Sponsra med hemsideplats?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tänkte höra bland alla datagurus om det finns någon som är intresserad utav att sponsra med plats på en server, webbhotell eller liknande till min roadracingsida. Givetvis mot länk till Ditt/Ert företag eller Ditt namn under sponsring på hemsidan och andra sammanhang!

Hör gärna av er!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
tycon1 skrev:
Hur mycket utrymme ska du ha till och börja med?

Vet inte riktigt vad som behövs för en hemsida med bilder och annat skoj.
Vad brukar det ligga på? Har aldrig gjort hemsida förut och har således ingen koll på hur stort utrymme man behöver.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Bikerbitch skrev:
Vet inte riktigt vad som behövs för en hemsida med bilder och annat skoj.
Vad brukar det ligga på? Har aldrig gjort hemsida förut och har således ingen koll på hur stort utrymme man behöver.

Det är ju lite beroende på om du ska lägga upp filmer, bilder m.m.
en HTML fil tar inte mycket plats..eller php, asp för den delen heller. Det är alla bilder, filmer och..ja, vad du kan tänkas vilja ha där som tar plats och då kan det kanske vara läge att börja någonstans runt 500 mb. Och vara SPARSAM med utrymmet...annars får du köpa till mer utrymme.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Bikerbitch skrev:
Tänkte höra bland alla datagurus om det finns någon som är intresserad utav att sponsra med plats på en server, webbhotell eller liknande till min roadracingsida. Givetvis mot länk till Ditt/Ert företag eller Ditt namn under sponsring på hemsidan och andra sammanhang!

Hör gärna av er!

Kan ställa upp, men vill du ha ett eget domännamn (www.bikerbitch.se) så kostar det mej 137.50 att regga ett nytt.
Vill du ha tex www.bikerbitch.westbaypoker.se så kostar det mej ingenting men du får inte mycket utrymme, ca 20 mb och det är inget att hänga i julgranen så egentligen borde ja inte göra något inlägg.
Du får ta ställning...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
mjukis skrev:
Kan ställa upp, men vill du ha ett eget domännamn (www.bikerbitch.se) så kostar det mej 137.50 att regga ett nytt.
Vill du ha tex www.bikerbitch.westbaypoker.se så kostar det mej ingenting men du får inte mycket utrymme, ca 20 mb och det är inget att hänga i julgranen så egentligen borde ja inte göra något inlägg.
Du får ta ställning...

När jag började som hemsidessnickrare på Algonet för läääänge sen, då fick man 5MB utrymme, men det var gemensamt utrymme för mail, script och allt annat (många fyllde sitt utrymme enbart genom att spara mycket mail)
Nu har dom äntligen höjt till just 20 MB.

Gör man hemsidor som tar mycket mer i anspråk så borde man kanske kolla på om man verkligen behöver ladda upp digitalbilderna i full upplösning på servern, för att sedan ange i HTML koden att dom ska visas i 20% av orginalstorlek.

Givetvis tar filmer mycket plats, och om man nu vill lägga ut fullupplösta bilder för tex reklambruk, men annars räcker 20MB väldigt långt.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
GuW skrev:
När jag började som hemsidessnickrare på Algonet för läääänge sen, då fick man 5MB utrymme, men det var gemensamt utrymme för mail, script och allt annat (många fyllde sitt utrymme enbart genom att spara mycket mail)
Nu har dom äntligen höjt till just 20 MB.

Gör man hemsidor som tar mycket mer i anspråk så borde man kanske kolla på om man verkligen behöver ladda upp digitalbilderna i full upplösning på servern, för att sedan ange i HTML koden att dom ska visas i 20% av orginalstorlek.

Givetvis tar filmer mycket plats, och om man nu vill lägga ut fullupplösta bilder för tex reklambruk, men annars räcker 20MB väldigt långt.

Ska du bara ha infosidor i html så räcker 20mb oerhört långt, men tydligen så ville damen ha lite mer än så.
Sidan jag snickrar på tar väl inte mer än 5mb, men då är det bara html och några enstaka bilder.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
varför inte bara b-one.net

12 kr i månaden och 500 mb i hemside utrymme där ligger våran hemsida

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
mjukis skrev:
Ska du bara ha infosidor i html så räcker 20mb oerhört långt, men tydligen så ville damen ha lite mer än så.
Sidan jag snickrar på tar väl inte mer än 5mb, men då är det bara html och några enstaka bilder.

Damen har inte någon riktig koll på vad som krävs storleksmässigt vad det gäller hemsidor.
Det som felade var att jag inte ville ha någon www.bikerbitch.westbaypoker.se adress :tuttar

MikkE

Guest
Tjenare Jannica.
Jag skaffade 500Mb utrymme på www.b-one.net
startavgift, 12kr/mån x 12, .net = ca 380 kr.
Är stabilt och bra!!

Socrates

Guest
MikkE skrev:
Tjenare Jannica.
Jag skaffade 500Mb utrymme på www.b-one.net
startavgift, 12kr/mån x 12, .net = ca 380 kr.
Är stabilt och bra!!

Ang B-One.net

Jag har haft B-one ett i något år. Ett tag hade jag 2st .mpeg filer på min sida, det var hemmafilmat (Nej inte porr, utan manöverprovet på uppkörningen) och var inte större än 5MB/st. Pga det så skickade b-one ut en varning till mig...tog jag inte bort filmerna skulle min sida stängas ner. Man fick tydligen inte ha film/ljud-filer på sin sida....så kolla avtalet först.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Socrates skrev:
Ang B-One.net

Jag har haft B-one ett i något år. Ett tag hade jag 2st .mpeg filer på min sida, det var hemmafilmat (Nej inte porr, utan manöverprovet på uppkörningen) och var inte större än 5MB/st. Pga det så skickade b-one ut en varning till mig...tog jag inte bort filmerna skulle min sida stängas ner. Man fick tydligen inte ha film/ljud-filer på sin sida....så kolla avtalet först.
råkade ut för samma sak.

I deras avtal står....
"1.1. Användning
Det är inte tillåtet att ha större mängder filer liggande för download eller visning utan föregående avtal med B-one. Avsikten
är inte att fungera som en extern hårddisk för lagring av data filer som zip, MP3, jpg, etc., utan som framvisnings-
/försäljningsplats för både företag och privatpersoner."

Jag frågade dem "Vad är större mängder?". Jag anser att om man har ett 500mb konto och har 2 filer á 4Mb för nerladdning så är det INTE större mängder. Men det gick inte.
Jag har både ett konto på b-one och ett på cliche och på cliche har jag 1000Mb konto och 50 Mb filer för nerladdning och det är ok. Dessutom är cliche billigare och har bättre support.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...