Sporthoj.com - Online igen

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Bra jobbat Swedie!

Men har ni (SH) ingen funktion som rensar bland gamla inlägg? Kanske en idé att fixa det annars. Låter ju lite mycket att indexera när det väl händer.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2926862 Bra jobbat Swedie!

Men har ni (SH) ingen funktion som rensar bland gamla inlägg? Kanske en idé att fixa det annars. Låter ju lite mycket att indexera när det väl händer.
Vem bestämmer vilka som är bra och vilka som är dåliga? Att ta bort gamla inlägg = not good. Kanske kan rensa hela OT isåfall... men det gör lite för det stora hela...

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Vem bestämmer vilka som är bra och vilka som är dåliga? Att ta bort gamla inlägg = not good. Kanske kan rensa hela OT isåfall... men det gör lite för det stora hela...

Du har kanske rätt.... Men det finns nog många trådar där trådskaparen verkligen ville säga/fråga något, där någon annan hela tiden ska gå OT. Det tror jag inte är lite....
Jag vet inte om det kan vara så att det behövs fler Moderatorer som bevakar o rensar OT inlägg... det kanske skulle hjälpa till??

Kanon!

Men för att måla djävulen på väggen, vad är det som säger att tabell x inte blir korrupt igen inom kort?

Självklart kan väl det hända men det är ju därför man har backup:er....

Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag tackar dig å sveriges befolkning,tänk vad många solbrännor follk fick i helgen istället för att bara sitta framför sina datorer...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kanon Swedie!

Tur att det regnar ute + att man är pappaledig så man kan kolla lite här tills det torkat upp igen! :D

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ja o nu är regnet åter så det är alldeles lagom att SH funkar nu. :)

låg å drog mig i sängen imorse å tänkte, Hojjen eller bilen till jobbet? va lite bekväm, mja "bara" +8°C å mulet kanske blir regn, tar bilen å de dröjjer inte länge förns de första dropparna trillar ner, så ja, tur att man inte tog cykeln :p

med andra ord skyller jag på dig att de regnar, för SH.com funkar nu, SH.com online är bättre än regndas utfört av indianer! ;)

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Får man tycka till som systemutvecklare och it-arkitekt's synpunkt (märkte ni vilka fina benämningar man har :D) så skulle nog ni behöva byta databas. För mysql är tyvärr väldigt dåligt när det blir korrupta tabeller. Sen är den inte direkt till för stora databaser.

Sen vet jag inte hur optimerad koden är för stora communityn som sporthoj endå är när man har färdiggjorda forum. Det skulle ju gå att göra mycket effektivare. Hör av dig om du skulle vara intresserad.

Förövrigt. SKÖNT att det är igång igen :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Får man tycka till som systemutvecklare och it-arkitekt's synpunkt (märkte ni vilka fina benämningar man har :D) så skulle nog ni behöva byta databas. För mysql är tyvärr väldigt dåligt när det blir korrupta tabeller. Sen är den inte direkt till för stora databaser.

Sen vet jag inte hur optimerad koden är för stora communityn som sporthoj endå är när man har färdiggjorda forum. Det skulle ju gå att göra mycket effektivare. Hör av dig om du skulle vara intresserad.

Förövrigt. SKÖNT att det är igång igen :)

nu är jag ingen utvecklare som dig :) men på mitt jobb har vi kundregister på över 30K kunder i mysql? :va

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0