Morphed & Milla
eat my dust!
Går det att använda sporthoj bromsok till motard om man gör en adapter?? Någon som har gjort det??
Går det att använda sporthoj bromsok till motard om man gör en adapter?? Någon som har gjort det??
Då måste du använda sporthojsbromspumpen...eller ngn i samma dimension
Om du kör med en pump gjord för två ok men bara använder ett så tror jag den blir för stor, tror snarare du ska använda en normal motardpump.
jag kör så..
perfekt säger jag.
stenhård men ändå med bra känsla..
dock bruka sporthojsok vara 4 kolvs o ganska stora, kan hända att de är så stort att de kan ta i ekrarna.
ev måste då även skivan ut
sen kan även skivans slitbana vara för smal.. el tvärtom..
dock vet jag att tex yzf750 med 6kolvs ok skivor har ganska smal slitbana..
alltså.. inte så bara men de kan gå bra..
bästa är om du får låna ett ok.
Om du kör med en pump gjord för två ok men bara använder ett så tror jag den blir för stor, tror snarare du ska använda en normal motardpump.
jag kör så..
perfekt säger jag.
stenhård men ändå med bra känsla..
dock bruka sporthojsok vara 4 kolvs o ganska stora, kan hända att de är så stort att de kan ta i ekrarna.
ev måste då även skivan ut
sen kan även skivans slitbana vara för smal.. el tvärtom..
dock vet jag att tex yzf750 med 6kolvs ok skivor har ganska smal slitbana..
alltså.. inte så bara men de kan gå bra..
bästa är om du får låna ett ok.
Ja det är ju så det funkar, för stor pump så blir den stenhård med bra känsla men tror inte du har samma kraft som om du hade haft en pump med rätt storlek.
Sporthojsok brukar ta i ekrarna. Det var knappt så jag fick plats med ett ok från en 660.
Jag fick flytta framhjulet i sidled 2 mm och sen shimsa ut bromsskivan till max. Filade även ner oket lite. Nu är det ca 1 mm spel mellan ekrar och ok.precis.
kollade nyligen på ett 17tums hjul ett r1 bromsok.
de va på vippen, nån mm.
då med rak skiva.
skulle man kunna fått ut skivan lite + ev fräsa av oket el gaffelfästet så skulle de gått.
men mycket jobb o pill.
Jag fick flytta framhjulet i sidled 2 mm och sen shimsa ut bromsskivan till max. Filade även ner oket lite. Nu är det ca 1 mm spel mellan ekrar och ok.
Jag fick flytta framhjulet i sidled 2 mm och sen shimsa ut bromsskivan till max. Filade även ner oket lite. Nu är det ca 1 mm spel mellan ekrar och ok.
Från en KTM SMC 660. Då är ändå det nån mm smalare än många sporthojsok. Var smart och skaffa riktigt på en gång.Va har du för sporthoj ok på din???
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|