Spik i däcket och service måndag morgon

Yodax

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Triumph TIger 900 -97
Har fått en spik genom däcket så det pyser luft. Märkte inte det förrän jag parkerat.
Är det någon som vet någon smidig lagning så jag kan köra till MC-teknik på måndag med hojjen hinner inte till däckverkstad innan.

Finns det att köpa någon typ av "lagasjälv" sats för mc däck här i umeå under helgen. Så jag kan köra några mil i alla fall tänkte snart byta däcken men skulle vara bra om man kunde köra tills man har gjort bytet.

Kanske bara att pumpa innan man åker och hoppasatt det räcker.

Kom järna med förslag och var man kan beställa billiga bra däck.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Yodax skrev:
2227741 Har fått en spik genom däcket så det pyser luft. Märkte inte det förrän jag parkerat.
Är det någon som vet någon smidig lagning så jag kan köra till MC-teknik på måndag med hojjen hinner inte till däckverkstad innan.

Finns det att köpa någon typ av "lagasjälv" sats för mc däck här i umeå under helgen. Så jag kan köra några mil i alla fall tänkte snart byta däcken men skulle vara bra om man kunde köra tills man har gjort bytet.

Du kan ju alltid prova en punkaspray, fast fälgen blir väldigt kladdig då.

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Yodax skrev:
2227741 Har fått en spik genom däcket så det pyser luft. Märkte inte det förrän jag parkerat.

Skär en bit gummi från ett däck eller slang(rör), runda till biten med slipmaskin, borra hål i hålet på däcket, gegga på med solution, slå in biten i det borrade hålet, låt det torka, ta bort det som sticker ut, pumpa upp. klart. :banana

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras