Dom spricker inte bara genom att ligga i minus, dom måste hanteras hårt för att spricka.
Kasta av från en lastbil exempelvis, ligga på varandra och skumpa runt på ett lastbilsflak lär ju vara rätt elakt mot de understa i traven med eller använda dom.
Det går alldeles utmärkt att ha dom i minus, till och med köra dom om man är mjuk och försiktig tills man fått lite värme i dom, dock är det svårt att få värme och behålla den när det är minus, körde trots det till åsen 2009 med sc-däck på och det var 3minus när jag åkte hemifrån utan att det sprack.
Om de däremot förändras är en annan sak, har inte tänkt på det då de jag haft ute, säkert ett 40-tal däck genom åren, har jag antingen varit för långsam för att märka någon skillnad på(de första åren då jag köpte en trave beggat på hösten och körde hela nästa säsong på de) eller så ha jag förbrukat de redan på försäsongen då man är lite kantig och banan är allt annat än bra, dög till 1.10.0 på åsen iaf efter en vinter i ner mot minus27 som kallast.
Brukar ha 4-5 bak som är hyfsade och ett par fram ute i förrådet som jag kör upp på våren, i förrådet är det lika kallt som ute.