Sporthoj typ 450cc?

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
vet nån om det finns sporthojjar på typ 400cc eller ngt sånt.. som inte är allt för dyra.... runt 15,20k jag vet om alla dom där 2 taktarna som är svindyra...

såg en honda cbr 450 tror jag det var i skottland värkar ju najs.. .skall börja plugga nu och har inte råd med nått större... får bli att köpa en gamal sporthoj med lite kubik och bygga om till streetfighter...

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Gsx-r 400, t.ex eller köp en RD350 finns säkert flera men jag kommer inte på nån nu.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Förutom GSX-R 400 så finns ju den föregående modellen GSX 400 FWS, ohyggligt vanlig. Nästan samma effekt men väger mer. Honda hade VF 400 (R?), ganska vanlig, kan inget om effekt och vikt på dessa. Kawasaki hade ZXR 400, mer effekt än GSX-R men högre vikt. Yamaha hade FZR 400, vet inget om effekt eller vikt och jag tror inte de såldes i Sverige, men man ser dem då och då på mobile.de

thunderace_026

bolomannen
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
SÅLD.. siktar på ktm 660
Wunder skrev:
Förutom GSX-R 400 så finns ju den föregående modellen GSX 400 FWS, ohyggligt vanlig. Nästan samma effekt men väger mer. Honda hade VF 400 (R?), ganska vanlig, kan inget om effekt och vikt på dessa. Kawasaki hade ZXR 400, mer effekt än GSX-R men högre vikt. Yamaha hade FZR 400, vet inget om effekt eller vikt och jag tror inte de såldes i Sverige, men man ser dem då och då på mobile.de

RVF 400R (NC35) är ju kool

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
SS400 finns ju men har aldrig sålts i Svezia
Monster 400 finns också
ed92d2aa10.jpg

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
är det inte så att det fanns en kawa 400 typ ninja stuk?

angående nvf400 har för mig att de är en till salu på blocket.se as we speak?

thunderace_026

bolomannen
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
SÅLD.. siktar på ktm 660
nickname skrev:
Gsx-r 400, t.ex eller köp en RD350 finns säkert flera men jag kommer inte på nån nu.

RD 350/500 är dom skojiga?? aldrig testat dom. fått för mig att dom kan vara rätt skojiga hojar för dom pengarna

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Honda CBR400RR finns ju också. Åkte med en kille förra året som hade en sån. Verkar förhållandevis pigg faktiskt och såg inte så tokig ut heller. Tror han sålde den för 17.000:- eller nåt.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Wunder skrev:
Förutom GSX-R 400 så finns ju den föregående modellen GSX 400 FWS, ohyggligt vanlig. Nästan samma effekt men väger mer.
Fast den är knappast så ohyggligt mkt mer "sport" än en gammal cb400. Bland de tristare hojarna jag har suttit på.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
84superbee skrev:
är det inte så att det fanns en kawa 400 typ ninja stuk?

angående nvf400 har för mig att de är en till salu på blocket.se as we speak?

samma annons fanns/finns här på Sh.

o dom e inte billiga, kan jag meddela

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
fint... kollat runt lite hittade en CBR 400RR på blocket... som ser rätt schysst ut... ska bara få sålt min gixxr så kan jag börja leta på alvar sedan! kom gärna med mer tipps osv

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Är det någon som har hört mer om den där (dock photoshoppade) Aprilian BIKE skrev om? 450 cc V-twin?

De skulle väl presentera ngt sådant på München-mässan, men är det riktigt seriöst så finns det väl mer info/skvaller?

/J

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Captain_Insane skrev:
fint... kollat runt lite hittade en CBR 400RR på blocket... som ser rätt schysst ut... ska bara få sålt min gixxr så kan jag börja leta på alvar sedan! kom gärna med mer tipps osv

Är det den blåa som finns i jkpg så är det den som polaren hade förra året..

Sodapop

Elite <1337>
Gick med
5 May 2004
Hoj
*KTM 690 DUKE (Såld)*Suzuki GSXR 750 -02 (Såld)
Captain_Insane skrev:
vet nån om det finns sporthojjar på typ 400cc eller ngt sånt.. som inte är allt för dyra.... runt 15,20k jag vet om alla dom där 2 taktarna som är svindyra...

såg en honda cbr 450 tror jag det var i skottland värkar ju najs.. .skall börja plugga nu och har inte råd med nått större... får bli att köpa en gamal sporthoj med lite kubik och bygga om till streetfighter...

Jag är student och säger köp min gsx 550 EF. Dryga 70 häst och hamnar precis i försäkringsklass 4 vilket gör försäkringen billig. Nästa år blir den 20 år och då sjunker försäkringskostnaden betydligt om man reggar om den till veteran. Har en kamrat som också är sugen på att köpa min och bygga om till streetfighter.
För bild kolla på blocket...

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Säger som jag brukar, Honda NS400R :yoparty

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det nämns en del exotiska hojar här, som tyvärr är svåra att få tag på här i Sverige. RD 350 är vanligare, och mycket riktigt en kul hoj. Du får en helt OK för kanske 12000. Ca 60 hk och 140 kg(torrvikt) gör att det faktiskt är rätt bra klös i dom. Går ganska lätt att få tag i delar via skrotarna oxo föresten.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år