Road-Ragge
vägkonnessör
Vi är några här i Tokholmsområdet som brukar köra SH -gruppkörning på Onsdagar, Lördagar, Söndagar. o.s.v. eller helt enkelt när det blir av. Det brukar vara kul tillställningar som varar allt mellan några timmar och en halvdag ungefär. Vi fräser runt på de lokala 'racerbanorna' ett tag och sedan stannar vi någonstanns och snackar 'skit'. Jag antar att det är så gruppkörningar går till på andra håll också.
Några av oss har börjat diskutera om inte gruppkörning skulle kunna köras under en längre period t.ex. en helg. Detta för att kunna nå vägar som vi inte kommer åt under en vanlig dagskörning.
Typiska hojar som vi kör är: Honda VFR, Honda Blackbird, Suzuki Hayabusa för att nämna några, så det är inte direkt någon Guldwinge körning vi tänkt oss.
Tänkt upplägg:
Sammling lördag fömiddag.
Gruppkörning femsex,timmar på roliga småvägar till någon utvald ort.
Sedan samling på någon lokal pub för intagnde av öl och obligatoriskt skitsnack.
Övernattning
Återsamling inte alltför tidigt på söndag, antagligen straxefter lunch.
Hemfärd på andra roliga småvägar.
Den utvalda orten kommer att publiceras i god tid. Tanken är att folk från olika delar av landet skall kunna arrangera liknande gruppkörning med ett gemensamt slutmål.
Förhoppningen är att detta kommer att bli en en återkommande händelse typ en gång i månaden eller så. Man kanske till och med bestämmer sig för att t.ex. den andra helgen varje månad så kommer en SH Sport-touring körning att äga rum.
Så här skulle en kallelse kunna se ut om jag skrev den:
Sport-touring körning 2007-04-21 – 2007-04-22 ,Stockholm - Jönköping t.o.r
Start Shell, Hallunda kl.10:00
Mål: Jönköping
Sammling: Pelles Ölhak (eller vad ett sådant sånt ställe kan tänkas heta) Lördag efter 18:00
Förslag på boende: Vandrarhemmet tel: 0.......
Enligt SH-pollen: ”Vad för typ av hoj kör du?” så blev ”Sport-touring” näst största kategori. Jag tror att det finns fler som oss, som tycker att en gruppkörning kan vara längre än några timmar.
Är det här något för er? Idéer?
Några av oss har börjat diskutera om inte gruppkörning skulle kunna köras under en längre period t.ex. en helg. Detta för att kunna nå vägar som vi inte kommer åt under en vanlig dagskörning.
Typiska hojar som vi kör är: Honda VFR, Honda Blackbird, Suzuki Hayabusa för att nämna några, så det är inte direkt någon Guldwinge körning vi tänkt oss.
Tänkt upplägg:
Sammling lördag fömiddag.
Gruppkörning femsex,timmar på roliga småvägar till någon utvald ort.
Sedan samling på någon lokal pub för intagnde av öl och obligatoriskt skitsnack.
Övernattning
Återsamling inte alltför tidigt på söndag, antagligen straxefter lunch.
Hemfärd på andra roliga småvägar.
Den utvalda orten kommer att publiceras i god tid. Tanken är att folk från olika delar av landet skall kunna arrangera liknande gruppkörning med ett gemensamt slutmål.
Förhoppningen är att detta kommer att bli en en återkommande händelse typ en gång i månaden eller så. Man kanske till och med bestämmer sig för att t.ex. den andra helgen varje månad så kommer en SH Sport-touring körning att äga rum.
Så här skulle en kallelse kunna se ut om jag skrev den:
Sport-touring körning 2007-04-21 – 2007-04-22 ,Stockholm - Jönköping t.o.r
Start Shell, Hallunda kl.10:00
Mål: Jönköping
Sammling: Pelles Ölhak (eller vad ett sådant sånt ställe kan tänkas heta) Lördag efter 18:00
Förslag på boende: Vandrarhemmet tel: 0.......
Enligt SH-pollen: ”Vad för typ av hoj kör du?” så blev ”Sport-touring” näst största kategori. Jag tror att det finns fler som oss, som tycker att en gruppkörning kan vara längre än några timmar.
Är det här något för er? Idéer?