SporthojsTshirten för dyr!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ser nu att en T-shirt kostar 400 spänn plus frakt! Hoodtröjorna osv ligger i en rätt normal prisklass tycker jag, men 400 spänn för en helt vanlig Tshirt, det betalar typ bara nötter för en JLtröja eller liknande, enligt min åsikt.

Varför kostar den så mycket? Är det någon som köper Tshirten öht? Jag vill inte ha en hoodtröja eftersom jag vill använda tröjan enbart vid hojåkning (och som vi alla vet är det ju gay att köra med tröja utan på stället), och en SH-Tshirt passar ju perfekt under stället, men 400 spänn plus frakt känns inte så lockande.. :näsblod



:gnällvarning (?)
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Håller med dig.

För 400:- får du en otrolig märkeströja från USA hemskickad.

Är det JL-tröjor som sporthojströjorna är tryckta på kanske? ett rimligt pris skulle kunna ligga runt 150-200kr + frakt. Jag vet själv hur billigt jag skulle kunna producera t-shirts med sånt tryck och kvalité
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja den är alldeles för dyr!! Ska ta och ändra priset... Har inte egentligen tänkt på saken så mycket. Nytt pris är 250 kr.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ja den är alldeles för dyr!! Ska ta och ändra priset... Har inte egentligen tänkt på saken så mycket. Nytt pris är 250 kr.

Seriöst? Yippi isåfall. Blir det nog att beställa en innan april. :)


Gäller bara att hitta något kul att ha på ryggen...

[fahrt-douhre] is the shit.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2763984 Seriöst? Yippi isåfall. Blir det nog att beställa en innan april. :)
Trodde du inte jag skulle lyssna? ;)

Sådana här trådar brukar jag annars rata hårt... då det är typisk "revolt på gatan" för att få herre på täppan att lyssna.

Skulle räckt med ett PM till mig.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
hade tänkt skippa att köpa en pga. priset fast nu blir det nog att komplettera beställningen med en t-shirt också! :tummenupp
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Trodde du inte jag skulle lyssna? ;)

Sådana här trådar brukar jag annars rata hårt... då det är typisk "revolt på gatan" för att få herre på täppan att lyssna.

Skulle räckt med ett PM till mig.

:rodnar

Ok, skickar PM nästa gång jag tycker att tröjan är för dyr så att du kan sänka den. :D
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Eftersom jag är för lat för att hitta informationen ställer jag en fråga här istället..

Är det postförskott som gäller när man ska betala tröjan? Vart kan jag kolla vad frakten går på?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Eftersom jag är för lat för att hitta informationen ställer jag en fråga här istället..

Är det postförskott som gäller när man ska betala tröjan? Vart kan jag kolla vad frakten går på?

Du får fram en summa du ska betala honom till hans konto där står totala summan du ska betala inkl frakt.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Är inte tröjorna också lit för dyra? När vi ändå är igång. :D
 

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Är inte tröjorna också lit för dyra? När vi ändå är igång. :D
Jag tycker Swedie sätter bra priser på prylarna.
Jag menar det ee ju en hel del jobb han lägger ner på att beställa,packa och skicka skiten oxå.:tummenupp
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Måste ju vara ganska fina marginaler om man kan sänka priset från 400:- till 250:- utan att tveka...
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
ja trycka T shirts är inte dyrt. Men då pratar vi om att trycka en större upplaga med ett o samma tryck. här trycker vi olika nick på varje tröja. Hadde det inte varit för det hadde vi troligen sett ett billigare pris.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2764214 Måste ju vara ganska fina marginaler om man kan sänka priset från 400:- till 250:- utan att tveka...
ja, det var fel pris på dom. har inte sålt många. nu kanske jag säljer fler och gör samma "fina" peng på det :tungan.

2764284 Kan hålla med om att även luvtröjorna verkar lite dyra.
Vi kör ju ändå omkring med reklam som främjar en som tjänar pengar på reklam på sin webbsida. :tungan
Kan iofs vara helt olika kvaliteer.

Jämför... http://www.spreadshirt.net
Men nu är det ju en sporthoj.com logga och en valfri slogan. Definitivt värt pengarna HEHE :tungan

Dessa priser jag har nu gör det värt mödan för mig. Det är för mycket arbete (administration och paketering) om det blir få tröjor. Jag gör inte det slavarbetet ens för ett par tusenlappar i förtjänst. Det tar flera dagar att gå igenom.

2764313 ja trycka T shirts är inte dyrt. Men då pratar vi om att trycka en större upplaga med ett o samma tryck. här trycker vi olika nick på varje tröja. Hadde det inte varit för det hadde vi troligen sett ett billigare pris.
Som du säger, alla dessa tröjor och tshirts är annorlunda den andra. Vilket gör tryckning dyrare. Skulle alla vara likadana skulle de väl bli lite billigare såklart.

Jag tror nog att även de stora kedjorna oxå har bra förtjänst på sina tröjor.

jag har dock inte den finansiella backningen av ett företag med miljon/miljard omsättning...
 
Last edited:

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Jag och en kompis har en firma där vi trycker t-shirts! Vi skulle kanske dra igång en åretruntshop för biiikerz? :)

MEN! Nu känner jag inte Swedie eller så.. men det kanske sponsrar hans mc-bruk? Någon säljer däck, en annan speciella oljor för att kunna hålla sin hobby flytande.

Det är fritt val att köpa sånna. Ett annat alternativ är att låta Pirate Bay trycka upp en i sin shop, vet inte vad Swedie skulle tycka om det dock. :D
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11

Jag tror nog att även de stora kedjorna oxå har bra förtjänst på sina tröjor.

jag har dock inte den finansiella backningen av ett företag med miljon/miljard omsättning...

Enligt kontakter jag har så har Stadium minst 50% marginal på kläder, mer på deras EMV (Egna märkes varor) tex "Everest".

/I
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top