sporthoj mellan 20- och 30 000

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
dags att köpa mellanklasshoj och vill ha förslag på de snyggaste och bästa sporthojjarna man kan få för en peng mellan 20000 och 30000. större än 800cc på motorn tror jag inte än någon idé.

kom med förslag! tacksam för allt:tummenupp
länka gärna till blocket och liknande också :)

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
köp min gixxer 750 98:a Topskick kolla under mina annonser

hade inte klagat på den ;) men waaay to dyr!
såg att du sålde kåpor till gixxer också. iofs 1000cc, men passar på att fråga ändå - finns det någon som helst möjlighet att sätta kåpor från tex en gixxer 98 på en gixxer av samma modell med från typ 93?

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Jag kan verkligen rekommendera dig en GSX-R 750

Man kan få tag i en 98-99 för under 30.

Jag köpte min 98 för 27000:- för två år sedan. Ha lite is i magen tills fler hojar kommer ut på marknaden igen. 35000 för en import är alldeles för mycket enligt min åsikt.

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Jag kan verkligen rekommendera dig en GSX-R 750

Man kan få tag i en 98-99 för under 30.

Jag köpte min 98 för 27000:- för två år sedan. Ha lite is i magen tills fler hojar kommer ut på marknaden igen. 35000 för en import är alldeles för mycket enligt min åsikt.

oja väntar förstås till våren, måste ändå få min 125:a såld först! men tack för svaret :)

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Är också på jakt efter en gixxer 750 men håller med om att 30+ är för mycket för en så gammal hoj. 98-99 bör ju vara värda någon krona mer dock med tanke på insprut och några extra hästar.

Annars borde väl den här vara ett prisvärt alternativ. Har själv haft en -00 och jag tycker det var en grymt bra hoj.

//Linus

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Kawasaki ZX7R är snyggast 20-30 lök :)

Fin motor och fin sång i den. Stabil som få, lite tung dock.

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Är också på jakt efter en gixxer 750 men håller med om att 30+ är för mycket för en så gammal hoj. 98-99 bör ju vara värda någon krona mer dock med tanke på insprut och några extra hästar.

Annars borde väl den här vara ett prisvärt alternativ. Har själv haft en -00 och jag tycker det var en grymt bra hoj.

//Linus

har också vart inne på kawan litegrann, men det känns som att gixxern är före i tiden med designen runt 97-99. det gör ju att gixxern är mkt snyggare för pengarna så att säga. hade jag köpt nytt så hade inte kawan eller gixxern spelat någon större roll, men nu är jag inte så rik.. tyvärr:(

Kawasaki ZX7R är snyggast 20-30 lök :)

Fin motor och fin sång i den. Stabil som få, lite tung dock.

såg fin ut, men vart hittar du för 20-30 lök? billigaste på blocket kostar 40 000:3freak

Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
har också vart inne på kawan litegrann, men det känns som att gixxern är före i tiden med designen runt 97-99. det gör ju att gixxern är mkt snyggare för pengarna så att säga.

Nu vet du inte vad du pratar om! :krama

Vilken hoj som är bäst utalar jag mig inte om eftersom jag bara ägt en av dem, men gsx-r 750 -96 till -99 är bland de fulaste hojar som finns. Kawan däremot ser riktigt bra ut. Detta är naturligtvis bara min åsikt och tycker du gixxern är finare än kawan så är det helt ok för mig. (Fast du har fel... ;) )

Om jag köper en gammelgixxer kommer den byggas om direkt! :fyllisar

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Någonstans mellan 30-35 är ett okej pris för ZX7R i fint skick.
Tänk på att försäkringen är väldigt fördelaktig just på 7an.

om jag ska regga den på 25kw, hur blir fördelarna då? för visst är väl försäkring överhuvud taget väldigt billigt på 25kw:arna?

Nu vet du inte vad du pratar om! :krama

Vilken hoj som är bäst utalar jag mig inte om eftersom jag bara ägt en av dem, men gsx-r 750 -96 till -99 är bland de fulaste hojar som finns. Kawan däremot ser riktigt bra ut. Detta är naturligtvis bara min åsikt och tycker du gixxern är finare än kawan så är det helt ok för mig. (Fast du har fel... ;) )

Om jag köper en gammelgixxer kommer den byggas om direkt! :fyllisar

jag som trodde det var officiellt att gixxer a lá 98 var snyggare än kawan-98:huvet
jag har iofs inte sett någon av de i verkligeheten så jag förebehåller mig rätten för ändringar ;)

Last edited:

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
Honda CBR600. Köpte min i höstas för 25k, en 97;a.
Har dock inte kört med brickorna i men han som jag köpte den av sa att man tappa toppen, dom höga varven vilket säger sig själv.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
om jag ska regga den på 25kw, hur blir fördelarna då? för visst är väl försäkring överhuvud taget väldigt billigt på 25kw:arna?

jag som trodde det var officiellt att gixxer a lá 98 var snyggare än kawan-98:huvet
jag har iofs inte sett någon av de i verkligeheten så jag förebehåller mig rätten för ändringar ;)

De flesta bolag idag försäkrar på ursprungseffekten. Dvs försäkringen blir inte billigare om du stryper.

Jag tyckte att kawa -98 var snyggare än gixxer -98. Men efter att jag vant mig vid en polares gixxer 750 -99 (som för övrigt ser likadan ut som -98) så tycker jag nästan att gixxern ser bättre ut.

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Honda CBR600. Köpte min i höstas för 25k, en 97;a.
Har dock inte kört med brickorna i men han som jag köpte den av sa att man tappa toppen, dom höga varven vilket säger sig själv.

det lär ju som ett ärligt intressant val! den är ju både snygg och pålitlig vad jag har hört! kul pris du fick till också. ska spana på blocket :)

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
det lär ju som ett ärligt intressant val! den är ju både snygg och pålitlig vad jag har hört! kul pris du fick till också. ska spana på blocket :)

Det tycker jag, jo jag hitta en till ett riktigt bra pris! Men som sagt va bara lite kall så kommer det tillfällen :)

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Kolla in CBR 900rr fireblade årsmodell 92-99 så borde du kunna hitta en 96-98 för mellan 28-35 tusen, dom går otroligt bra och går sällan sönder oxå!

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
okey nu är det dags att någon styr upp de här. gixxer 750 från -98 är inte snygg ok! (referens; hoj som tex är snygg ducce 1098)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
okey nu är det dags att någon styr upp de här. gixxer 750 från -98 är inte snygg ok! (referens; hoj som tex är snygg ducce 1098)

Lite prisskillnad på 1098 vs gixxer -98 eller hur?
Tror TS syftade på snyggast för hans budget.
Annars håller jag med, inte mycket som slår 1098, dock gör MV Agusta det.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras