Sponsorhjälp!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Som många redan vet så lutar det åt en hel racingsäsong i Rookie 600 under 2005. Jag tillsammans med Anneli, Kamikaze kid och Gurra H bildar det nystartade A-Racing.

Presentationsmaterialet är så gott som färdigt, och en hemsida är på G. Det som saknas för att få säsongen att gå ihop är sponsorer, så min tanke med detta inlägg var att ni ska hjälpa oss med den biten.

Skämt åsido så vore det kanon om ni kunde hjälpa oss att spåna fram tänkbara sponsorer, och komma med tips som vi kan använda oss av i vår sponsorjakt.

Tack på förhand!

//A-Racing

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag har ingen aning om hur man jagar sponsorer. Desto mindre vilken man kan jaga.

Om inte annat så kan jag personligen sponsra med någon hundralapp. Ärligt.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
JoS skrev:
Jag har ingen aning om hur man jagar sponsorer.
Om inte annat så kan jag personligen sponsra med någon hundralapp. Ärligt.
Håller med JoS, en du kan prova med är http://www.grenmarkracing.se/
han har ju haft en del reklam och har även varit med på div. motorevenemang i Uppland.
Verkar ha fått bra rykte den tid han hållit på iaf. Snabb leverans av delar har jag hört
Hur går det med däck? kan kanske skänka nåt som går att träna med iaf. :confused:

sandstream

Guest
Jag skulle gärna vara med och sponsra via mitt företag men då vi redan är med och sponsrar SH:s bandagar på Gotland och en annan sak som ni snart kommer att se så har min kollega (som inte gillar hojar lika mycket som jag) sagt att det får räcka.

Lycka till med sponsorjakten! :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
sandstream skrev:
Jag skulle gärna vara med och sponsra via mitt företag men då vi redan är med och sponsrar SH:s bandagar på Gotland och en annan sak som ni snart kommer att se så har min kollega (som inte gillar hojar lika mycket som jag) sagt att det får räcka.

Gör om, gör rätt! :7peta

Du har två val, övertala din kollega eller gör dig av med honom. :D

Skämt åsido, är det ingen som har några tips att komma med? Ingen som känner nån som är motorfantast och sitter i en beslutsfattande position på nåt företag?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror att man måste bestämma sig för vad man är ute efter.
Rena pengar är svårt som tusan eftersom det dels är dyrats för företagen oche det även innebär skattemässiga problem. Förfrågningar om rena pengar bör man således inrikta till mamma/pappa/farmor/mormor/den stollige chefen etc. :D

Det som är rimligast att få är nog rabbaterade priser på slitdelar/utrustning etc. (Det enda jag har lyckats få till tex, fråga inte hur dock..för det vet jag inte riktigt.... :crash )
Gör en lista på saker som ni behöver inhandla och vilka som kan leverera det. Be om offerter för det.
Från företag som inte är direkt involverade i motorcykelsport så kan de tex betala startavgifter eftersom det är enklare för deras bokföring.
Vad kan ni erbjuda era sponsorer i gengäld? Tänk igenom vad ni vill och kan erbjuda i form av biljetter, deltaga på mässor, reklam på hojen, pr i tidningar, länkar från hemsida etc.

/O. SPonsrad

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Goodstuff skrev:
Det som är rimligast att få är nog rabbaterade priser på slitdelar/utrustning etc.

Helt säkerligen är det så. Men enbart rabatter har ingen överlevt på. :(

Goodstuff skrev:
Från företag som inte är direkt involverade i motorcykelsport så kan de tex betala startavgifter eftersom det är enklare för deras bokföring.

Det är sånt vi är ute efter. Antingen krävs ju kontakter eller folk som är motorsportentusiaster som har tillräckligt med pengar i sin firma så att de kan visa förbarmande över oss, och våran satsning. :gnissla

Goodstuff skrev:
Vad kan ni erbjuda era sponsorer i gengäld? Tänk igenom vad ni vill och kan erbjuda i form av biljetter, deltaga på mässor, reklam på hojen, pr i tidningar, länkar från hemsida etc.

Allt sånt finns med i vårt presentationsmaterial och naturligtvis också på den kommande hemsidan. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin skrev:
Helt säkerligen är det så. Men enbart rabatter har ingen överlevt på. :(

Men det är ju en bit på vägen i varje fall.

Penguin skrev:
Det är sånt vi är ute efter. Antingen krävs ju kontakter eller folk som är motorsportentusiaster som har tillräckligt med pengar i sin firma så att de kan visa förbarmande över oss, och våran satsning. :gnissla

Det är ju tyvärr svårt, se bara på hur svårt det är för Fredde att få sponsorer till en styrning i VM, att få cash idag. Vet om en svensk mästare som fick 30 000 i kontanter säsongen efter att han blev svensk mästare....

Penguin skrev:
Allt sånt finns med i vårt presentationsmaterial och naturligtvis också på den kommande hemsidan. :tummenupp

Hoppas det går bra för er, du har ju mitt nummer när du får pengar över. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...