Sponsorer sökes !!!

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Sponsorer sökes !!

Det drar ihop sig för en rejäl satsning på det här med roadracing och tävlande i Rookie 1000. Har själv jobbat som satan och med egna medel satsat friskt detta år med nyinköpt hoj bara för bana, däck, soppa, banavgifter mm mm och kassan tar mycket stryk, därför är det nu dags att söka sponsorer.

Som vanligt är det.... däck, soppa, belägg, drev, kedjor och all annan "förbruking". Sen är det verktyg, reservdelar, övrig utrustning, kanske inköp av racebuss, depåtält, anmälnings- och övriga avgifter, resor, boende, ja i princip RUBBET. Det finns MASSOR av hål som måste fyllas.

Det man får tillbaka är självklart reklamplats på hemsidan. Sen beroende på sponsorbelopp så blir det eventuellt reklam på race-hojen, reklam på profilkläder, reklam på bil alt. racebuss eller båda, tilllgång till mig på evetuella jippon mm.

Förutom detta kommer man att kunna köpa reklamtextilier till inköpspris via min reklamfirma N-TRADE samt nyttja mitt enorma kontaktnät och få bra priser på allehanda ting.

Tveka inte att höra av er. Priset justeras med utgångspunkt på varje enkild sponsors önskemål.

/ Kenneth
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Första sponsorn är klar. Br. Edströms Bilverkstad i Njurunda. :Bugar
Ett par till är pågång men inget är 100% klart. Alla är välkomna att sponsra men jag är av samma åsikt som Rossi..... Ingen tobaksreklam :)
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Det är dock en nackdel med sponsorer. Man bör ju snygga till "rat-biken" sin så att den ser lite bättre ut. Någon som lackar gratis ? :)
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
KennethN skrev:
Ett par till är pågång men inget är 100% klart. Alla är välkomna att sponsra men jag är av samma åsikt som Rossi..... Ingen tobaksreklam :)
Behöver du inte bry dig om. Tyvärr förbjudet i Sverige.
Lycka till med jakten. Alltid imponerad av folk som lyckas fånga in sponsorer. :tummenupp
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Gulsnabbtrajja skrev:
Behöver du inte bry dig om. Tyvärr förbjudet i Sverige.
Lycka till med jakten. Alltid imponerad av folk som lyckas fånga in sponsorer. :tummenupp

Tackar !

Å så bra då... Då slipper jag tacka nej till ett och annat miljonbelopp bara för att jag inte vill köra med den typen av reklam :) :) :)
 

flickan.com

Motivlackerare
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
har ingen...än...
KennethN skrev:
Det är dock en nackdel med sponsorer. Man bör ju snygga till "rat-biken" sin så att den ser lite bättre ut. Någon som lackar gratis ? :)

Hej..

Jag är kan kanske tänka mig sponsa dig med lite lack..
Kolla in min hemsida www.flickan.com och hör av dig om du är intresserad!?
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
flickan.com skrev:
Hej..

Jag är kan kanske tänka mig sponsa dig med lite lack..
Kolla in min hemsida www.flickan.com och hör av dig om du är intresserad!?

Hallå Linda.
Roligt att du är på hugget och vill sponsra mig :) Anledningen att jag inte frågat dig är att du gör ju så snygga och fina lackeringar :Bugar att jag inte ens tyckte det var lönt att fråga, det är ju nästan för snyggt att ha på race-hojen, men jag har trots det haft dig i tankarna. Vi har ju tidigare diskuterat att göra nåt med bilen min, men alla pengar har gått till hojen det senaste året så nu är man helt barskrapad i kassan :(

Jag ringer dig snarast för vidare diskussion :)

Mvh

/ Kenneth
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jätteroligt !!!!

Efter att själv ha gått lös på hojen med billig färg på sprayburk så insåg jag ( sopa som man är ) att för att det här skall bli nåt som en sponsor vill vara med på, så måste "rat-biken" göras betydligt snyggare och gärna till nåt som folk fäster blicken på. Efter diskussion med Linda på www.flickan.com och Sundsvallslacken www.sundsvallslacken.se så är det med MYCKET STOR GLÄDJE jag nu meddelar att de kommer att hjälpa mig att få till ett "ansiktslyft" på hojen. Å detta till ett som vanligt mycket rimligt pris. De har lackat åt mig tidigare på bilar och det har blivit OTROLIGT BRA så jag är helt övertygad om att jag blir supernöjd med jobbet de skall göra på hojen. JÄTTEROLIGT !!!!
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Sundsvall Gummiverkstad går in och sponsrar med bra rabatter på däck inkl. omlägning och balansering. Har redan provat några Michelin slicks och Pilot Race II från dem tidigare så nu är det bara att fortsätta att handla av dem och plånboken blir inte lika ledsen :) Jag har även tidigare testat Marcus Lindströms lätt beggade träningsdäck som han säljer för 1300:-/set vilket är mycket gummi för pengarna :tummenupp , men det priset fick jag ingen rabatt på.
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
KennethN skrev:
Sponsorer sökes !!

Det drar ihop sig för en rejäl satsning på det här med bankörning och kanske eventuellt tävlande. Har själv jobbat som satan och med egna medel satsat friskt detta år med nyinköpt hoj bara för bana, däck, soppa, banavgifter mm mm och kassan tar mycket stryk, därför är det nu dags att söka sponsorer för slutet av denna säsong men kanske främst för nästkommande.

Som vanligt är det.... däck, soppa, belägg, drev, kedjor och all annan "förbruking". Sen är det verktyg, reservdelar, övrig utrustning, kanske inköp av racebuss, depåtält, anmälnings- och övriga avgifter, resor, boende ja i princip RUBBET. Det finns MASSOR av hål som måste fyllas.

Det man får tillbaka är självklart reklamplats på race-hojen. Sen beroende på sponsorbelopp så blir det eventuellt reklam på profilkläder, reklam på hemsida, reklam på bil alt. racebuss eller båda, tilllgång till mig på evetuella jippon.

Förutom detta kommer man att kunna köpa reklamtextilier till inköpspris via min reklamfirma N-TRADE samt nyttja mitt enorma kontaktnät och få bra priser på allehanda ting.

Tveka inte att höra av er. Priset justeras med utgångspunkt på varje enkild sponsors önskemål.

/ Kenneth


Ett litet tips :hihi Kontakta tjejjen I östersund som startade firman
med nikotinfria snuset,firman går mycket bra.
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,321185,00.html
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
KTM640Y2K skrev:
Ett litet tips :hihi Kontakta tjejjen I östersund som startade firman
med nikotinfria snuset,firman går mycket bra.
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,321185,00.html
Tack ! Det var inte alls ett så dumt tips. Jag kan nog tänka mig att köra med den sortens reklam. Dock är det ofta en fördel om man även använder deras produkter, så jag ligger nog inte på deras topplista över sponsorsökande.

Däremot är ytterligare en sponsor klar :) :tummenupp
Sundsvalls Profildekor www.profildekor.se går in och tar hand om övriga hojprofileringen med tillverkning och strajpning av sponsordekalerna på hojen till ett mycket bra pris, efter att Linda på www.flickan.com och Sundsvallslacken www.sundsvallslacken.se är klar med motivlacken på den. De kommer framöver att satsa hårdare på hojsegmentet med lackning av hojar, hjälmar etc, etc. Supernice :)
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
En Till !!!

Moped & Motor www.mopedochmotor.com ( återförsäljare i Sundsvall för Honda, Kawasaki och Triumph ) har bestämt sig för hjälpa mig med bra rabatter så att jag kan fortsätta att "bo på banan".
Jag är som vanligt MYCKET TACKSAM !!!
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Etech

Vår eminente Daniel-San här på Sporthoj går in som sponsor med sin firma ETECH www.etech.se och fixar webhotelltjänster mm åt mig.

Här är några valda rader ur pm:et jag fick....

Daniel-San skrev:
Tjena mannen, Jag har inte sådär tvärmycket att sponsra med för din racing karriär, men klart som korvspad drar jag mitt strå till stacken.

Tyvärr har jag ingen racebuss eller liknande att sponsra med. :/

/Daniel

Va säger man.... KUNGLIGT !! Vilken kille :yoparty

Jag tackar ödmjukast Daniel. Racebussar är inte allt här i världen.

Ett schysst designexempel av ETECH kan ni se på www.edsele.nu

/ Kenneth
 

Snärtaren

FD #52 STD600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Olika
Sponsring?

Börja tävla Kenneth annars blir du tvungen att lämmna över dina sponsorer till mig PRONTO!!!!
Följ med oss ut runt norden och tävla istället för att köra runt och glassa på träningar bara :)

Blir det körning med NRS då dom bokat banan?
Har ju inte varit uppe och tränat på ett tag nu, så nu har du chansen att köra ifrån mig!

Hörs!



Andreas Sjölander
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Snärtaren skrev:
Börja tävla Kenneth annars blir du tvungen att lämmna över dina sponsorer till mig PRONTO!!!!
Följ med oss ut runt norden och tävla istället för att köra runt och glassa på träningar bara :)

Blir det körning med NRS då dom bokat banan?
Har ju inte varit uppe och tränat på ett tag nu, så nu har du chansen att köra ifrån mig!

Hörs!

Andreas Sjölander

Hallå Andreas, roligt att höra av dig. Har inte sett dig på banan på ett tag.
Du måste börja träna lite du också, i stället för att bara åka runt på tävlingar o glassa :)
Får väl se det där med tävlandet. Man blir ingen RRförare bara för man sätter några snabba varvtider på Mittsverigebanan, men det är kul att tiderna har förbättrats.
Självklart har jag bokat NRS körningen men då blir det troligast bara poseringskörning med "nya" hojen.
Häng med oss och kör heldag i övermorgon Fredag. Då blir det våldsgasa och då skall vi sätta personligt allihopa.

/ Kenneth
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Japp mina vänner.... Då var det dags att att damma av den här gamla tråden igen då eftersom den gjorde så stor effekt sist jag lade ut den. Det droppade in ett par sponsorer på direkten :) :) Som ni säkert vet vid det här laget så har jag bestämt mig för att köra Rookie1000 denna säsong. ( N-TRADE RACING , # 9 Rookie1000 ) vilket innebär att utgifterna ökar ännu mer än under fjolåret. Skickar först ett STORT TACK till mina befintliga sponsorer för ert stöd och vill nu informera alla att jag letar sponsorer speciellt på bensin, resor och anmälningsavgifter mm. Vill ni sponsra... tveka inte att höra av er.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Vill passa på att välkomna ytterligare en sponsor VA-Ingenjörerna AB http://www.vaing.se som ansluter sig till de övriga 8 sponsorer i kanongänget som hjälper N-TRADE RACING i roadracing satsningen.

(VA-Ingenjörerna AB är Sveriges ledande funktionsleverantör inom miljö och vattenrening. Från Idé till färdig anläggning skapar de kostnadseffektiva lösningar för godare vatten och renare sjöar). Med sin kunskap gör de världen bättre för alla oss att leva i.Vilket höjdarföretag !
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
En till !!!!

Det är med ofattbart STOR GLÄDJE som jag idag meddelar att ATEA www.atea.se också går in som ytterligare sponsor till N-TRADE RACING.

Atea är Nordens ledande obundna leverantörer av IT-infrastruktur och ökar härigenom sin marknadsexponering via N-TRADE RACING.

Läs mer på N-TRADE RACING webben. www.n-trade.se/racing
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top