Speltips?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Börjar bli dax att skaffa sig lite sköna spel för höstmörkret. Är främst ute efter strategispel till PC, multiplayer.

Någon som har några bra tips? Om ni har bra länkar/torrents så PMa gärna

Har hittat ett som heter Warhammer 40000 - Dawn of war.
Är det nå bra?

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jag måste tipsa om billiga, simpla men underbara Defcon - http://www.everybody-dies.com/
simplare men svårare/avancerande strategispel får man leta efter, och vem njuter inte av att se 10-20 Nukes sakta glida över Atlanten i riktning mot fiendes städer? :D

Trackmania Nations är ett extremt arkade-bilspel som är helt gratis och otroligt underhållande.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Werzion skrev:
2580710 jag måste tipsa om billiga, simpla men underbara Defcon - http://www.everybody-dies.com/
simplare men svårare/avancerande strategispel får man leta efter, och vem njuter inte av att se 10-20 Nukes sakta glida över Atlanten i riktning mot fiendes städer? :D

Trackmania Nations är ett extremt arkade-bilspel som är helt gratis och otroligt underhållande.

Det där DEFCON verkar vara ett spel helt i min smak! Ska ta mig en titt på det!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
demot och hela spelet är samma installtion, spelet är 53 Mb "stort". demot är begränsat till två spelare över internet... hela spelet kostar 120 kr (typ 150 om man vill ha en box hemskickad om jag inte minns fel)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Battle for middle-earth var ganska roligt. Tror det finns en tvåa ute nu också.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Säger bara en sak- Starcraft är världens bästa strategispel. Hänger fortfarande med efter 10år! :yoparty

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Werzion skrev:
2580744 demot och hela spelet är samma installtion, spelet är 53 Mb "stort". demot är begränsat till två spelare över internet... hela spelet kostar 120 kr (typ 150 om man vill ha en box hemskickad om jag inte minns fel)

Har fått hem spelet nu, men inte hunnit spela. Ser mycket bra ut! Gillar "enkla" spel där man fokuserar mer på själva spelet än flashig grafik osv.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Starstriker skrev:
2581289 Har fått hem spelet nu, men inte hunnit spela. Ser mycket bra ut! Gillar "enkla" spel där man fokuserar mer på själva spelet än flashig grafik osv.
Själv vill jag ha en blandning av superflashig grafik och ett bra spel. Måste ju låta min superdator jobba lite.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
honkiie skrev:
2581292 Själv vill jag ha en blandning av superflashig grafik och ett bra spel. Måste ju låta min superdator jobba lite.

Kolla på Joint Task Force och War on Terror.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
DEFCON var kalas, men det var fanimig inte lätt att spela mot datorn... Har fått pisk 3 ggr av tre möjliga hittills.........

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag lirar Rise of nation - Thrones and patriots.

Det är hur kul som helst och det tar i nästan alltid en timma att spela en runda mot/med kompisar eller mot datorn.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Total allihillation(stavning)
Så långt före alla andra(när det kom) vad gäller grafik, miljöer o.s.v.
Synd att det inte finns nåt nytt inom det.
Jäkligt kul att köra multiplayer mot en bot på en riktigt stor bana och skjuta med "big bertha" som har usel träffsäkerhet men räcker över nästan hela spelplanen.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
sEiKo skrev:
2583487 Total allihillation(stavning)
Jäkligt kul att köra multiplayer mot en bot på en riktigt stor bana och skjuta med "big bertha" som har usel träffsäkerhet men räcker över nästan hela spelplanen.

Fyfan, mitt favvospel förr. Fortfarande ett av de bästa. Har hört att det ska komma ett nytt men vet inte.

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Pr0bz skrev:
2584157 Fyfan, mitt favvospel förr. Fortfarande ett av de bästa. Har hört att det ska komma ett nytt men vet inte.
2:an ska komma 4:e kvartalet 2006 enligt webhallen. artikelnr: 26538

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Starstriker skrev:
2583252 DEFCON var kalas, men det var fanimig inte lätt att spela mot datorn... Har fått pisk 3 ggr av tre möjliga hittills.........
Låter kul. Nu ladar jag ner. Du vet inte om det finns någon uppföljare till gamla Panzer general-serien som funkar på lite nyare windowsversioner?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
sEiKo skrev:

:fakta

Annars kommer ju Command & Conquer 3 snart..!

FreddaGädda

Guest
sEiKo skrev:

Ja, lätt. Har allt som släppts inom det. Überkitet innehållandes huvudspelet och de två tilläggsseten, och strategimanualen. Kan rekommendera Core contingency(det ena tillägget) om du fortfarande kör det. Skitmånga nya gubbar. Big Bertha kan du köra upp, Core har en kanon som heter "Vulcan". Den skjuter som BB fast som ett maskingevär, "ba-ba-ba-ba-ba-ba-ba-baam! :D. Tar dock jättelång tid att bygga och kräver ett xx antal kraftverk. Fast i denna version finns det kärnkraftverk. Och i nya versionen finns även en radda undervattensbyggnader och hela banor och scenarios som utspelar sig på 100% vatten.
Har även TA: Kingdoms. Lite udda jämfört med det andra men kul.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...