Video Sporthojar får rast av Porche på Autobahn.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
(Dags igen kära sporthojare för en ny roande rulle). :lol

Hej och hå vad det går undan.En del smått otäcka närkontakter mellan en Porche och några Sporthojar som rejsar på Tyska Autobahn.Fick mig att tänka på Corvetten jag hängde på nyligen på motorvägen.Vid 250 km/h släppte han förbi mig i en uppförsbacke.Tittade snabbt in i bilen och såg en man med ett extremt stort smajl i ansiktet.Nickade när jag inte vågade släppa styret i den farten innan vi for åt olika håll.Farligt men himla adrenalinpåförande. :hihi

http://www.youtube.com/watch?v=TgscZNoGDxQ

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Gammal film, men jäklar vad de kör...
Rätt snyggt att reda upp sladden som bilen får i den farten. Både imponerande som helt vansinnigt att köra så i trafiken!

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
Gammal film, men jäklar vad de kör...
Rätt snyggt att reda upp sladden som bilen får i den farten. Både imponerande som helt vansinnigt att köra så i trafiken!

Helt rätt.När hoj nr:2 går in tvärt framför denna Porche vid ca 0:50 då har man verkligen laggt alla korten på bordet på gott och ont.

Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Va fan är detta Ankan :va En video från Tyskland :confused: Utan en enda kollision:)

Har du gått och blivit religiös :tungan

Skitkul rulle, måndagen är räddad (jag vet att det är tisdag men det kändes som en måndag)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har för mig det var en video med en sporthoj och en Porsche för några år sedan som var inspelad någonstans i Sydamerika där föraren fick sladd. Detta är möjligtvis inte samma video?

Den typen av körning man ser i videon känner jag inte igen från de gånger jag kört i Tyskland. De som kör fortast kör disciplinerat i yttre filen och de som blir ifattkörda flyttar på sig i god tid även om de närmar sig i 250+.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har för mig det var en video med en sporthoj och en Porsche för några år sedan som var inspelad någonstans i Sydamerika där föraren fick sladd. Detta är möjligtvis inte samma video?

Den typen av körning man ser i videon känner jag inte igen från de gånger jag kört i Tyskland. De som kör fortast kör disciplinerat i yttre filen och de som blir ifattkörda flyttar på sig i god tid även om de närmar sig i 250+.

Skyltarna i början är blå och det stämmer med Tyskland men sedan verkar de bli gröna. Lastbilarna stämmer inte med Tyskland eftersom de är som i Sverige, dvs dragbil med last och separat släp, 99.9% av långtradarna här är dragbil och släp utan last på dragbilen. De gånger man ser en dragbil med last och släp på autobahn är det oftast en nordisk...

Jag har aldrig sett någon sådan där körning på autobahn men bland 80 miljoner ryms det ju en del rötägg.

Jävligt vaket att inte släppa gasen mer när han får sladd, då hade det gått riktigt åt h*lvete för honom. Undrar vad det är för Porsche, den verkar gå bra. Kan det vara en 996 GT2 eller Turbo?

Vet inte om min förklaring av lastbilarna var så tydlig men såhär ser de ut;

image.jpgimage.jpg

Edit; jag får revidera mitt uttalande om skyltarna, verkar som att det finns både blåa och gröna. Kanske är olika i olika bundesländer.

Last edited:

Konrad Haifa

Guest
Ja, det är inte Tyskland. Hur många Audi, Mercedes och BMW ser man? Och så tomt på vägarna mitt på dagen att man kan snitta 250 i 5 min? Aldrig.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jävligt vaket att inte släppa gasen mer när han får sladd, då hade det gått riktigt åt h*lvete för honom. Undrar vad det är för Porsche, den verkar gå bra. Kan det vara en 996 GT2 eller Turbo?

Var som sagt ett land i Sydamerika som Killawife letade fram. Jag minns att vi diskuterade 911ans köregenskaper när videon var uppe på forumet för ett par år sedan. Tror vi talar om en 996 med sugmotor av ljudet att döma. Antagligen en GT3, men det skulle också kunna vara en vanlig 996. En utrustad med powerkit har 345 hk. En standard 320 hk.

Filmen är några år gammal och vad jag kommer ihåg så är den ifrån brasilien.

http://www.youtube.com/watch?v=ulbtZp-IH6A

Minns sladden och att man gjorde en slowmotion repris på den. Det var därför jag misstänkte att videon var samma som du bifogade. Jag lyckades inte hitta den gamla tråden med videon via Google. Men den ska finnas någonstans.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
Va fan är detta Ankan :va En video från Tyskland :confused: Utan en enda kollision:)

Har du gått och blivit religiös :tungan

Skitkul rulle, måndagen är räddad (jag vet att det är tisdag men det kändes som en måndag)

...tror dom kraschade strax efter filmen slutat när de fick sladd och kasade ner i en hemlig kärnvapensilo som detonerade missilen som i sin tur spred radioaktivt material över hela området.Men dom klarade sig för dom körde med ryggskena ... :lol

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Filmen är några år gammal och vad jag kommer ihåg så är den ifrån brasilien.

http://www.youtube.com/watch?v=ulbtZp-IH6A

Hmm köra på bana kanske? Nej jag är inte bitter. :hihi
Men totalt livsfarligt. Tänker i mitt stilla sinne på vad som skulle hända om det ligger lite grus på vägen och sååå hög standard är det inte på vägarna i Brasilien.
Som sagt, jag är inte bitter. Men lite ansvarslöst är det att köra 250 på allmän väg, även i Sverige.:3freak

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Hmm köra på bana kanske? Nej jag är inte bitter. :hihi
Men totalt livsfarligt. Tänker i mitt stilla sinne på vad som skulle hända om det ligger lite grus på vägen och sååå hög standard är det inte på vägarna i Brasilien.
Som sagt, jag är inte bitter. Men lite ansvarslöst är det att köra 250 på allmän väg, även i Sverige.:3freak

Medelhastigeht 270 - helsingborg - Malmö 2010, med bil gick bra.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin