Sporthoj, nope...

pellehpersson

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2014
Hoj
Triumph Thunderbird Storm 2011
Hej

Nybliven och nyfrälst hojåkare med färskt körkort (september -13). Bestämde mig i somras för att börja köra hoj och började med körkortet i slutet av juli och efter många om och men så köpte jag en Triumph Speedmaster.

Jag är väl inte riktigt "rätt" detta forumet eftersom jag kör custom men jag tycker att jag hittar så många roliga och nyttiga trådar här om det mesta som har med hojåkning att göra. Bor i Halmstad.

Med vänlig hälsning, Pelle:hej

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
haha, har du tjock hud så ska du nog klara dig bra här på forumet, men du kommer bli pikad rätt mycket för ditt hojval.
Men, välkommen hit oavsett. Det är rätt många här som inte nödvändigtvis kör sporthojar även om custom brukar vara lite särbehandlade.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag tog körkortet på en likadan hoj som din fast en 08a :) Bättre än inget iallafall. Men det gick väll kanske 2 veckor sen hade jag en R1a:yoparty Men sen fastnade jag för motard. Gör det lätt för dig och köp en motard på en gång :banana

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Sporthoj.com slutade vara BARA sporthoj för flera år sen. Nu är det väl mer att samla alla som åker hoj på det största forumet :)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Hej och välkommen! Själv övningskörde jag på en HD-chopper utan vare sig blinkers, stoppljus eller hastighetsmätare. Satt ett bildäck bak och ingen fjädring. Har provkört en sporthoj några gånger men det är allt. Hänger här i alla fall. Det är bättre nu. För några år sedan vart det mobbfest om man inte körde sporthoj trots att en majoritet av forumets medlemmar inte körde sporthoj redan då. Kul att flera SMC:are är aktiva här också. Du kommer nog trivas. Igen, välkommen! ;)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin