Spel/lekar när man förfestar

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Ska ha fest med jobbet imorgon och behöver förslag på lite lekar med sprit inblandat! :fyllisar

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Tratten är jävligt trevlig.

Man behöver en stor jävla tratt, typ en 3/4" eller 1" slang ca 1,2m.
Kallas även "bong" tror jag ?
Det roliga med det hela är att man kan blanda ner en kvarting och en 33cl bärs istället för en halvliter öl när nån joppe som man inte gillar absolut ska dricka i "tratten" och inte har nåt eget öl med sig och bums skriker att han ska ha. :fyllisar

trp

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
gsxr 750 -97
öl spelet? bruka ofta spela de på fester.. komma inte ihåg hur man gör men :tungan det är nån kortlek inblandat iaf.. du får googla på "ölspelet" :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kör hårt. Ta en norsk fylla direkt. Inte att leka med.
Eller så kan ni köra det där när man har som en matta med färger att stå på.
Tillslut står alla jättekonstigt med armar åt ett håll och ben åt ett annat.
Kanske det heter Twister eller något sånt.

När jag gick på gymnasiet körde vi en intressant lek som hette " Jag har aldrig" Den går ut på att alla har varsitt glas med valfri dryck i.
En börjar och säger t ex " Jag har aldrig haft sex"
Dom som har haft det (dvs, om man gjort det som personen frågar )tar sig en sup och dom som inte har haft det låter glaset stå. Man kan ju göra tvärtom också, minns inte exakt hur vi gjorde.
Typisk fjortislek där man kan få veta både det ena och det andra om sina kompisar.

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Arawak skrev:
Ska ha fest med jobbet imorgon och behöver förslag på lite lekar med sprit inblandat! :fyllisar
Jag har en skitbra lek som jag har kört på alla firmafester hittils. Leken går ut på att skita i alla lekar som alla töntar ska leka och så super man på hotellrummet istället. Den är skitrolig!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Kings!

Ta en kortlek och sprid ut på bordet, man går runt bland deltagarna och alla får dra kort en i taget..

1-6 i rött = Drick motsvarande klunkar själv
1-6 i svart = Ge bort motsvarande klunkar
7 = Pisskort
8 = regel, hitta på en regel som gäller resten av spelet eller tills någon får upp en 8a och vill ta bort den
9 = Nine nine busta rhime(stavning) = första deltagaren säger en mening och sen ska alla i tur och ordning rimma vidare.
10 = Socialskål, res dig upp, utbringa en skål, alla dricker
J = Kategori, säg typ "MC-märken", så går det runt tills någon inte kan eller upprepar tidigare sagda.
Q = Questions, ställ en fråga till valfri deltagare, den ska sen fråga någon annan eller dig en fråga, den som svarar förlorar
K = läggs på en äklig shot, när 4:e kungen är tagen dricker den personen shoten och spelet är slut.
E = Waterfall, alla börjar dricka, den efter dig får inte sluta dircka föresen du gör det, nästa får sluta efter föregåend o.s.v.

När någon förlorar en omgång ska denna ta ett straff t.ex. 3-6klunkar.
Kan ha rört ihop nått.. men jävligt roligt och fylleframkallande spel är det iaf.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
acura skrev:
Caps är ju den ultimata förfest leken. Fy vad full man blir.
Varför göra det så avancerat? :va
Man kan ju bara sitta och ha lite inofficiell nöjescapsning medan man förfestar. D.v.s. att alla i godan ro sitter och smuttar på sina groggar tills någon lyckas kasta ner en kapsyl (eller annat lämpligt föremål) i någon annans mugg och då måste den som blivit capsad svepa sin grogg. Enkelt och lättförståeligt. Inte en massa poängräkning eller svåra regler. Man kastar mot vem man vill och hur ofta man vill.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Arawak skrev:

Åh det finns massor! :) Svarar man fel så måste man dricka, hur mycket kan man ju gemensamt bestämma?

*Buster = Man sitter i en ring eller iaf så man vet vilken ordning man ska svara. Man börjar på siffran 1 och fortsätter räkna uppåt. Varje deltagare säger en siffra var. Det kluriga (speciellt när du är onykter) är att du ska byta ut varje siffra som innehåller en sjua (7, 17, 27) och alla tal som är mulicerbart med sju (14, 21, 28, osv) mot ordet Buster. Det ska självklart vara lite tempo i det hela..Svarar du fel, tex fel siffra, glömmer att säga Buster, eller tvekar osv, så får man böta genom att dricka..Samma person som sagt fel börjar om på 1 igen, men denna gång går leken åt andra hållet (motsols om man nu började att leka medsols..) Man brukar inte komma så långt..

*Kejsaren av Kina gillar kaffe men inte t(e), vad mer tycker han om? Alla får säga frasen och gissa vad han gillar. Tex så gillar han cyklar men inte trampcyklar..

Brukar ta ett tag innan folk klurat ut hur det ligger till.

* Öde ön.. Alla får säga en sak de vill ta med till en öde ö, och den som vet vad leken går ut på får säga huruvida den personen verkligen får ta med den grejen eller inte.. Jag som "heter" Milla får ta med mig Makaroner men inte Ketchup... Samma som leken ovan, man ska klura ut vad det är som avgör vad man får ta med sig..

* Öppen eller stängd.. Ta tex en tänsticksask som man skickar runt ibland öppen ibland stängd, det väljer man själv när man skickar och frågar den man skickar till om den är öppen eller stängd. Hemligheten måste jag väl avslöja här är att man inte svarar på om själva asken är öppen eller stängd utan tex munnen. Så även fast asken är vidöppen kanske man ska svara stängd eftersom den som skickat asken håller munnen stängd efter sin fråga..
Självklart är det ju roligast när man själv kan och alla andra gör fel :tungan

Finns en massa till, men jag kommer inte ihåg dem just nu..

Last edited:

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
R1-04
Inte JA eller NEJ

Kör en kopia på Parlamentet. En person ställer massa frågor och du får inte svara JA eller NEJ. Enkelt, och alla som har sett Parlamentet fattar.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
kajlyl skrev:
K = läggs på en äklig shot, när 4:e kungen är tagen dricker den personen shoten och spelet är slut.
En shot? Vi har alltid ett ölglas som brukar vara typ 50% öl 25%grogg och typ 25% whiskey i slutändan, det är därför jag brukar vägra vara med. Den som får kungen brukar oftast bli vidrigt full och spy iallafall.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
-Kronan
-Kapten Puff

Kommer ihåg att det var skitkul när man var fjotis o drack folköl

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Det finns en Finsk lek som heter Jocke. Tre personer går in i ett rum och super sig redlösa, sen går en ut. Då ska de två som är kvar gissa vem som gick. :rofl :fyllisar

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Gör en boxningsring i vardagsrummet. 2 minutersronder. Så kan alla hoppa över fyllesentimentaliteten och på ett rakare och tydligare sätt uttrycka sina känslor för varandra.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
UrbanTiger skrev:
När det är färdigt så brukar dom träna på Limpuu, sen somnar dom i ett dike.
Om man sitter i en lägenhet i stan så kan det vara långt till närmsta dike. Funkar parkbänk tror du?

trp

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
gsxr 750 -97
kajlyl skrev:
Kings!

Ta en kortlek och sprid ut på bordet, man går runt bland deltagarna och alla får dra kort en i taget..

1-6 i rött = Drick motsvarande klunkar själv
1-6 i svart = Ge bort motsvarande klunkar
7 = Pisskort
8 = regel, hitta på en regel som gäller resten av spelet eller tills någon får upp en 8a och vill ta bort den
9 = Nine nine busta rhime(stavning) = första deltagaren säger en mening och sen ska alla i tur och ordning rimma vidare.
10 = Socialskål, res dig upp, utbringa en skål, alla dricker
J = Kategori, säg typ "MC-märken", så går det runt tills någon inte kan eller upprepar tidigare sagda.
Q = Questions, ställ en fråga till valfri deltagare, den ska sen fråga någon annan eller dig en fråga, den som svarar förlorar
E = Waterfall, alla börjar dricka, den efter dig får inte sluta dircka föresen du gör det, nästa får sluta efter föregåend o.s.v.

När någon förlorar en omgång ska denna ta ett straff t.ex. 3-6klunkar.
Kan ha rört ihop nått.. men jävligt roligt och fylleframkallande spel är det iaf.

det var det spelet jag menade!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...