Speed triple tvekar vid gas och ojämn tomgång

Kayastromdahl

Medlem
Gick med
4 Mar 2024
Hoj
Honda CBR 600F3 1997
Tjenare, har nyligen köpt en Triumph Speed triple 1050 2009, upplever att den har lite ojämn tomgång (kanske även lite låg tomgång). Sen även när jag släppt gasen, och precis i början när jag vrider på gasreglaget så är det som att den blöddrar till, men sen går den bra när jag gasar mer.
Det sitter ett Termigioni helsystem på den och jag vet ej om det är flash:ad för det, då jag inte fick något klart svar från förra ägaren, vet inte om detta skulle kunna vara en bieffekt av detta? Vad tror ni? Hört att man kan beställa hem typ TuneECU och flasha själv, någon som gjort liknande?
Tack på förhand.
/Jakob

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Ja de kan bero på att de är helsystem och speciellt om även luftburken är öppnad mer än org samt annat luftfilter. De kan bero på en dålig mappning mot de prylarna eller helt org mappning. Tunecu funkar bra så de kan du skaffa och köpa kabeln på ebay som ex. Leta sedan åt en mapp på tunecu eller något forum som ser ut att stämma bäst mot ditt helsystem samt luftburk och ladda in den. De kan bli hyfsat rätt men inte helt bra ber på hur bra mappen är gjord. Jag har provat många gratismappar som folk gjort i bänk världen över och de har funkat skapligt på min ktm 990. Den mapp jag gjort själv med lambdamätning ute på vägarna är dock bäst men de kräver lång erfarenhet at mappning av motorer. Du kan även låta bromsa den på någ firma som justerar in mappen med Tunecu de blir klart bäst om de vetr vad de gör.

Kayastromdahl

Medlem
Gick med
4 Mar 2024
Hoj
Honda CBR 600F3 1997
Ja de kan bero på att de är helsystem och speciellt om även luftburken är öppnad mer än org samt annat luftfilter. De kan bero på en dålig mappning mot de prylarna eller helt org mappning. Tunecu funkar bra så de kan du skaffa och köpa kabeln på ebay som ex. Leta sedan åt en mapp på tunecu eller något forum som ser ut att stämma bäst mot ditt helsystem samt luftburk och ladda in den. De kan bli hyfsat rätt men inte helt bra ber på hur bra mappen är gjord. Jag har provat många gratismappar som folk gjort i bänk världen över och de har funkat skapligt på min ktm 990. Den mapp jag gjort själv med lambdamätning ute på vägarna är dock bäst men de kräver lång erfarenhet at mappning av motorer. Du kan även låta bromsa den på någ firma som justerar in mappen med Tunecu de blir klart bäst om de vetr vad de gör.
Ah okey, låter rimligt att detta skulle kunna vara boven då. Testar beställa hem TuneECU till en början då så får jag labba lite! Tack för bra och utförligt svar! :)

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!