Spegel eller mörkt?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vadå..?
Så det är helt okej att ränna omkring i en one-piece så länge den är gjord av läder och sportar knäpuckar?

View attachment 352219

Nej, eftersom det är ett skinnställ så ställer du fel fråga. Men fortsätt blogga om surdeg och gråta till Greys anatomy iklädd din onepiece du. Det har du rätt till (tyvärr).

Skickat från mig med massor av kärlek

Krillerr

Färsking
Gick med
20 May 2009
Hoj
gsxr 750 k8
Ett svenskt företag: Chromogenics håller på att forska kring denna teknik. De verkar vara på god väg att ta fram precis det du nämner, dock är det vanliga fönster som står fönster som står först på deras lista för denna teknik.

Finns ju pinlock med denna funktion så det borde väl gå att fixa på visir oxå

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Nej, eftersom det är ett skinnställ så ställer du fel fråga. Men fortsätt blogga om surdeg och gråta till Greys anatomy iklädd din onepiece du. Det har du rätt till (tyvärr).

Skickat från mig med massor av kärlek

Damn...
Nåväl. Får vara glad att du svarade mig här och inte skickade pm till Lindquist att jag använde hans avatar utan att betala royalties...

Swedie - Snälla, kan vi inte få en såndär rolig figur att fästa i inläggen för :ironi så att inte missförstånd uppstår i diskussionerna kring dessa clownkostymer - med eller utan läder, kamelrygg och plastknän..

PoK

KK

Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Kan tillägga att jag inte skulle klara en rättpsykiatrisk undersökning, då jag är ägare av en onepiece.

Mvh //Robert

Så lägger du upp en bild på en stekhet brud. Hon hade t o m varit snygg i en burka! Nä lägg upp en bild på dig i din pyjamas istället så vi kan göra en rättvis bedömning. :D

\Masonit

Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Swedie - Snälla, kan vi inte få en såndär rolig figur att fästa i inläggen för :ironi så att inte missförstånd uppstår i diskussionerna kring dessa clownkostymer - med eller utan läder, kamelrygg och plastknän..

PoK

KK

Den här har funkat för mig ;-) låna den gärna, men glöm inte bort var du fick den ifrån ;-)
//Micke

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Den här har funkat för mig ;-) låna den gärna, men glöm inte bort var du fick den ifrån ;-)
//Micke

Den där gamla klassikern implicerar ju att jag är välvilligt inställd - vilket jag inte alltid är när jag ironiserar...
Långt ifrån.

OaO

KK

VaRIaNT

Guest
Tänk om det fanns ett visir som ändrade sig beroende på soljuset.Genomskinligt vid mulet väder och mörkt vid starkt solsken. :)

Läste precis i tidningen Allt om Mc Att hjälmtillverkaren Lazer har ett fotokromatiskt visir som ändrar färg beroende på det omgivande ljuset, nyhet för 2012

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Körde förra sesongen med klart o solbrillor och har klarat en rättspsykiatrisk undersökning:banana
Annars ligger mörkt på toppen men blev mycket skymning/nattkörning.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

PoK

KK

Den finns redan på sätt och vis. Om du kollar adressfältet på surfbrädan så står det http://www.sporthoj.com i början på alla sidor som har ironi. Kanonsmart, jag använder det varje dag. :tummenupp

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
När jag använder mig av radiokommunikation betyder -over and out, något.
//Micke

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Både spegel och mörktonat är snyggt enl mig beroende på si övrig utrustning, men nackdelen med de mörka är att det blir lite väl mörkt är det börjar skymma eller regnar...då är spegel bättre som ger mer ljus.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Säkert jättecoolt med discofärger eller batman tint på visiret, jag var också inne på de då jag började köra seriöst för över 10 år sedan. Sen kom den där kvällen / natten då jag var tvungen att köra hem med mitt coola svarta visir i pissregn. Var inte lika charmigt efter det. Dock, jag har aldrig siktat på posörpoäng, jag kör för att det är kul, och vill inte att min utrustning ska hindra mig från att göra mindre planerad körning. Dock, vi har alla olika intressen

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tjusigt Pepper, visste faktiskt inte att sporthoj hade sin alldeles egna crossdresser. Verkar vara mycket mer välkomnande och accepterat här inne än vad jag trott att det var! Good on you!

Kan vara bra om man vill se så att det inte fastnat roadkill mellan tänderna innan man hånglar upp någon dam på Rosenhill också.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
//Micke

Hmmmm....
Förtydligande:
;-) = jag blinkar med ena ögat för att ställa mig in/vill ligga med motparten = en blandning av
:krama + :kär + :slicka + :hej + :kiss

:ironi = en smula annorlunda inställning till motparten = en blandning av
:fatta! + :zpy + :dummer + :7peta + :glömdet

PoK

KK

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Både spegel och mörktonat är snyggt enl mig beroende på si övrig utrustning, men nackdelen med de mörka är att det blir lite väl mörkt är det börjar skymma eller regnar...då är spegel bättre som ger mer ljus.

Japp! Delar dina uppfattningar. Själv kör jag med spegelvisir OCH solglasögon om det skulle behövas. Spegelvisir i kombo med spegelsolglasögon går dock inte har jag märkt. Blir konstiga reflexer mellan dessa.
Det går att köra med spegelvisir i lagom mörker.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife