Sportbil.net - Kör du bil?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
http://www.sportbil.net/

:crash

Sportbil.net är inte till för att "ta över" nätet som sajt för diskussioner runt bilar. Finns många bilforum redan. Utan det är en förlängning av Sporthoj.com så att alla bildiskussioner kan tas där istället helt enkelt.

Vänligen registrerar er endast om ni faktiskt har intresse i vad sajten handlar om... sportbilar.

Köp & Sälj som finns där skall föras över till SH. Det är en helt ny jag byggt som är en hel del bättre. Så har ni en bil att sälja (sportbil) så testa det åt mig.

:)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Läs texten på första sidan på sajten. Handlar mer om hur den används. :tungan

Som sagt, en förlängning av sajten Sporthoj.com, mestadels för medlemmarna på Sporthoj.com att snacka renodlat bil istället.

FreddaGädda

Guest
På samma sätt som alla på sporthoj.com kör sporthoj då? :rolleyes:

Vad räknas som sportbil? :va :D

Som ett exempel är en bil med blå lysdioder och tonade rutor, som används för att köra fram och tillbaka till affären och jobbet inte någon sportbil. Fast samma bil med coilovers, polyuretanbussningar, bur och en riktig stol, som varje sommar flitigt besöker så många banträffar som möjligt, tycker vi däremot är en klockren sportbil.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2781358 Synka medlemsregistret! :)
Tror inte det går tyvärr. Eller ja det går väl, men det är lite för mycket jobb. Sedan så vill jag inte heller att alla som är här, per automatik ska kunna skriva där. Vill precis som på SH att inte vilken tok som helst registrerar sig och tror att de tillhör sajten. Precis som här så portas fjunisar, lunarmuppar och alla stolta zatzymedlemmar. =)

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Läs texten på första sidan på sajten. Handlar mer om hur den används. :tungan

Så om jag vill ha tips på vilken driftteknik som fungerar bäst för min FWD Nissan Sunny automat så får jag hänga där? :gnissla

P.S. "Visa upp ditt åk!
Medlemmarnas egna åk, eller drömåk! Galleriet" - funkar inte :tummenupp

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Så om jag vill ha tips på vilken driftteknik som fungerar bäst för min FWD Nissan Sunny automat så får jag hänga där? :gnissla

Driftteknik, ut och sladda i snön :rolleyes:

Snökaos i skåne :rolleyes: jag säger den roligaste dagen, helt fria oplogade småvägar i centrala Lund, bilen gick fan inet rakt en meter :yoparty

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Driftteknik, ut och sladda i snön :rolleyes:

Snökaos i skåne :rolleyes: jag säger den roligaste dagen, helt fria oplogade småvägar i centrala Lund, bilen gick fan inet rakt en meter :yoparty

precis det jag pratar om :gnissla

Min bil KANSKE skulle kunna drifta på asfalt om jag stoppade in en Bugatti Veyron W16-motor i den :D

Men även i snö finns det olika tekniker för att uppnå ballast schladd :mattias

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Tror inte det går tyvärr. Eller ja det går väl, men det är lite för mycket jobb. Sedan så vill jag inte heller att alla som är här, per automatik ska kunna skriva där. Vill precis som på SH att inte vilken tok som helst registrerar sig och tror att de tillhör sajten. Precis som här så portas fjunisar, lunarmuppar och alla stolta zatzymedlemmar. =)
Jag tänkte regga mig men efter att ha läst det här vet jag inte om det är någon idé. Should I?

Edit: Nu blev jag medlem i alla fall. Jag är ju faktiskt ganska intresserad av fyrhjulingar också.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2781445 Jag tänkte regga mig men efter att ha läst det här vet jag inte om det är någon idé. Should I?

Edit: Nu blev jag medlem i alla fall. Jag är ju faktiskt ganska intresserad av fyrhjulingar också.
Jag tar bort ditt konto om du uppför dig fel eller inte följt reglerna vid registrering. Så det är nog lugnt.

Får hoppas sajten blir till nytta :)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"

Köp & Sälj som finns där skall föras över till SH. Det är en helt ny jag byggt som är en hel del bättre. Så har ni en bil att sälja (sportbil) så testa det åt mig.

:)

HÖRRÖ!! När ska du lägga upp den på BMW-forumet då!!! ;)

Precis som här så portas fjunisar, lunarmuppar och alla stolta zatzymedlemmar. =)

Hur tusan fick du till databas-synken mellan SH/SB-forumet och Zatzys medlemsregister?? ;)

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har tävlat i EcoDriving. Kan det vara ett forum för mig? :fattartil

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2781597 Måste man äga/köra en sportbil för att få vara medlem alltså?
ameh! är det så otydliga regler :) jag vill ju iaf inte ha volvoraggarna o skrotsaabåkare att vara där.. (sh's 125-åkare, dock har dom ju eget forum här nu... hmm) såvida dom inte kan bidra till hjälp på den tekniska biten.

hm hmm =)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Måste man äga/köra en sportbil för att få vara medlem alltså?

Trots att jag för tillfället inte äger en RR cykel så lägger jag den mesta av min tid i RR forumet. Är sportbilar ditt kompetens/intresseområde är du säkert välkommen även om du inte äger en.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Trots att jag för tillfället inte äger en RR cykel så lägger jag den mesta av min tid i RR forumet. Är sportbilar ditt kompetens/intresseområde är du säkert välkommen även om du inte äger en.

Jo, va bra, då förstog jag rätt ändå.

Det var bara: "ENDAST FÖR SPORTBILSÄGARE!
Kör du en rosthög eller annan billig bil, besök en annan sajt!", som fick mig att undra.

:rolleyes:

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Känns som sportbil.net kan bli ett vettigt komplement till yatzy, förlåt zatzy.
Det känns som att många på Zatzy skiver massa utan att ha någon som helst kunskap, mycket 16-åriga fjunisar med Epa-traktor som svammlar skit.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...