Speglar med blinkers?!?!

StormBringer

??????????
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
gsx-R 750 -96 Streetfighter
Tja!

Funderar på dessa speglar med inbyggd blinkers. Vad säger bilprovningen om dessa? Går dom med på den här typen av blinkers eller får man fan för det?
http://www.streetfighterstore.com/acatalog/info_444.html

Priset var ju helt fantastiskt 19,56£ för modellen med blinkers och 12,76£ för dem utan blinkers... per par!!! Visserligen tillkommer det VAT (motsvarande våran moms antar jag) på 17,5% men det är ju ändå inga pengar!
 

...999...

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
none
bästa e å ringa å fråga.. men ja tror inte dom har nått mot de.. syns ju bra där.. =)
 

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
sporty -93
är dom bara E-märkta så ska det vara helt okej. går säkert ändå om dom inte är kinkiga
 
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
CBR 600 streetfighter + min första hoj: Yamaha TZR 125 -90
Blinkersena är det kanske inget fel på, men är inte speglarna för små för att vara godkända? Eller pratar jag i nattmössan? :confused:

Annars var de snygga, ska du beställa så är jag gärna med på ett par också. :yoparty Hör av dig, som sagt, det är ju inga pengar.

/Oskar
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har aldrig sett att det finns krav på att speglarna ska vara användbara.

Bara att hojen ska ha speglar vid besiktning om den är nyare än Juni-99. :p
 

StormBringer

??????????
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
gsx-R 750 -96 Streetfighter
Blinkersena är det kanske inget fel på, men är inte speglarna för små för att vara godkända? Eller pratar jag i nattmössan? :confused:

Annars var de snygga, ska du beställa så är jag gärna med på ett par också. :yoparty Hör av dig, som sagt, det är ju inga pengar.

/Oskar

Nä jag tror inte det är några problem med speglarna... Men det är ju blinkersarna jag är lite skeptisk till, men jag ska kolla upp det med SBP. Har köpt dubbla cromade framlysen på ebay och borde få dom i veckan så jag ska vänta med att beställa några speglar tills jag har fått dessa eftersom jag måste beställa fästen till dem. Men ska jag beställa kan vi ju kanske beställa ihop ifall frakten är dyr.

Men jag tyckte att fästena till speglarna var dyra på den dära sidan, nästan 300 kr/styck för sådana som man skruvar på styret, finns det inte att köpa billigare någon annan stans?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det är en elegant lösning det där!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106943

Roffes motor har även en liknande modell.

/J
Nä jag tror inte det är några problem med speglarna... Men det är ju blinkersarna jag är lite skeptisk till, men jag ska kolla upp det med SBP. Har köpt dubbla cromade framlysen på ebay och borde få dom i veckan så jag ska vänta med att beställa några speglar tills jag har fått dessa eftersom jag måste beställa fästen till dem. Men ska jag beställa kan vi ju kanske beställa ihop ifall frakten är dyr.

Men jag tyckte att fästena till speglarna var dyra på den dära sidan, nästan 300 kr/styck för sådana som man skruvar på styret, finns det inte att köpa billigare någon annan stans?
 

StormBringer

??????????
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
gsx-R 750 -96 Streetfighter

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja jag tyckte ju det jag me.. om du ser bilden på min hoj så har jag inte den snyggaste blinkerslösningen... iofs så är den inte snygg på så många andra ställen heller, men jag har ju planer för den iaf :tummenupp

Den ser väl inte så tokig ut den där.
Skulle jag göra ngt åt den fronten så skulle den nog vara att montera ett par svarta miniblinkers (typ kellerman eller silver eller liknande) på de svarta beslagen mellan styrkronorna på gaffelrören. Sedan dra om vajrarna från styret så att de kommer in symmetrisk mot centerlinjen. Klamma upp kablarna mot styret alt dra dem i styret. Det skulle bli stor skillnad utan att kosta så mycket. Men som sagt, jag tycker inte det ser så tokigt ut! :tummenupp

/J
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top