.

Ingen som har något sånt liggande va? Jag snackade med Triumph Center i Länna och de kunde beställa i morgon. Men då är det ju tvärkört att gasa i helgen.

Så om någon som bytt pinnar och grepp vill sälja sina originalgrunkor är det bara att hojta. Pengar pronto och hämtning på stört. Magnif har numret.

/Krille

Bummer!!

Fröken Lelle ringde och beskrev scenariot..jag har greppen. Du kan låna tills dina beställda kommit!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Om det skall bli hojåka i helgen lär det bli söndag, det ser ut at bli sol och 10C då. Är det för kallt för "grillteamet" ?:hihi

Lördag ser :huvet ut

Fundering

Norrsidan på krokiga vägar

Värmdö-Färja-Vaxholm-Åkersberga-...-Ekskogen-.....-Sigtuna Lunch ?-.......
 

Prins Blåbär

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Inomtulls
Hoj
06, Triumph Speed triple
Tack Mascott, jag lyckades dock få tag i ett grepp igår och trots att fästet till fotpinnen knäcktes så går det bra att köra ändå. Så jag klarar mig trots eländet.

Ska ta en tur på Bogesundsvägen nu men är självklart på om det blir åka i helgen också!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Om det skall bli hojåka i helgen lär det bli söndag, det ser ut at bli sol och 10C då. Är det för kallt för "grillteamet" ?:hihi

Fundering:
Norrsidan på krokiga vägar
Värmdö-Färja-Vaxholm-Åkersberga-...-Ekskogen-.....-Sigtuna Lunch ?-.......

Låter som en schysst runda paPs :tummenupp å blir det kallt tar jag bara på mig skidoverallen :hihi Ska vi möta upp dig nånstans Värmdö då? Men Sigtuna lunch...fack...sen lunch då? Om vi från stan drar typ 11.30 söndag från Shell Globen e vi runt 12.00 hos dig, sen vidare mot Vaxholm...bogan, und so weiter...låter det bra eller?

...och trots att fästet till fotpinnen knäcktes så går det bra att köra ändå. Så jag klarar mig trots eländet.

BRA fixat prinzen, vi ses på söndag! ...inget som slår ståltråd å silvertejp när man é riktigt åksugen :D :D
 
Last edited:

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Låter som en schysst runda paPs :tummenupp å blir det kallt tar jag bara på mig skidoverallen :hihi Ska vi möta upp dig nånstans Värmdö då? Men Sigtuna lunch...fack...sen lunch då? Om vi från stan drar typ 11.30 söndag från Shell Globen e vi runt 12.00 hos dig, sen vidare mot Vaxholm...bogan, und so weiter...låter det bra eller?

Tjena grabben! Börjar bli dags att syna av nya hojen! I helgen är jag på sviestad men sen får vi se. ta det lugnt i kylan!:)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Låter som en schysst runda paPs :tummenupp ............Men Sigtuna lunch...fack...sen lunch då?........ runt 12.00 hos dig, sen vidare mot Vaxholm...bogan, und so weiter...låter det bra eller?...........

BRA fixat prinzen, vi ses på söndag! ...inget som slår ståltråd å silvertejp när man é riktigt åksugen :D :D

Säg 1200 Shell/Select Ålstäket och lunch i Sundby/Stora karby och fika på Starnden i Sigtuna om vädret är OK

Vi tar beslut Söndag morgon säg 1000 ? -För min del är väl beslutet mest om jag skall ta gamla eller nya stället:D

Eller skall vi bestämma oss redan Lördag kväll ?

Som det ser ut nu för Söndag så gäller halvsoligt 8-11 C och kanske någon lättare skur kring lunchtid.

..........:)näsblod :gnissla :huvet :hihi :rofl :kulspruta )


Sluta spamma i bug eye Sthlm tråden :D

:mad: :gnissla :huvet :mad: :gnissla :huvet

passa dig annars kanske jag gnistrar slut dina puckar på Söndag:)
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hmm, jag litar på Paps vad det gälelr vägen, dock inte vädret!:D :arsele :arsele Mannen kör ju i ur och skur!:D :yoparty

Men visst, höras vid tio låter bra...så märker vi hur vädret är...
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Säg 1200 Shell/Select Ålstäket och lunch i Sundby/Stora karby och fika på Srtanden i Sigtuna om vädret är OK

Vi tar beslut Söndag morgon säg 1000 ? -För min del är väl beslutet mest om jag skall ta gamla eller nya stället:D

Ser ut som gamla stället i det här mys-vädret... :gnissla
Jag hoppar nog åka å prioriterar renovering innomhus istället. MÅSTE bli klar idag, eftersom jag är borta mån-fre...ivägtvingad till skottland, kuska runt på deras bonn-läpp-vägar å prova en massa sån där'n viski... åååh, jag blir så trött... :arsele fiifaan, är det så här det ska va på jobbet säger jag upp mig... :D

Tjena grabben! Börjar bli dags att syna av nya hojen! I helgen är jag på sviestad men sen får vi se. ta det lugnt i kylan!:)

:tummenupp Absolut! Hoppas sviestad va ok å inte regnade bort helt i helgen bara...
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Sol med lite moln, ev. någon skur och 10-12C har bytts ut till moln och kanske lite sol och 7C :huvet

Om det blir någe åka får vi kanske korta ner det lite ? -Blir vi några tappra ?

Magnif om dom försöker tvinga i dig något gammalt skit som har stått och samlat damm i någon källare. Våga säga nej ! -In Swiden we have a rule that demands that food that has passed the "use before" has to be threwn away.:D

Renovering inomhus :va Var lördagskvällen så hård ? Ta ett par magnecyl så är saken biff !

Satan nu regnar det också :mad: Ja va faen, ...., renovering kanske inte är så dumt.

P5180001.JPG

Inga magnecyl hjälper här :)
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Dom ger du fan I!:finger

:tomten ...é du som ett litet gulli-gulligt tomtebloss på julafton va..? :hihi
Ta't lugnt å håll dig på banan nu, en polare till mig lekte knäskrapsfantom, å han ligger tyvärr på KS nu... Kommer klara sig, men säsongen är slut för i år :gnissla

Magnif om dom försöker tvinga i dig något gammalt skit som har stått och samlat damm i någon källare. Våga säga nej ! -In Swiden we have a rule that demands that food that has passed the "use before" has to be threwn away.:D

Usch, gammalt skit! Aj will thråw it to the flår and ask får ett färskt glas standardmjölk! :tummenupp Såja, hem å packa nu....få se...bomullstops, bamseplåster, ullstrumpor...
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Glöm inte bomullshjälmen....nej just det, den brukar man ju få gratis efter afterskiiiin...eller ja, gratis å gratis...
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Ta't lugnt å håll dig på banan nu, en polare till mig lekte knäskrapsfantom, å han ligger tyvärr på KS nu... Kommer klara sig, men säsongen är slut för i år :gnissla
Trisst att hora! Hoppas han klarar sig utan men och repar sig snabbt!
Jag fattar inte att det redan har varit sa manga olyckor hittills, sasongen har ju precis borjat, var mindre olyckor forra aret vid den har tiden?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Trisst att hora! Hoppas han klarar sig utan men och repar sig snabbt!
Jag fattar inte att det redan har varit sa manga olyckor hittills, sasongen har ju precis borjat, var mindre olyckor forra aret vid den har tiden?

App-App-App, inte rätt

15/5
8 istället för 7 döda (1 mer, trist)
49 istället för 58 allvarligt skadade (9 färre :tummenupp )

trots fler hojar så så illa är det inte (att det sker olyckor är tragiskt men....)

:tomten ...é du som ett litet gulli-gulligt tomtebloss på julafton va..? :hihi
Ta't lugnt å håll dig på banan nu, en polare till mig lekte knäskrapsfantom, å han ligger tyvärr på KS nu... Kommer klara sig, men säsongen är slut för i år :gnissla



Usch, gammalt skit! Aj will thråw it to the flår and ask får ett färskt glas standardmjölk! :tummenupp Såja, hem å packa nu....få se...bomullstops, bamseplåster, ullstrumpor...

Kom ihåg att lämna betongkepsen hemma, den funkar ändå inte i handbagaget.:hihi
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Onsdagsåka?

Tja!
Man är ju tämligen färsk i trådbranchen om man säger som så... så jag tänkte kolla lite med erfarenheten (märker Ni fjäsket) :tungan om Ni tänker åka med RAT-racet på onsdag från Länna, eller drar Ni bara på egna styrningar inom gänget/tråden?

Vet inte om jag kommer loss för någon styrning ännu, men jag tänkte sondera terrängen lite...

Trist åxå med din polare Magnif...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top